بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23408
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 2 آذر 94 5:15 ب.ظ

مرکز آمار گزارش داد:

دخل و خرج بوشهری ها به روایت رسمی/ زندگی در استان گران+ جدول

ثلاث- نتایج این طرح مربوط به سال گذشته طی هفته پیش و با تاخیر زیاد منتشر شد که در صفحه استان ها، درآمد و هزینه سالانه بوشهری ها و میزان پس انداز را به تفکیک شهر و روستا برآورد کرده است.

یکی از طرح‌های جدی و موثر مرکز آمار، طرح آمارگیری از هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی در ایران است.

ثلاث- نتایج این طرح مربوط به سال گذشته طی هفته پیش و با تاخیر زیاد منتشر شد که در صفحه استان ها، درآمد و هزینه سالانه بوشهری ها و میزان پس انداز را به تفکیک شهر و روستا برآورد کرده است.

برپایه گزارش مرکز آمار، متوسط هزینه خانوار شهری بوشهر طی سال گذشته ۲۲ میلیون ۱۳۶ هزارتومان بوده که نسبت به سال قبل تر ۲۴٫۹ درصد رشد داشته است.

بوشهری ها از این نظر پس از استان های البرز (۳۷٫۹ درصد)، همدان (۳۰٫۹ درصد)، هرمزگان (۳۳٫۴ درصد) و قم (۲۸٫۱ درصد) به عنوان پنجمین استان در افزایش هزینه ها محسوب می شود. همچنین نرخ رشد هزینه های زندگی شهری در کشور ۱۴ درصد می باشد که بوشهر از این نظر بیش از دو برابر شاخص کشوری رشد داشته است.

در عوض متوسط درآمد خانوار شهری استان طی سال گذشته ۲۲ میلیون و ۵۵۲ هزارتومان برآورد شده که رشد آن نسبت به سال قبل تر ۱۴٫۶ درصد می باشد. این در شرایطی است که میانگین کشوری این شاخص ۱۸ درصد می باشد. خانوار شهری بوشهر از نظر درآمد سالانه در بین استان های میانی کشور قرار می گیرد.

اما در روستاهای استان بوشهر.

در سال ۹۳ هزینه یک خانوار ۲۸۵ هزار تومان بیشتر از درآمدش برآورد شده است.  جالب اینکه رشد هزینه خانوار روستایی استان ۳۴٫۶ درصد بوده که بعد از یزد (۳۸٫۱ درصد) در رتبه دوم کشور قرار دارد. این در شرایطی می باشد که رشد هزینه خانوار روستایی ایران در سال ۹۳ نسبت به قبل تر ۶٫۹ درصد برآورد شده است که نشان دهنده فاصله زیاد بوشهر با این شاخص است.

این در حالی است که رشد درآمد خانوار روستایی این استان طی سال گذشته ۱۷٫۴ درصد برآورد شده که در رده هفدهم کشوری قرار دارد.

برای مطالعه متن کامل گزارش مرکز آمار اینجا کلیک کنید.

منبع: خلیج فارس

با توجه به اعداد و ارقام فوق که از سایت مرکز آمار ایران استخراج شده، به نظر شما وضع دخل و خرج مردم استان بوشهر اعم از شهری و روستایی در سال ۹۳ چگونه بوده است؟

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن