بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23168
تعداد نظرات:۱۷ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 23 آبان 94 6:43 ب.ظ

اندر حکایت انتخابات

تعدد کاندیدا در جنوب استان می تواند رکورد حضور مردم پای صندوق ها را بشکند

اختصاصی ثلاث- با توجه به تعدد کاندیدای احتمالی جهت ثبت نام در انتخابات حوزه جنوب استان بوشهر که همگی از نخبگان این منطقه می باشند، به نظر می رسد انتخابات اسفند ماه رکورد حضور مردم پای صندوق های رای را خواهد شکاند.

اختصاصی ثلاث- مصطفی صفایی: انتخابات از جمله اتفاقاتی است که می توان از آن به عنوان یک همایش بزرگ سیاسی- اجتماعی نام برد که مردم برای سرنوشت چهارساله خود آن را رقم می زدند.

حضور پر رنگ مردم در انتخابات نیز موضوعی ست که مستقیما به اعتبار نظام سیاسی ما و همچنین مایوس کردن دشمنان کشور مرتبط می باشد.

برنامه قوی، شهرت، محبوبیت، نفوذ، سواد، گرایش سیاسی، استقلال، فراجناحی بودن و… برای کاندیدای انتخاباتی و همچنین تعدد آنها با شرایط مذکور، می تواند از عوامل موثر در حضور پر رنگ مردم، پای صندوق­های رای باشد.

به نظر می رسد این شرایط برای نخستین بار در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه به طور یک جا و همزمان ایجاد شده است و تمام موارد مذکور را می توان در کاندیدا مشاهده کرد و به عبارتی هر کدام از کاندیدای احتمالی این دوره حداقل چهار مورد از شرایط ذکر شده در بالا را دارا می باشند و این نقطه عطف و امیدواری این دوره از انتخابات برای حضور حداکثری مردم پای صندوقات رای می باشد.

در این مطلب به هیچ عنوان قصد حمایت از فرد یا گروه و جناح سیاسی نداریم و این موضوع از شروع فعالیت این سایت( سال ۸۷) تا کنون بارها و در عرصه های مختلف انتخاباتی و غیره به اثبات رسیده است. مطلبی که در اینجا نگارش شده بیشتر پیش درآمدی بر آغاز ثبت نام کاندیدای احتمالی انتخابات است که از آذر ماه شروع می شود و همچنین پیش بینی هایی که راجع به حضور مردم در انتخابت خواهد شد.

افرادی که در زیر نامشان ذکر شده یا خودشان مستقیما در گفتگو با ثلاث خبر از حضور برای ثبت نام در انتخابات داده اند یا به واسطه نزدیک ترین دوستانشان، این موضوع به تایید رسیده است.

 پس از ثبت نام برای انتخابات، توضیحات بیشتری را راجع به کاندیدا، برنامه ها و همچنین گرایش های فکریشان در این سایت خواهید خواند.

 

حسن شفیق فرد با تکیه بر سواد حقوقی خود و همچنین دانشجویان زیادی که طی سال های گذشته داشته، از جمله افرادی است که در محافل عمومی صحبت قطعی از حضورش برای ثبت نام در انتخابات به گوش می رسد.

 

حسین بردستانی که مدیریت بازرگانی فازهای ۱۵ و ۱۶ را بر عهده دارد، با تکیه بر آشنایی خود با حوزه نفت و گاز، قصد ثبت نام در انتخابات را دارد.

 

ابراهیم مومنی که مدیریت یکی از درمانگاه های کنگان را در در کارنامه دارد، شنیده شده که قصد ثبت نام در انتخابات را دارد.

 

شیخ محمد فولادی نیز که از کاندیدای اصلاح طلب محسوب می شود، با توجه به عارضه قلبی که برایش پیش آمد، حضورش برای ثبت نام در انتخابات در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

 

حمزه زبیری که سابقا، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان کنگان بوده نیز در محافل عمومی صحبت های موثقی مبنی بر ثبت نام وی برای انتخابات هست.

 

مسعود تنگستانی که در شهرداری آبدان مشغول به کار است؛ از فعالین سیاسی نیز می باشد. به احتمال قوی برای حضور در عرصه رقابت انتخابات، ثبت نام خواهد کرد.

 

قاسم ابراهیمی نیز با تکیه بر تجارب خود طی سال های خدمتش در اداره صنعت، معدن و تجارت، شنیده شده است که قصد ثبت نام برای انتخابات دارد.

 

دکتر موسی احمدی نیز که تجربه نمایندگی مجلس در دوره کنونی را در سابقه دارد و همچنین با تکیه بر ثمره عملکرد خود در این چهار سال، قطعا از افراد ثبت نام کننده در انتخابات خواهد بود. وی تنها نماینده استان است که چهار شهرستان در حوزه انتخابیه اش وجود دارد.

 

مجید حسینی کنگانی از جبهه اصلاحات، با تکیه بر تجارب و سوابق اجرایی خود در پست های مختلف در سطح استان و حتی کشور نیز از ثبت نام کنندگان برای حضور در انتخابات خواهد بود.

 

سکینه الماسی با اتکا به شرایط دوره قبل که عنوان نفر دوم انتخابات را به خود اختصاص داد، قطعا از افراد ثبت نام کننده برای انتخابات اسفند ماه خواهد است. الماسی تنها کاندید زن در حوزه انتخابیه( دیر، کنگان، جم و عسلویه) است.

 

سید اسدالله علمداری محمدی نیز حضور برای ثبت نام در انتخابات را تایید کرده است. وی در انتخابات سال ۸۲ در رقابت نزدیک با قیصر صالحی نفر دوم شد.

 

قیصر صالحی نیز که سابقه یک دوره نمایندگی مردم جنوب استان را در کارنامه دارد، شنیده شده است که به احتمال فراوان جز ثبت نام کنندگان برای انتخابات جنوب استان خواهد بود.

 

مالله محمدی عضو “حزب ندای ایران” نیز شنیده شده است که قصد ثبت نام در انتخابات را دارد. وی کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت را دارد.

 

نظر به اینکه نام هایی که در بالا اشاره شد و با توجه به برنامه، شهرت، محبوبیت، نفوذ، سواد، گرایش سیاسی، استقلال فکری و… آن ها، انتظار می رود شاهد حضور حداکثری مردم جنوب استان در پای صندوق های رای ( اسفند ۹۴) باشیم. حضوری که می تواند دشمنان قسم خورده نظام را مایوس تر از همیشه کند.

همیشه از مردمان مرز نشین به عنوان مرزبانان و مرزداران کشور نام برده میشود. مرزبانان کل کشور و استان بوشهر و حوزه جنوبی ان، همیشه از حامیان نظام جمهوری اسلامی بوده و در تمام صحنه های سیاسی و اجتماعی حضور موثر و پر رنگ داشته اند.

هر چند ممکن است تا زمان انتخابات، تعداد زیادی از اسامی بالا به صورت ائتلافی به نفع دیگر کاندیدای هم فکرشان کنار بروند که این نیز امری طبیعی و یک تاکتیک(حربه) انتخاباتی است.

در پایان انتخابات و مشخص شدن نماینده، حتما فرد منتخب، حضور مردم را ارج گذاشته و پس از حضور در مجلس، مسئولیت مهم و خطیر خود را فراموش نخواهد کرد.

به نظر می رسد با توجه به تعدد کاندیدا و نخبگان جنوب استان برای این دوره از انتخابات، باید منتظر رکورد شکنی حضور مردم در پای صندوق های رای نیز باشیم.

این موضوع نیز خود مستلزم اتخاذ تدابیر بسیار قوی از جانب برگزار کنندگان، ناظران و تامین کنندگان امنیت انتخابات است ضمن اینکه نقش رسانه ها در ایجاد فضایی آرام بدور از تنش، تشویش و تخریب نیز نقشی کلیدی و حساس می باشد که به هیچ عنوان نباید از اولویت ها خارج شود.

بدون شک، سلسله همایش های آموزشی، توجیهی ستاد انتخابات وزارت کشور می تواند گفتمان واحدی را در بین مجریان انتخابات سراسر کشور ایجاد کند و به برگزاری انتخاباتی قانونمند، شفاف و مقتدر کمک کند.

 

ناگفته نماند که حساسیت های انتخاباتی متداول در هر دوره، امری طبیعی است که می تواند تنور انتخابات را هرچه بیشتر داغ و هیجان انگیز کند؛ هیجانی برای تعیین سرنوشت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، عمرانی، بهداشت و درمان، آموزش عالی و… چهار سال آینده ما….

 

ثبت نام از کاندیدای نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۸ آذر تا ۴ دی‌ماه ۱۳۹۴ انجام می‌شود.

 

 

 

نظرات

  1. محسن مجیدی says:

    با سلام ودرود بیکران به مردم فهیم جنوب استان بوشهر
    از آنجا که همه ما می دانیم دکتر حسن شفیق فرد شخصی فهمیده وروشنفکر میباشد بر خود واجب می دانیم از ایشان به عنوان یک نخبه حمایت کنیم…دکتر شفیق فرد این را بدان که مردم جنوب استان بوشهر از شخص شخیص شما حمایت قاطع دارند…زنده باد دکتر شفیق فرد

    • ناشناس says:

      آقای مجیدی تابع احساسات نباش قابل احترام هستی ولی فکر کن

  2. کارمندان فاز 20 و21 says:

    همه ما کارکنان فاز ۲۰ و۲۱ حامی آقای شفیق فرد هستیم.آقای شفیق فرد شما برای ما زحمات زیادی کشیده اید.

  3. دانشجوی ترم آخر حقوق says:

    استاد عزیزمان دکتر شفیق فرد همه ما حامی تو هستیم.بی صبرانه منتظر انتخابات هستیم که به کاندید مورد اعتمادمان دکتر شفیق فرد رای بدهیم.

  4. ناشناس says:

    ……..

    ——————-

    ثلاث- این سایت از شروع فعالیت تا کنون وابسطه به هیچ جناحی نبوده است و نخواهد شد.

  5. دانشجو says:

    باسلام مامفتخریم که مجلس قانون گذاری باحضور
    یک حقوقدان برجسته ازجنوب استان اراسته خواهدشددرودبردکترحسن شفیق فردصاحب برنامه
    سوادتخصص اندیشه سیاسی اشنایی کامل باقوانین

  6. زهرا.ب says:

    جناب آقای دکتر حسن سفیق فرد
    حضور سبز شما در کاندایدای جنوب استان را تبریک میگویم
    با آرزوی موفقیت برای شما استاد بزرگوار

  7. جابر says:

    مجید حسینی کنگانی شخصی دلسوز هستند

    ……………….

    —————————–

    ثلاث- بخشی از نظر شما حذف شد.

  8. همشهری says:

    باید در ثلاث در نظر داشته باشد که افراد دیگری نیز هستند و اعلام آمادگی کرده اند و چراغ خاموش حرکت می کنند که اسامی آنها در بالا ذکر نشده است، که البته نیاز است که این سایت به روز تر باشد و شناسایی کند و اسامی آن افراد نیز جهت اطلاع عموم آورده شود.

  9. رضا says:

    فقط و فقط قاسم ابراهیمی ان شاالله هفت اسفند پای صندوق های رأی

  10. امید says:

    سلام . با چشمانی باز به آقای قاسم ابراهیمی ، انسان متدین و کار بلد رای خواهیم داد.

  11. مریم از تهران says:

    جناب آقای قاسم ابراهیمی حضور پر رنگ جنابعالی را در کاندیداتوری مجلس در حوزه انتخابیه جم و عسلویه ،کنگان و دیرتبریک میگوییم.و آرزوی موفقیت و کامروایی را برای شما از خداوند متعال خواستارم. و به شما رای خواهیم داد.

  12. دانشجو says:

    از استاد ابراهیمی کزینه مردم گرا و شخصیت علمی ومدیر حمایت می کنیم

  13. محمد says:

    هفت اسفندروز وکیل ست ان شاءالله که دکترشفیق فردوکیل همه مادرمجلس

  14. امید says:

    زنده باد جیب مبارکشون

  15. ز .حکمت نیا says:

    بدون شک یکی از پدیده های انتخابات این دوره که حرفها برای گفتن دارد اقای مهندس بردستانی می باشد …ایشان مدیری توانمند باقدرت بیان بالا وسخنرانی قدر هستند .ماهم بناست فردی توانمند به مجلس بفرستیم همه جا درخصوص توانمندی واقتدار وقدرت بیان ایشان صحبت میشود …پس بیایید با تصمیمات عجولانه وبه دور از احساسات و عواطف وبا درنظر گرفتن آینده فرزندانمان بهترین را از همه جهت انتخاب کنیم …درود بر مهندس بر دستانی ….به امید پیروزی

  16. م م says:

    مردم ازشماخواهشمندم که اروی احساس انتخاب نکنید بافکر وازعقل انسانی خود استفاده کنید خدا درنظر بگیرید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن