بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22875
تعداد نظرات:۹ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 آبان 94 6:33 ب.ظ

تور عکاسی گنبد نمکی جاشک برگزار شد+عکس

اختصاصی ثلاث- تور عکاسی گنبد نمکی جاشک با حضور حدود ۷۰ نفر برگزار شد.

به گزارش ثلاث، هنرجویان و هنرمندان عکاسی شهرستان کنگان در قالب یک تور عکاسی – اموزشی یک روزه با سه مینی بوس و چهار سواری عازم گنبد نمکی( جاشک) شدند.

این تور متشکل از حدود ۷۰ عضو بود.

این تور از طرف گروه عکاسی زووم به سرپرستی مهدی احمدی برگزار شد. علی قنبری( دبیر هیئت کوهنوردی شهرستان کنگان) به عنوان راهنما در این تور حضور داشت.

  در این تور از پدیده های گنبد نمکی جاشک شامل رنگ سفید نمکهای طعام، یخچالها، آبشارها، غارها، تخت دیو، دره گل کلم، بلورهای نمکی و تنوع رنگ نمکهای صنعتی توسط اعضای گروه عکاسی شد.

گنبد نمکی جاشک با ۱۳۵۰ متر ارتفاع، یکی از بزرگترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاور میانه است که در سال ۱۳۶۸ به عنوان اثر ملی طبیعی فسیلی ایران ثبت شده است.

این سومین تور عکاسی  زووم طی سال ۹۴ است.

مهدی احمدی سرپرست تور عکاسی گنبد نمکی جاشک در خصوص این تور به ثلاث گفت: حفظ میراث فرهنگی و شناسایی محیط زیست و تلاش در حفاظت و نگهداری آن، از جمله اهداف ما برای این تور بوده است.

وی افزود: فعال کردن هنرجویان عکاسی و شناسایی و پرورش استعدادها و استفاده از ظرفیت آنان نیز از دیگر اهداف تور عکاسی می باشد.

احمدی در خصوص دیدار و نشست صمیمی با مسئولین شهرستان دیر، شهر ابادان و جاشک نیز گفت: ایجاد پل ارتباطی و دوستانه و اتحاد فرهنگی در استان و تعامل دو سویه، از جمله اهداف مهم این نشست صمیمی بود.

وی اظهار داشت: این نوع تورها فرصت بسیار خوبی برای تبادل فرهنگی و بالا بردن سطح تعاملات منطقه ای می باشد که باید آن را غنیمت شمرد.

برگزاری نمایشگاه مشترک عکس با هنرمندان آبدانی

مدیر گروه تور عکاسی گنبد نمکی جاشک گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک عکس با هنرمندان شهر آبدان و حومه در تاریخی که به زودی اعلام خواهیم کرد نیز از خروجی های این نشست ارزشمند با مسئولین فرهنگ دوست این منطقه بود.

۴ تور عکاسی دیگر تا پایان سال داریم/ یک تور خارج از استان

وی اظهار داشت: برنامه برپایی چهار تور عکاسی- آموزشی دیگر تا پایان سال داریم که یک مورد آن طبق برنامه ریزی انجام شده در خارج از استان انجام خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: از شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان، فرمانداری، اموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت کوهنوردی کنگان، شرکت پتروپارس فاز ۱۹ پارس جنوبی، شورای اسلامی شهرستان دیر، شهرداری و شورای اسلامی ابدان، امور دهیاری های بخش آبدان، شورای اسلامی جاشک، انجمن پرونگ و همچنین سایت خبری ثلاث و علاقه مندانی که ما را در برپایی و پشتیبانی و پوشش هرچه بهتر تور عکاسی جاشک یاری کردند، کمال قدردانی را به عمل می آورم.

گنبد نمکی جاشک از فعالترین و زیباترین کوه هاست

علی قنبری دبیر هیئت کوهنوردی شهرستان کنگان به عنوان راهنمای این تور به ثلاث گفت: راس ساعت ۷ صبح از پای کوه، حرکت بسوی غاز را آغاز نمودیم.

وی افزود: ما در این تور، آبشار نمکی، حوضچه های نمکی، یخچالها نمکی، غار اول که بر اثر فرسایش مقداری از ان تخریب شده بود مورد بازدید و عکاسی قرار دادیم. پس از گذر از طولانی ترین یخچال نمکی این کوه و بازدید از بلورهای نمکی، به دهنه ورودی غار دوم رسیدیم. پس از تقسیم بندی گروه  به چند دسته، پیمایش در غار را اغاز نمودیم که مدت ۱ ساعت به طول انجامید و پس از خارج شدن از غار، مسیر برگشت را طی نمودیم  و حدود ساعت ۲ به کمپ رسیدیم.

قنبری افزود: زمینهای کشاورزی و گوجه فرنگی جاشک، حرکت گروهی شترها در سرمستان نیز بخش دیگری از عکاسی گروه تور عکاسی بود در در قسمت پایانی کار انجام شد.

وی گفت: در پایان از اقای سبوطی و خانم حامدی فرد، سعید حسن پور، علی اصغر حامدی و همه اعضای تور جهت همکاری خوبی که انجام دادند تشکر ویژه داریم.  

 

تورهای عکاسی می توانند مناطق و فرهنگ ما را بیشتر و بهتر بشناسانند

محمد حاجیان رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: در ابتدا خیلی خوشحالیم از اینکه با گروه و تور عکاسی ( زووم) اشنا شدیم. دغدغه های جنوب استان در زمینه زیست محیطی بسیار زیاد است.

گروه هایی مانند تور عکاسی ( زووم) به خوبی فریاد محیط زیست، گیاهان و حیوانات را شندیده اند و در این مسیر گام برمی دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: بسیار امیدواریم که گروه ها، تورهای عکاسی و سمن ها با انجام رسالت خود مانعِ از بین رفتن محیط زیست، اثار ، گیاهان و درختان قدیمی شوند. ما باید پوشش گیاهی منطقه را حریم خود قرار دهیم. هوای پاک ارتباط مسقیمی با وجود درختان و گیاهان دارد و هرچه تعداد درختان و مناطق تحت پوشش گیاهان ما کمتر شود، طبیعتا اکسیژن و پاکی هوا نیز کمتر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر ادامه داد: باید برای حضور بیشتر تورهای عکاسی زمینه لازم را فرهم کنیم، زیرا این تورها می توانند در اعتلا نام مناطق ما و همچنین انتقال و شناساندن فرهنگ غنی این مناطق نقش مهمی را ایفا کنند.

گزارش: مصطفی صفایی

تصاویر زیر، ارسالی برخی از اعضای تور عکاسی گنبد نمکی جاشک برای درج در سایت خبری تحلیلی ثلاث است.

عکس: زینب فدایی دولت:

IMG_1771 [640x480] IMG_1788 [640x480] IMG_1817 [640x480] IMG_1821 [640x480] IMG_1848 [640x480] IMG_1995 [640x480] IMG_2068 [640x480] IMG_2104 [640x480] IMG_2133 [640x480]

عکس: زینب احمدی و مهدی احمدی

۱ ۰۴۰ [۶۴۰x480] ۰۴۸ [۶۴۰x480] ۱۴۱ [۶۴۰x480] ۱۵۶ [۶۴۰x480] ۱۷۴ [۶۴۰x480] ۱۹۴ [۶۴۰x480] ۱۹۶ [۶۴۰x480] ۲۴۶ [۶۴۰x480] ۳۰۰ [۶۴۰x480] ۳۴۴ [۶۴۰x480] ۳۸۸ [۶۴۰x480]

عکس: هادی زارعی

۴۳۷ [۶۴۰x480] ۵۳۸ [۶۴۰x480] ۵۳۹ [۶۴۰x480] ۵۴۱ [۶۴۰x480] ۶۴۴ [۶۴۰x480] ۶۴۵ [۶۴۰x480] ۶۵۰ [۶۴۰x480] ۶۵۱ [۶۴۰x480] ۶۵۴ [۶۴۰x480]۶۴۶

عکس: سعاد روستا

۱۸۳ [۶۴۰x480] ۱۸۷ [۶۴۰x480] ۱۹۱ [۶۴۰x480] ۲۰۲ [۶۴۰x480] ۲۷۳ [۶۴۰x480]

۲۷۴ [۶۴۰x480] ۲۷۵ [۶۴۰x480] ۲۷۹ [۶۴۰x480]

عکس: علی قنبری

IMG_2831 [640x480] IMG_2856 [640x480] IMG-20151108-WA0001 [640x480]

عکس: محمد امین خلیفات

IMG-20151107-WA0004 [640x480]

//

نظرات

  1. ناشناس says:

    عالیه آفرین

  2. پارسا زاده . شیراز says:

    باسلام .خیلی عالی بود .من خبرهای شما رو کامل چک میکنم عکس آقای قاسمی بود .اما اسمی از عکساش نیست …فکر کنم قاسمی همون خبر نگار وعکاس ثلاث بود دیگه …خیلی وقته خبری از نیست .
    فکر کنم اول فعال تر بود.
    تشکر
    .توربعدی جاشک کی هست و چطور میشه اسم نوشت

  3. محسن says:

    ملت تور عکاسی میبرن تایلند شما میرین جاشک؟

  4. عسل says:

    سلام خسته نباشین احسنت و خسته نباشید به همتون .
    فقط یه انتقاد از آقای احمدی سرپرست این فعلیتها چرا از قبل یه اطلاعیه نمیزنین که همچین برنامه ایی با چه شرایطی دارید که ما هم بتونیم شرکت کنیم ما فقط عکساتونو میبینیم ولی اگر اطلاع داشتیم ما هم باشما همراه میشدیم

  5. ناشناس says:

    مسئولین شهرها فکر کنم خواستین بنویسین آبدان نوشتین آبادان

  6. دلسوز says:

    اولا چرا اختلاط این کار غیر شرعی وغیر اخلاقی است زیرا درقالب تور عکاسی اباحه گری ترویج می شود وبداموزی دارد محرم ونامحرم کو چرابه کوه پناه می برید به دنبال چه می گردئد زن ودخت جوان به کجا چنین شتابان به خدا پناه ببرید کجای کار فرهنگی است ثلاث لطفامورد راتحمل کن

  7. شرکت بیمه البرز says:

    زیباست !

  8. اصغر says:

    ابادان یا ابدان خخخخ

  9. ایوب says:

    خواهشن یک اطلاع رسانی کنید ممنون میشیم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن