بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2285
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 2 مرداد 93 8:10 ب.ظ

عضو شورای شهر بنک:

سکوت در قبال آلودگی می تواند تیشه به ریشه سلامتی شهرستان بزند

ثلاث- شورای شهر بنک با انجمن مردمی مقابله با تهدیدات زیست محیطی شهرستان همکاری می کند

به گزارش ثلاث، تعدادی از گروه مردمی مقابله با آلودگی و تهدیدات سلامتی شهروندان شهرستان کنگان در نشستی که با شورای اسلامی شهر بنک برگزار کردند پیام خود را که در آن بر طرف کردن نگرانی مردم است به این نهاد انتقال دادند.

 

برنامه انجمن مردمی مقابله با تهدیدات زیست محیطی تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت

 

یکی از اعضای انجمن مردمی حاضر در این نشست با طرح این سوال که   شوراهای اسلامی چه اقداماتی در خصوص تهدیدات زیست محیطی در شهرستان انجام داده اند، افزود: اولین برنامه انجمن این است که  هم شهروندان و هم مسئولین را از مخاطرات مجاورات با مناطق نفت و گاز به صورت علمی اگاهی بخشد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که در خصوص الودگی به نتایج مطلوبی دست پیدا نکنیم برنامه ها ادامه خواهند داشت .

 

این  عضو   انجمن با تشریح برنامه های این گروه برای اینده از شورای اسلامی شهر بنک این سوال را مطرح کرد : دیدگاه کلی شورا و شهروندان بنک در خصوص الودگی چگونه است ؟

وی گفت : در ادامه برنامه هایی به صورت هفتگی یا ده روزه خواهیم داشت و امیدواریم شهروندان برای شهر و فرزندان خود به روش مسالمت امیز مراتبط اعتراض خود را زیر نظر این انجمن به گوش مسئولین برسانند .

این عضو انجمن ادامه داد : برنامه هایی از قبیل تریبون ازاد ، جشنواره عکس و نقاشی به صورت جداگانه با موضوع الودگی ، همایش علمی ، پیاده روی سلامت ، سمفونی سلامت ،  نوشتن طومار و تئاتر  و.. . در دستور کار این انجمن قرار گرفته است .

 

شورای اسلامی بنک همراه، همگام و پشتیبان این انجمن خواهد بود

رییس شورای اسلامی بنک در خصوص پرسش عضو انجمن مبنی بر پیگیری موضوع آلودگی گفت: در این خصوص به صورت تلفنی شرایط را از فرماندار شهرستان جویا شده ایم  که وی نیز با توجه به پیگیری انجام داده مورد خاصی را ندیده اند .

علی هوشیار افزود: هم چنین مکاتبه ای با نماینده مجلس در این خصوص شده است و اعتراض و اگاهی مردم منطقه را انتقال داده ایم .

وی در ادامه کار این انجمن را ستایش کرد و گفت : ما نیز همواره همگام و همراه شما خواهیم بود و انچه در توانمان باشد همکاری و کمک خواهیم کرد زیرا این مسئله دامن گیر مردم و جامعه است و باید به ان توجه ویژه ای شود .

 

نباید از انتشار اخبار مرتبط با آلودگی در ثلاث به عنوان موثق ترین سایت شهرستان غافل ماند

عبدالهی عضو دیگر شورای شهر بنک نیز گفت: ما وکیل مردم و نماینده مردم هستیم.

بنده مقایسه کنگان و عسلویه را مقایسه صحیحی نمی بینم ؛ زیرا در ان برهه زمانی که شهر بسیار کوچک  بود توقعی نمی رفت که در قبال الودگی موضع بگیرند .

ما با این سطح آگاهی و سواد باید مراتب اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانیم .

وی افزود: مسئولین نماینده دولت هستند،  ما و شما   عصاره مردم هستیم . مسئولین یک سری ظرفیت دارند ولی  با این وجود نباید این انجمن را متکی به مسئولین کنید.

عبداللهی تاکید کرد: نباید از انتشار اخبار خود در شبکه اجتماعی به خصوص سایت ثلاث که موثق ترین پایگاه در شهرستان است غافل شوید.

 

گروه مردمی مقابله با تهدیدات زیست محیطی باید خود را بیشتر به مردم نشان دهد

محمد قاسمی عضو دیگر شورای شهر بنک در این خصوص گفت : شما باید خود را به مردم نشان دهید تا مردم متوجه شوند که عهده دار این برنامه بزرگ چه کسانی هستند تا مسئولین استانی و کشوری روی برنامه و حرکات شما برنامه ریزی کنند.

وی در خصوص برنامه اینده انجمن گفت : طومار نوشتن خوب است ولی اگر در کنار طومار حرکتی نباشد ، تفسیرهای متفاوتی را نمایش می دهد  که این به نفع شما نیست .

سکوت می تواند تیشه به ریشه سلامتی شهرستان بزند

قاسمی   سکوت را عامل همه بدبختی ها دانست و گفت : دلیل اینکه هنوز در عسلویه مشکلات الودگی برطرف نشده است فقط بی تحرکی مردم است و اگر این بی تحرکی در مردم شهرستان کنگان همواره ادامه یابد تیشه به سلامتی و تندرستی مردم خواهد زد .

عضو شورای اسلامی بنک خواستار شد: از شما  خواستاریم   که به هیچ وجه ناامید نشوید ، مطمئن باشید که همیشه عده ای مخالف هستند و مراقب باشید که ارتباط شما با مردم را قطع نکنند .

وی   از کار انجمن تمجید کرد و گفت: کار بسیار خوب و بزرگی است و مطمئنا گام مثبتی در راستای سلامتی مردم شهرستان محسوب می شود.

 

از جوانان مستعد شهرستان بهره بیشتری برای این موضوع ببرید

حاجیانی عضو دیگر شورای شهر بنک  پیشنهاد داد: یک برنامه کلی جهت جمع بندی این مسئله  توسط شورای سه گانه مطرح کنید که بتوانید به صورت کوتاه مدت و بلند مدت آن را دنبال کنید.

وی در خصوص همایش علمی گفت : اگر میخواهید برنامه جامعی داشته باشید وقت بیشتری برای برگزاری همایش بگذارید .

حاجیانی افزود: کار بزرگ همواره عیب های خواهد داشت ، بکوشیم عیب کار به حداقل برسانیم و صحبت های خود را بدون تشنج  و به صورت منطقی و علمی انتقال دهیم .

وی تصریح کرد: به عنوان شورای بنک حاضر به همکاری هستیم  و خواستار استفاده این انجمن   از جوانان بومی مستعد شهر در کنار خود هستیم تا پشتوانه منسجم تری داشته باشید .

 

حق مردم شهرستان باید توسط منطقه ویژه پرداخت شود

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بنک نیز در ادامه گفت:  پروژه ها و تاسیسات نفت و گاز امکان جابجایی ندارند ولی باید استراحتی در بین راه بدهند و ان استراحت تنفس ماست و حداقل استاندارد ها را بیشتر رعایت کنند .

معافیت منطقه ویژه از پرداخت عوارض باید مورد تجدید نظر قرار گیرد

وی تاکید کرد: حق مردم باید پرداخت شود و تنها حق مردم پول نیست بلکه امکانات نیز شامل حق مردم می شود. منطقه ویژه از پرداختن برخی عوارض معاف هستند که باید موشکافی شود .

طبق مستنداتی که دارید ماهانه نامه هایی به شورا ها دهید ما نیز  نیز همواره پشتوانه شما خواهیم بود .

 

نظرات

  1. ابراهيم says:

    سلام به شورای بنک لطفا بگویید اول به نظافت خیابان ها و معابر شهر بنک که تبدیل به زباله دان شده برسید بعد به فکر بوی گاز در شهرستان باشید.

  2. حمید says:

    خدایا تو اون بالا شاهد همه ی کارها هستی..
    خداوندا، تو میگفتی که نامردان بهشت جاودانه ات را نمی بینند، من اما دیده ام نامردمانی را که با خون رگهای عالم کاخ میسازند.. من اما در سکوت خلوتم اما..

    ما همیشه بهمون گفتن سکوت کنیم، اما این سکوت به چه قیمتی ؟؟ ارزش انسان چقدره ؟؟ ارزش نفس کشیدن ؟؟ ارزش زندگی در این دنیا ؟؟

    خدایا..اینجا شرف و انسانیت بی رنگ شده.. همه دارند ادعای خدایی میکنند..! خدایا اینجا هیچ کسی به قرآن جاویدت توجه ای نمیکند و فقط لحظه ی مرگ تک تک ما یاد قرآن میکنند اونم هم فقط برای تظاهر کارهای شخصی خودشون.. خدایا من افسوس میخورم به حال خودم که میان این آدما قرار دارم.. همه نی رنگ و فریبند.. من اما در سکوت خلوتم اما…

    خدایا.. اینجا کنگان هست، کسی زنده نیست که صدای مردمش رو بشنود.. همه مرده اند.. اگر کسی بود، وضعیت کنگان اینگونه نبود..

  3. شهروند کنگونی says:

    بازم خداروشکر شورای بنک یه چیزی میگه راجب بوی گاز شورای کنگان که همشون خوابن

  4. کنگونی says:

    آهای شورای کنگون یاد بگیرید یه خورده !!!!!!

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن