بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24934
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 9 بهمن 94 11:25 ق.ظ

رییس شورای زکات شهرستان کنگان

هدفمند نمودن جمع آوری زکات به توسعه شهری و روستایی کمک خواهد کرد

ثلاث- رییس شورای زکات شهرستان کنگان: هدفمند نمودن جمع آوری زکات به توسعه شهری و روستایی کمک خواهد کرد

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام محمود محمودی در جلسه شورای زکات و بررسی مشکلات مددجویان کمیته امداد شهرستان کنگان افزود: ظاهر آیه شریف زکات و سیره عملی پیامبر ، گرفتن زکات توسط حاکمیت است که نظام دینی برای تشویق مومنین ، اعتباری معادل زکات جمع آوری شده را تخصیص که این امر موجب توسعه کارهای عام المنفعه خواهد شد.

وی در بخش دیگر به موضوع ازدواج آسان اشاره و بیان نمود: ترویج ازدواج آسان در جامعه بویژه در بین مددجویان ضروری و موجب حذف هزینه های سنگین در مسیر ازدواج جوانان خواهد شد.

امام جمعه کنگان احداث مسکن برای جوانان مددجو و زنان بی سرپرست را یکی دیگر از راهکارهای ترویج ازدواج آسان دانست و گفت: لازمه تحقق این مهم احساس مسئولیت جامعه در برابر اقشار ضعیف و مخصوصا ورود خیرین نیکوکار است.

محمودی در ادامه توانمند سازی مددجویان را امری ضروری دانست و بیان نمود: کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه طرح های مناسب و پرداخت تسهیلات لازم زمینه توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان را فراهم کنند.

وی وجود موسسات خیریه در سطح شهر را یک ظرفیت و فرصت برای خدمت رسانی به محرومین دانست و خطاب به مدیر کمیته امداد گفت: بهره گیری از پتانسیل موسسات خیریه توسط کمیته امداد حضرت امام (ره) می تواند ضمن کم کردن هزینه های این دستگاه امدادی راه را برای خدمت بهتر و بیشتر به اقشار ضعیف جامعه فراهم کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کنگان نیز گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد مددجویان این شهرستان زنان بی سرپرستی هستند که بدلیل طلاق و زندانی بودن شوهران خود سرپرستی خانوارها را عهده دارند.

عبدالحسین رهبر به موضوع پرداخت زکات نیز اشاره و بیان نمود: پرداخت زکات بویژه توسط اهل سنت که بیشترین موارد پرداختی را برمبنای فقه اهل سنت دارند می تواند در مسیر توانمندسازی مددجویان و محرومیت زدایی اثرگذار باشد.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مددجویان را اهل سنت تشکیل می دهند بیان داشت: برای خدمت رسانی به مددجویان هیچ تفاوتی بین اهل سنت و شیعه وجود ندارد.

در این جلسه ائمه جمعه اهل سنت کنگان و سیراف نیز به بیان اهمیت زکات در فقه اهل سنت و کمک به نیازمندان پرداختند.// ابوذر حسین پور

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن