بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2393
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 3 مرداد 93 9:27 ب.ظ

قدس آنلاین

عزرائیل بر این افراد رحم می نماید

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: آگاه باشید! هر که علی (ع) را دوست بدارد، خداوند فرشته مرگ را با مدارا به سوی او خواهد فرستاد و وحشت منکر و نکیر را از او دور خواهد ساخت و قبرش را نورانی و او را رو سفید خواهد کرد.

ثلاث به نقل از قدس آنلاین،بی شک سخت ترین لحظات پس از مرگ برای هر انسانی پس از قرار گرفتن جسم وی در قبر رغم خواهد خورد، اما جالب است بدانید که محبین حقیقیِ امیرالمومنین علی (ع) از سپری نمودن چنین لحظاتی در امان می باشند چنانچه در این باره عبدالله بن مسعود می گوید: رسول خدا (ص) فرمودند: اولین کسی که از اهل آسمان علی بن ابی طالب (ع) را برادر خود گرفت اسرافیل بود؛ سپس میکائیل و آن گاه جبرائیل علی (ع) را برادر خود گرفت.و اولین کسی که از اهل آسمان به او محبت ورزیدند حاملان عرش بودند؛ سپس «رضوان» خازن بهشت و آن گاه ملک الموت به او محبت ورزیدند؛ و ملک الموت همان گونه که بر پیامبران (ع) ترحم می کند به دوستداران علی بن ابی طالب (ع) نیز ترحم می کند.

همچنین از پیامبر (ص) نقل شده است که فرمودند: آگاه باشید؛ هر که علی (ع) را دوست بدارد، خداوند فرشته مرگ را بدان سان که به سوی پیامبران می فرستد به سوی او خواهد فرستاد و وحشت منکر و نکیر را از او دور خواهد ساخت و چهره اش را نورانی می کند و با حمزه سیدالشهداء خواهد بود و آگاه باشید! هر که علی (ع) را دوست بدارد، خداوند فرشته مرگ را با مدارا به سوی او خواهد فرستاد و وحشت منکر و نکیر را از او دور خواهد ساخت و قبرش را نورانی و او را روسفید خواهد کرد.

منابع:
۱-قاضی نورالله مرعشی. احقاق الحق، ج ۶: ۱۱۱.
۲- فاضل دربندی. اسرار اشهاده: ۲۴۱.
۶- صابری یزدی. هزار حدیث در فضایل امام علی (ع): ۳۵۴.

برچسب ها: , ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن