بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23652
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 16 آذر 94 11:50 ق.ظ

با حضور مردم و مسئولین

نمایشگاه بزرگ عکس محرم و صفر در کنگان افتتاح شد

اختصاصی ثلاث- با حضور مردم و مسئولان، نمایشگاه بزرگ عکس محرم و صفر در کنگان برگزار شد.

saad rusta (1)

 

به گزارش ثلاث، نمایشگاه عکس محرم و صفر با نام «بای ذنب قتلت» یکشنبه‌شب با حضور علاقمندان به عکاسی و مسئولان در کنگان افتتاح شد. این نمایشگاه، منتخبی از عکس علاقمندانی است که از ابتدای محرم تا روز اربعین از سوژه‌های مختلف و مرتبط، عکاسی کرده و به دبیرخانه ارسال کرده اند.

از این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های عکس محرم و صفر در سطح استان یاد می‌شود. دمام زنی و بیت خوانی از جمله برنامه هایی بود که همزمان با افتتاح نمایشگاه انجام شد.

متولی این نمایشگاه به طور کامل عکاسی زووم است.

saad rusta (6)

ضرورت حفظ سنت‌های عزاداری در کنگان

امام جمعه کنگان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به ثلاث گفت: برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها عشق مردم را به اهل بیت به روایت تفسیر و تصویر به نمایش می‌گذارد تا بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به این نکته توجه کنند که مردم این خطه به اهل بیت عشق می‌ورزند و شیعه و سنی علاقمندی خود را به این موضوع به منصه ظهور می‌رسانند.

حجت الاسلام محمود محمودی همچنین بر ضرورت حفظ آداب و رسوم سنتی کنگان در مراسم عزاداری تاکید کرد و بیان داشت: نباید مراسم سنتی و اصیل کنگان در عزاداری ها کمرنگ شود.

وی گفت: هنرمندان و عکاسان تلاش کنند در قالب کارهای هنری، مانع از فراموشی سنت‌های قدیمی عزاداری این خطه شوند.

امام جمعه کنگان در پایان گفت: از همه دست‌اندرکاران این نمایشگاه به خصوص عکاسی زووم به عنوان متولی کل کار، جوانان و عکاسان و همچنین شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان، آموزش و پرورش  برای همکاری در این نمایشگاه تشکر می‌کنیم.

saad rusta (5)

 

ظرفیت‌های بالای کنگان در عرصه فرهنگ و هنر

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان کنگان نیز به خبرنگار ثلاث گفت: قبل از هر چیز از تلاش و زحمات دوستان عزیز به خصوص آقای احمدی مدیر عکاسی زووم به عنوان متولی کل کار و همچنین سایت ثلاث برای انعکاس خوب این رویداد و حامیان این کار  تشکر می‌کنم.

احمد خاکنژاد اظهار داشت: این نمایشگاه بیانگر گوشه‌ای از توان و ظرفیت بسیار بالا و پتانسیل‌های عظیم هنر و هنرمندان شهرستان است که در صورت حمایت و برنامه‌ریزی مدون می‌تواند آثار بسیار مثبت و تاثیرگذار خود را نمایان سازد و ظرفیت و توانمندی جوانان عزیز شهرستان را به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: کاری که دوستان عزیز با همکاری جوانان علاقمند از مدتی قبل آغاز کرده‌اند، نویدبخش رشد و توسعه هنر و بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در مسیر تعالی و توسعه فرهنگ و هنر است که امیدوارم در سایر زمینه‌ها نیز چنین اتفاق میمون و مبارکی بیافتد.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان کنگان اضافه کرد: فعالیت‌های هنری با همت جوانان عزیز در سطح شهرستان، دوره‌ای جدید را آغاز کرده است و قصد دارد تا به روزهای اوج خود باز گردد و در این مسیر نیاز جدی به تغییر نگاه ها و حمایت همه جانبه دارد.

خاکنژاد خاطرنشان کرد: انجمن های هنری شهرستان روزهای سختی را به  چشم خود دیده اما هرگز دست از تلاش و کوشش بر نداشته و البته امیدواریم که به مرور این شرایط سخت را پشت سر گذارد.

وی ادامه داد: عزم جدی هنرمندان و هنر دوستان برای به نمایش گذاشتن توان و ظرفیت خود در همین نمایشگاه و چندین نمایشگاه عکس قبل از این، کاملا مشهود است. این نمایشگاه ضمن به تصویر کشیدن صحنه هایی که بیانگر ارادت مردم ما به سید و سالار شهیدان است، مبین تلاش بی‌ریای جوانانی است که ثابت کرده‌اند می‌توانند با حداقل امکانات، کارهای بزرگی صورت دهند.

saad rusta (22)

تشکیل تیم عکاسی ۱۰۰ نفره در کنگان

مسئول برگزاری نمایشگاه عکس محرم و صفر به ثلاث گفت: این چهارمین نمایشگاه ما در زمینه محرم است که با همت همه عوامل از جمله علاقمندان به عکاسی تشکیل شده است؛ عکاسانی که امروز پس از تورهای متوالی عکاسی در سال ۹۴ تعدادشان از ۱۰۰ نفر نیز عبور کرده است.

مهدی احمدی( مدیر عکاسی زووم) افزود: ما امروز مفتخریم که اعلام کنیم، شهرستان کنگان هم اکنون دارای یک تیم ۱۰۰ نفره عکاسی است که می تواند هر پتانسیل( فرهنگی، هنری و اجتماعی) را به فرصت تبدیل کرده و از آن استفاده کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: از میان کل آثار ارسال شده برای ما، ۱۵۰ عکس برای این نمایشگاه انتخاب شد که آن ها را در سایز بزرگ و کوچک روی شاسی چاپ کردیم.برگزاری مسابقه عکس از سوژه‌های ماه سوگواری، کشف استعدادها و آموزش عکاسی، بخشی از برنامه ما قبل از نمایشگاه بود.

احمدی گفت: این مسابقه عکس و نمایشگاه، یک حرکت فرهنگی مقارن با موضوع قیام عاشورا است، ضمن اینکه توانمندی و پتانسیل هنرمندان کنگان را نیز به نمایش گذاشت.

saad rusta (29)

وی اظهار داشت: برگزاری مراسم سنج و دمام زنی و همچنین بیت خوانی در زمان افتتاح نمایشگاه نیز از ایده‌هایی بود که می توانست بر جو مرتبط با نمایشگاه تاثیر مستقیم بگذارد که به حمدالله انجام شد.

مسئول برگزاری این نمایشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: از نظر تعداد عکس، تعداد عکاس، تعداد بازدید کننده، وسعت نمایشگاه و غیره، این نمایشگاه در نوع خود در سطح استان کم نظیر است.

احمدی اضافه کرد: از اهداف برگزاری این نمایشگاه، گرامی داشتن ایام سوگواری و ترویج فرهنگ عاشورایی و ارائه پیام شهادت امام حسین با هنری بنام عکس است.

وی  ارتقا و بهبود سطح کیفیت عکاسی، جذب  و مشارکت نوجوانان، جوانان، بازاریان، ادارات، نهادها، سازمان­‌های دولتی و غیر دولتی در امور فرهنگی، هنری و اجتماعی را از دیگر اهداف این کار عنوان کرد.

احمدی افزود: این نمایشگاه را با هدف ترویج هرچه بیشتر هنر عکاسی و عکاسی عاشورایی در سطح شهر برگزار کردیم که البته با سختی های زیادی نیز مواجه شدیم.

saad rusta (4)

این نمایشگاه در مدرسه بسیار قدیمی شهید شعبانی که مدتی است به انبار آموزش و پرورش تبدیل شده برگزار شد. این نمایشگاه با تلاش عکاسی زوم برگزار شد. این سومین نمایشگاه عکس زووم در سال ۹۴ است. در این نمایشگاه علاوه بر جوانان فعالی مانند علی فخاری و تیم عکاسی چند ده نفره زیر نظر عکاسی زووم، باید به نقش اثر گذار  شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان و اداره آموزش و پرورش شهرستان اشاراه کرد؛ همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ( در بحث اعطای مجوز) و سایت خبری ثلاث نیز( در بحث برخی هماهنگی ها و پوشش خبری این رویداد)  همکاری داشتند.

 

خبرنگار: مصطفی صفایی

عکاس: سعاد روستا

 

 

تصاویر زیر مرتبط با شب افتتاحیه نمایشگاه محرم و صفر است.

عکاسی زووم به عنوان متولی این نمایشگاه از شهردار کنگان بخاطر حمایت های همیشگی از مقوله فرهنگ، هنر و هنرمند، با اهدا تصویری بزرگ از خود شهردار از وی تقدیر نمودند.  

saad rusta (28)

saad rusta (7) saad rusta (12) saad rusta (19) saad rusta (20) saad rusta (24)

نظرات

  1. ناشناس says:

    باسلام و عرض ادب
    این نمایشگاه بیشتر یه نمایشگاهی بود واسه نشون دادن خود
    ما که عکس خوب ندیدیم
    تازه اسامی و عکس هیچیک از عکاسانی که اینهمه سال در کنگان عکاسی رو زنده نگه داشتن ندیدیم
    فقط یه گروه ده نفره که هر کدوم تعداد زیادی عکس داشتن
    که بیشتر عکسا هم مشکل کادربندی و فکوس و … داشتن

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن