بروز شده در : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 ساعت 10:40 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2472
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 4 مرداد 93 3:05 ب.ظ

مهر

تولید ۵۶ هزار تن لیمو ترش از ۲۶۰۰ هکتار باغ در استان

ثلاث: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال جاری ۵۶ هزار تن لیمو ترش از ۲۶۰۰ هکتار باغات استان بوشهر تولید شد. به گزارش ثلاث و به نقل از  مهر، محمدتقی منوچهری ظهر شنبه در نشست توسعه کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی به عنوان […]

ثلاث: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال جاری ۵۶ هزار تن لیمو ترش از ۲۶۰۰ هکتار باغات استان بوشهر تولید شد.

به گزارش ثلاث و به نقل از  مهر، محمدتقی منوچهری ظهر شنبه در نشست توسعه کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی به عنوان یکی از قطب‌های کشور محسوب می‌شود که محصولات مختلفی در چند فصل سال در استان تولید می‌شود.

وی به آغاز فصل برداشت لیمو ترش از مزارع استان بوشهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دو هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش کاشت لیمو قرار دارد که برداشت محصولات از این باغات آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در مجموع حدود سه هزار و ۶۴۹ هکتار مرکبات دارد که بخش اعظمی از ان مربوط به کاشت لیمو ترش است.

وی از شهرستان جم به عنوان قطب تولید مرکبات و لیمو ترش استان بوشهر یاد کرد و افزود: حدود ۵۶ هزار تن لیمو در سال جاری از باغات استان بوشهر برداشت می‌شود که بخشی در استان مصرف می شود و بخشی از آن نیز به استان‌های همجوار همچون فارس و هرمزگان و خوزستان می‌رود.

توسعه صنایع عمل‌آوری و فرآوری محصولات خرما

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز اظهار داشت: استان بوشهر دارای قابلیت‌های بسیار مهمی در بخش تولیدات کشاورزی است که می‌توان به تولید خرما و مرکبات و سبزیجات و صیفی‌جات خارج از فصل، شیلات و آبزی‌پروری اشاره کرد.

نوذر منفرد به تلاش‌های دولت برای حمایت از فعالان عرصه کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری، مکانیزاسیون فرآیندهای کشاورزی،‌ افزایش کمی و کیفی محصولات و تولید محصولات زودرس و خارج از فصل از جمله این اقدامات است.

وی همچنین از تلاش برای توسعه صنایع عمل آوری و فرآوری محصولات خرما در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس است که این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی، تاکید کرد: از همه امکانات برای توسعه بخش کشاورزی در استان بوشهر استفاده خواهیم کرد.

برچسب ها: , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن