بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21433
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 12 مهر 94 9:44 ب.ظ

با 1000 بازدید در روز

بزرگ ترین نمایشگاه عکس شهرستان کنگان با نام “لنگرگاه شرجی”

اختصاصی ثلاث، بزرگ ترین نمایشگاه عکس شهرستان کنگان با نام ” لنگرگاه شرجی” در ساحل کنگان بر پا شد؛ این نمایشگاه روزانه حداقل ۱۰۰۰ نفر بازدیدکننده دارد.

به گزارش ثلاث، پس از برگزاری دو تور بزرگ ۶۰ نفره از عکاسان در سیراف و بندر کنگان طی مرداد و شهریور ماه ۹۴ ، منتخب عکس های ارسالی به دبیرخانه به صورت نمایشگاهی بزرگ بنام ” لنگرگاه شرجی” در ساحل کنگان برپا شد.

این برنامه کاری از عکاسی زووم می باشد که ایده برنامه را مطرح و مدیریت نمود.

شهرداری و شورای اسلامی بندر کنگان موثرترین بخش مشارکت آن را عهده دار شدند و در پشتیبانی کار نیز بسیار همکاری نمودند.

پس از آن، سایت خبری ثلاث، موثرترین مشارکت این کار را عهده دار شد و به عنوان روابط عمومی، هماهنگ کننده و جذب اسپانسر این برنامه، نقش آفرینی نمود.

موسسه سیراف پارس نیز از جمله دیگر مشارکت کنندگانی است که علاوه بر تقبل هزینه چاپ بخشی از تابلوهای عکس، نیروهای خود را نیز برای برپایی نمایشگاه عکس لنگرگاه شرجی بسیج نمود و در این زمینه نقش موثری ایفا کرد.

نمایشگاه لنگرگاه شرجی در نوع خود به عنوان بزرگ ترین نمایشگاهی است هایی که تا بحال در شهرستان کنگان و کنار ساحل دائر می شود.

اجرای برنامه های متنوع و مختلف

این نمایشگاه همراه با اجرای موسیقی خوانندگان بومی، قرعه کشی، مسابقه و جوایز نفیس طی سه شب گذشته انجام شده است.

بازدید روزانه ۱۰۰۰ نفر از نمایشگاه

از نکات قابل تحسین و تامل، بازدید روزانه بیش از یک هزار نفر از نمایشگاه و برنامه های مفرح دیگر ان می باشد که علارغم گرما و شرجی بسیار بالا( که با نام نمایشگاه نیز سنخیت و همخوانی دارد) با استقبال بسیار خوبی از جانب مردم قرار گرفت.

فرمانداری شهرستان کنگان در بحث مجوز تامین امنیت و سازمان منطقه ویژه پارس نیز در بخشی از پشتیبانی همکاری بسیار ارزنده ای با نمایشگاه به عمل آوردند.

 

اهداف نمایشگاه

آموزش و ارتقاع کیفیت عکاسی، شناسایی و ثبت اماکن تفریحی و جاذبه های گردشگری و محیط زیست، معرفی منطقه و جذب توریست و سرمایه گذار، ایجاد فرصت های جدید شغلی، مشارکت مستقیم حداکثری جوانان علاقه مند در امور فرهنگی و خیرخواهانه از جمله اهداف این نمایشگاه می باشد.

برنامه های درون نمایشگاه

تمامی درآمدهای حاصله از نمایشگاه صرف مددجویان زیر پوشش بهزیستی شهرستان می شود. به قید قرعه به کسانی که قبض خیرخواهانه کمک به مددجویان را تهیه و خریداری می کنند، جوایزی اهدا می شود. فروش آثار منتخب عکاسان به نفع مددجویان؛ برگزاری مسابقه عکس در نمایشگاه، ارائه آتلیه عکس فوری در نمایشگاه با هزینه بسیار پایین، آموزش رایگان عکس در محل نمایشگاه، ارائه برخی غذاهای محلی در نمایشگاه. ارائه خدمات کامپیوتری از طرف فروشگاه ماشیت های اداری MSI در محل نمایشگاه به مدت ۵ شب برای مددجویان به صورت رایگان و اختصاص ۷۰ هدیه از طرف فروشگاه پردیس برای مددجویان از جمله برنامه های در حال اجرای نمایشگاه لنگرگاه شرجی می باشد.

آقایان یعقوب مامو و علی فخاری نیز از ارکان موثر در برپایی اجرای برنامه نمایشگاه می باشند که جا دارد از این تلاشگران عرصه فرهنگی و همچنین از کل کسانی که در تور و نمایشگاه کمک، همکاری و مساعدت کردند، تقدیر نماییم.

فروشگاه پردیس، شهرداری و شورای اسلامی سیراف، پاپکو، جهان رایانه، مروارید خلیج فارس، خلیج فارس، عابدیران، ماشین های اداری MSI، رستوران زیتون، بیرون بر دورقی، سازمان منطقه ویژه پارس، شرکت لیان ترابر سیراف و بنیان سازان پردیس، نیز در امر نمایشگاه بزرگ ” لنگرگاه شرجی همکاری مطلوبی را به عمل اوردند که بخش عمده ای از آن ها به عنوان اسپانسر برای مسابقه ورود کرده بودند.

مجری گری بخش مسابقه، جوایز و بخش های مفرح دیگر نظیر موسیقی برعده حسین قاسمی بود.

در کنار نمایشگاه عکس لنگرگاه شرجی، دو غرفه از بهداشت و درمان شهرستان با نام ایستگاه سلامت و همچنین غرفه “خانه خلاقیت و نوآوری نیم در” نیز دائر می باشد. غرفه دوم به معرفی کارهایی نظیر فن بیان و مجری گری، موسیقی کودک، نقاشی خلاق، عکاسی خلاق، مجسمه سازی و… می پردازد.

 

یادآوری می شود در ماه پایانی سال جاری، چهارمین جشنواره عکس ثلاث برگزار می شود.

 

گزارش تصویری خبر بالا در یک پست جداگانه درج و منتشر می شود.

 

 

 

۱۰۵ ۱۲۸ ۳۰۱

 

 

 

نظرات

  1. حرف منصفانه says:

    خدا قوت به تمام کسانی که در این کار فرهنگی اجتماعی مشارکت و حمایت کردند. یک حرکت مردمی با استقبال عالی…

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن