بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21331
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 6 مهر 94 12:38 ب.ظ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

تجهیزات جدید به بیمارستان کنگان و استان تزریق می شود/ تجهیز بخش گوارش بیمارستان های بوشهر و برازجان به دستگاه های فوق تخصصی+جزئیات

ثلاث- بیش از ۱۴ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان می‌شود/ بخش‌های گوارش استان به دستگاه‌های فوق تخصصی تجهیز خواهند شد

ثلاث- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اضافه شدن ۵۳ تخت ویژه نوزادان، کودکان و بزرگسالان، ظرفیت تخت‌های ویژه استان بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ثلاث و به نقل از خلیج فارس، دکتر سید سجاد اقبالی افزود: تخت‌های ویژه بیمارستانی یکی از نیازهای اساسی استان بود که با رایزنی‌های انجام گرفته با وزارت بهداشت و پیگیری‌های لازم در مرحله نخست تعداد ۱۲ تخت ویژه نوزادان، ۵ تخت ویژه کودکان و ۱۰ تخت ویژه بزرگسالان مصوب شد که در بیمارستان‌های استان در حال نصب و راه‌اندازی هستند.

وی افزود: در همین راستا ظرفیت تخت‌های ویژه نوزادان (NICU) بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به عنوان بیمارستان مرجع استان از ۱۲ تخت به ۱۸ تخت افزایش یافت و در آینده نزدیک نیز ۱۰ تخت دیگر مراقبت‌های ویژه بزرگسالان (ICU) به این بیمارستان افزوده خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر راه اندازی دو تخت ICU نوزادان در بیمارستان گناوه و دو تخت نیز در بیمارستان کنگان در دست اقدام است.

دکتر اقبالی خاطر نشان‌کرد: در همین راستا تخت‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان‌های امیر‌المؤمنین گناوه، بیمارستان دیر، و بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان و تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان زینبیه خورموج اضافه خواهد شد که در حال حاضر در دست اقدام است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: ۱۰ تخت مراقبت‌های ویژه بزرگسالان (ICU) برای بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در نظر گرفته شده که از منابع سفر مقام معظم رهبری به استان بعد از تکمیل فاز الحاقی بیمارستان کنگان تأمین خواهد شد.

بیش از ۱۴ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس قانون بودجه سال گذشته، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تأمین تجهیزات بیمارستانی ۱۴ میلیارد تومان مصوب شد که از این میزان مبلغ ۲ میلیارد تومان در اختیار دانشگاه قرار گرفته که برای تهیه تجهیزات سرمایه‌ای کوچک‌تر از طریق عرضه کنندگان خصوصی و دولتی اقدام می‌کنیم.

سجاد اقبالی اضافه‌کرد: دستگاه‌های مانند ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی)، الکترو شوک، مانیتور علایم حیاتی، چراغ اتاق عمل، رادیولوژی پرتابل از جمله تجهیزات سرمایه‌ای کوچک محسوب می‌شوند.

وی افزود: بخش عمده‌ای از این اعتبار در اختیار هیأت امنای ارزی قرار گرفته که تأمین تجهیزات سنگین و سرمایه‌ای را بر عهده دارد و برای استفاده بهینه از این اعتبار دانشگاه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و نیاز تمام بیمارستان‌ها بررسی شده و خرید تجهیزات در آینده بر اساس این جدول از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

به گفته وی، تاکنون قریب به ۶۹ میلیاردریال از این اعتبارات استفاده شده و تجهیزات مورد نیاز متناسب با نیاز بیمارستان‌های استان خریداری، نصب و راه‌اندازی شده و یا مراحل پایانی نصب را می‌گذرانند.

دکتر اقبالی با اشاره به برخی از تجهیزات نصب شده در بیمارستان‌های استان، گفت: ۲ دستگاه اکوکاردیوگرافی پیشرفته در بیمارستان قلب بوشهر و بیمارستان شهید گنجی برازجان، ۴دستگاه سونوگرافی در بیمارستان‌های شهید گنجی برازجان، امام حسین(ع) اهرم، بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان و بیمارستان بقیه‌الله الاعظم(عج) دیلم در حال نصب هستند و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی تصریح‌کرد: ۴ دستگاه رادیولوژی دیجیتال نیز وارد استان شده است که در بیمارستان زینبیه خورموج و بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) گناوه نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و در بیمارستان بقیه‌الله الاعظم(عج) دیلم نیز در حال نصب هستند که در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌‎گیرند.

بخش‌های گوارش استان به دستگاه‌های فوق تخصصی تجهیز می‌شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تجهیز بخش‌های گوارش استان به دستگاه‌های فوق تخصصی خبر داد و افزود: یک دستگاه اندوسکوپ آنتروسکوپ که برای تشخیص‌های فوق تخصصی دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد خریداری شده که در حال نصب در بخش گوارش بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر است.

دکتر سید سجاد اقبالی افزود: دستگاه کلونوسکوپ پیشرفته‌ای نیز در بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان نصب و راه‌اندازی شده است که با افزوده شدن این دستگاه‌ها گام مؤثری در تشخیص بیماری‌های گوارشی برداشته شده و از بار مراجعات مناطق همجوار به مرکز استان کاسته خواهد شد و یک دستگاه ویدیوآندسکوپ هم جهت مرکز فوق در دست تهیه است.

وی خاطرنشان‌کرد: همزمان با خرید و نصب تجهیزات بیمارستانی اصلاح و بهبود استانداردهای این تجهیزات در دستور کار معاونت درمان قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به اصلاح سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهید گنجی برازجان اشاره کرد که در حین راه‌اندازی، بهبود استانداردهای لازم آن انجام شد و اقداماتی جهت ارتقا سیستم MRI بوشهر نیز در دست بررسی و اقدام است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر اقبالی در پایان افزود: خرید۳۴۰دستگاه کنسول تنفسی برای بخش‌های جدید بیمارستان‌های استان، راه‌اندازی بخش داخلی ۲ بیمارستان شهید گنجی برازجان، مستقل شدن بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سوختگی گناوه از بیمارستان امیرالمؤمنین(ع)، توسعه بخش روانپزشکی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و راه‌انزی بخش های مستقل مراقبت‌های ویژه و پست آنژیو بیمارستان قلب از جمله مهم‌ترین برنامه‌های آتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر است.

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. مجید says:

    خب اینها چه ربطی به جنوب استان و بخصوص کنگان داره درحالیکه برازجان تا بوشهر فقط ۵۰ کیلومتر فاصله دارد ولی تجهیز بیمارستانهای برازجان تا کنگان که فاصله ۲۳۰ کلیومتری تا مرکز استان قراردارد و یک منطقه کارگری هست بیشتر و مهمتر می باشد

  2. ایمان says:

    ممنون عالی بود تشکر از سایت خوبتون

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن