بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23298
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 28 آبان 94 6:58 ب.ظ

فرماندار کنگان عنوان کرد:

وضعیت کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان کنگان رضایت‌بخش نیست

اختصاصی ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان گفت: وضعیت کتاب و کتابخوانی در شهرستان کنگان رضایت بخش نیست و این موضوع بنا به دلایل مختلف، کمتر به آن توجه شده است.

 

عباس جمشیدی در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب در کنگان، ضمن گرامی داشت هفته کتاب و کتابخوانی، به خبرنگار ثلاث گفت: دولت در شهرستان کنگان از امور مربوط به کتاب و کتابخوانی غافل نشده است و در خصوص توسعه بحث کتاب و کتابخوانی برنامه های متعددی داریم.

وی که رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیز محسوب می شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبارات خیلی خوبی به بخش کتابخانه ها اختصاص دادیم، ضمن اینکه امسال نیز حداقل ۲۰۰ میلیون تومان در سطح سه شهر ( بنک، کنگان و سیراف) از محل درآمد نیم درصدی شهرداری ها به کتابخانه ها پرداخت می‌شود که این امر در توسعه کتابخانه ها و افزایش تعداد کتاب‌ها و… تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

جمشیدی افزود: به طور خاص در حال پیگیری ایجاد کتابخانه های مدارس هستیم. ایجاد کتابخانه های سیار در روستاها نیز از دیگر برنامه های ما است که مقدمات آن را با کمک دهیاری ها فراهم کرده ایم.

فرماندار کنگان ادامه داد: در مناطق پر رفت و آمد شهرهایمان نیز بحث کتابخوانی را دنبال می کنیم که انشاءالله ظرف دو ماه آینده اجرایی خواهد شد. یک نقطه در سیراف، یک نقطه در شهر ساحلی بنک و شش نقطه در کنگان از جمله فرمانداری، دانشگاه پیام نور، شهرداری، بیمارستان امام خمینی و… را نیز برای ایجاد ایستگاه های کتاب و کتابخوانی پیش بینی کرده ایم.

وی گفت: بازسازی کتابخانه فرهنگ نیز از جمله برنامه های جدی ما است که انشاءالله با تامین اعتبار ان، انجام خواهد گرفت.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: ساختمان کتابخانه در سیراف به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی رسیده است که انشاءالله در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

جمشیدی اظهار داشت: باید این فرهنگ را جا بیندازیم که مردم کتاب را به عنوان یکی از اقلام سبد مصرفی خود قرار دهند. نقش دولت در این زمینه می تواند حمایت از توسعه اماکن تغذیه فکری مردم باشد.

فرماندار کنگان تصریح کرد: باید به فرزندانمان بیاموزیم که کتاب می تواند یک هدیه بسیار خوب باشد؛ بدون شک این موضوع می تواند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را تقویت کند.

وی اذعان داشت: هم اکنون در شهرستان کنگان بحث توزیع روزنامه و نشریات خیلی مطلوب نیست.

جمشیدی گفت: موضوع وضعیت کتاب و کتابخوانی در شهرستان کنگان رضایت بخش نیست و بنا به دلایل مختلف کمتر به آن توجه شده است و لذا هنوز از وضعیت مطلوب فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، نیم درصد از درآمد کل شهرداری ها باید به توسعه کتابخانه ها اختصاص یابد. تا اسفند سال قبل هیچ ابزار و ضمانت اجرایی برای اخذ این نیم درصد وجود نداشت.

اگر شهرداری ها نیم درصد تعهدشان را عمل نکنند با اعلام نهاد کتابخانه های مرکز، از محل درآمد ارزش افزوده شهرداری ها به صورت مستقیما کسر و به حساب نهاد کتابخانه ها واریز می شود.

 

 

متولی این نمایشگاه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان است و مجری طرح محمود حیدری ( کتابسرای نیک) می باشد.

در این کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همکاری نموده است.

شهرداری کنگان نیز مانند همیشه در امور فرهنگی هنری نقشی مثبت داشته و مکان این نمایشگاه را در اختیار گذاشته است.

 

 

نمایشگاه کتاب (۱۳) نمایشگاه کتاب (۱۲) نمایشگاه کتاب (۱۱) نمایشگاه کتاب (۱۰) نمایشگاه کتاب (۹) نمایشگاه کتاب (۸) نمایشگاه کتاب (۶) نمایشگاه کتاب (۷) نمایشگاه کتاب (۵) نمایشگاه کتاب (۴) نمایشگاه کتاب (۲) نمایشگاه کتاب (۳) نمایشگاه کتاب (۱)

نظرات

  1. احمد says:

    سلام این نمایشگاه کجاست؟

    ————-

    ثلاث- کنگان- روبروی اداره بندر- هتل آپارتمان ساحل

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن