بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21440
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 14 مهر 94 1:12 ب.ظ

درمانگاه دامپزشکی کنگان افتتاح شد

ثلاث- به مناسبت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی، درمانگاه دامپزشکی در محل اداره دامپزشکی کنگان افتتاح شد.

به گزارش ثلاث، به مناسبت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی، درمانگاه دامپزشکی در محل اداره دامپزشکی کنگان افتتاح شد.

دکتر محمد مطلق، کارشناس ارشد دامپزشکی کنگان در مورد فعالیت ۶ ماهه نخست سال ۹۴ دامپزشکی شهرستان کنگان به خبرنگار ثلاث گفت: شهرستان کنگان از نظر دامپزشکی با توجه به دامداری های موجود دارای ۱۶ واحد اپیدمیولوردیک می باشد. این شهرستان دارای تعداد ۳۵۰ رأس گاو و گوساله و ۲۵ هزار رأس گوسفند و بز می باشد که در سطح شهرستان و در واحدهای اپیدمیولوردیک پراکنده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: از نظر عملکرد واکسیناسیون دامها در این ۶ ماهه، دام سبک (گوسفند و بز ) ۳۱۲۱۶ رأس، دام سنگین (گتو و گوساله ) ۲۷۰۱ رأس، سم پاشی بدن دام ۱۴۵۴۲ رأس و جایگاه دام ۳۲۲۲۰ متر مربع واکسیناسیون طیور بومی شهرستان: ۸۶۸۵ قطعه انجام شده است.

 

این کارشناس اضافه کرد: در بخش دارو درمان طی شش ماهه نخست امسال، تعداد ۴۶۴ نفر مراجعه کننده، ۱۰ مورد جراحی و ۹۱۰ مورد معالجات دام داشته ایم.

مطلق اظهار داشت: فعالیت نظارت بر لاشه های کشتاری در کشتارگاه دام کنگان طی نیمه نخست امسال ۲۷۱۲ راس دام سبک و ۳۱۲ راس دام سنگین بوده است.

 

فعالیت قرنطینه

وی ادامه داد: حجم محموله کنترل شده توسط دامپزشکی ۹۷۲/۴۵۲/۱ کیلوگرم بوده که توسط تعداد ۷۷۷ خوردو یخچال دار وارد شهرستان شدند. از این تعداد ۱۵ خودرو دارای محموله مشکل دار بهداشتی بودند که به مبدأ عودت داده شدند.

 

مطلق گفت: بر اساس نظارت بر اماکن عرضه مواد خام دامی در کنگان، ۹۵ واحد تحت نظارت این شبکه دامپزشکی کنگان قرار دارد که طی ۶ ماهه نخست امسال مقدار ۸۲۳/۲۷ کیلوگرم انواع مواد غذایی مشکوک ضبط گردید که از این مقدار با توجه به آزمایشات کنترل کیفی که انجام گرفت ۱۲۱۴ کیلوگرم معدوم سازی و حذف گردیدند.

نظرات

  1. ناشناس says:

    عجب خبر مهمی !!!

  2. علی says:

    سلام نزدیک به چهار سال می شه که شهرداری و شورای شهر از اسفالت فرعی ۸ خیابان برق واقع در شهرک ایثار طفره می ره در صورتی که تمام کوچه های بالا و پایین اون اسفالت شده فقط همین یک کوچه مانده خواهشا پیگیری کنید که چرا این کوچه اسفالت نمی شه شاید هم باید تا انتخابات بعدی شورا صبر کنیم

  3. وبگرد says:

    دست مریزاد و خدا قوت،وجود چنین مرکزی در کنگان خیلی ضروری بود.

  4. Ali.b says:

    سلام. و خداقوت به تمام شما زحمتکشان این عرصه…
    میخاستم بدونم اداره دامپزشکی کنگان برای درمان حیوانات خانگی(سگ و گربه و…) هم اقدامی انجام میدهد…؟؟؟
    با توجه به نبود یک درمانگاه دامپزشکی در جنوب استان و اینکه هر روز بر تعداد دوستاران این موجودات دوست داشتنی و زیبا افزوده میشود، اگر کسی به مداوای گربه یا سگ یا هرحیوان خانگی دیگر خود نیاز داشته باشد، میتواند به دامپزشکی این شهرستان مراجعه و اقدام نماید…
    خواهشمندم در جواب تسریع فرمایید، بسیار عجله دارم با توجه به بیماری شدید دهان و دندان حیوان خانگی ام و ناتوانی در خوردن غذا در ۳ روز گذشته…
    بازم ممنون بابت تمام زحماتتونali

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن