بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 25003
تعداد نظرات:۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 11 بهمن 94 12:08 ب.ظ

انتخابات و اصلاح طلبان

در صحنه ماندن اصلاح طلبان با میوه صبر و مدارا

اختصاصی ثلاث- باید سعی شود از تندروی ها جلوگیری کرد ؛ زیرا اینگونه رفتارها بسان چیدن میوه های نارَس است و خوردن این میوه ها مشکلاتی را درپی دارد .

 

زمانی که مقام معظم رهبری سال ۹۴ را با نام دولت و ملت ، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند؛ طیف های مختلف سیاسی نیز با نوعی الگو برداری همدلی و اتحاد را برای بدست گرفتن اکثریت مجلس، در دستور کار خود قرار دادند.

در این اثنا اصلاح طلبان در زمان اندکی توانستند به این اجامع برای فعالیت های سیاسی خود دست یابند ولی نتایج رد صلاحیت ها باعث شد نوعی بی انگیزگی در میان برخی از آنها و حتی حامیان و طیف های مردمی، بوجود آید .

شتاب زدگی به نام رسیدن توسعه، عواقبی دارد که موج اصلاح طلبی می تواند با آرامش از آسیب های احتمالی آن جلوگیری کند . استراتژی پذیرش انتخابات با هرگونه تایید یا رد صلاحیت ، استراتژی حکیمانه ای است و راه اساسی که تاکنون اصلاح طلبان پیش گرفته اند یعنی همان مدارا، صبوری و آینده نگری را در خود جای داده است .

هرچند که تاریخ مشارکت مردمی ایران در صحنه انتخابات، همواره نمایانگر انگیزه ی حضور تمامی اقشار مردم در پای صندوق های رای است؛ چرا که قهر با انتخابات به منزله ی پاک کردن صورت مساله است و باید همه ی گرایش های سیاسی و به خصوص اصلاح طلبان در عرصه رقابت باقی بمانند .

حضور اصلاح طلبان در انتخابات جزء حقوق شهروندی آنان است و باید از حق خود نهایت استفاده را ببرند و باعث شوند ترکیب مجلس تغییر کند و معتدلین به مجلس راه یابند . همچنین با این کار یک بار دیگر دموکراسی را نشان خواهند داد و نباید قهر کنند ، زیرا راه حل با عدم حضور نیست بلکه پافشاری در حضور است.

باید سعی شود از تندروی ها جلوگیری کرد ؛ زیرا اینگونه رفتارها بسان چیدن میوه های نارَس است و خوردن این میوه ها مشکلاتی را درپی دارد . مردم نیز نیاز دارند صداهای متفاوت را بشنوند و رای به افراد میانه رو نتیجه را تغییر خواهد داد .

در تاریخ انقلاب هر رخدادی که ایران اسلامی از آن متضرر شده است را چنانچه اندکی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم، به نتیجه ای جز تندروی و کشاندن منافع ملی به انزوا نخواهیم رساند . حاصل میوه صبر همراه با ماندن در صحنه چیزی جز موفقیت نخواهد بود .

روح اله صفایی

اخبار مرتبط

نظرات

  1. ي.ط says:

    بله واقعا همینطوره

  2. حسین پاپری says:

    بهترین پیشنهاد را صادق زیباکلام مطرح نموده، رای دادن به جوانانی که شوق کار دارند و گرایش سیاسی اصلاح طلبانه معتدلی دارند و تایید صلاحیت شده اند. قهر با انتخابات نتیجه ای جز احمدی نژادها نخواهد داشت.

  3. انتصابات says:

    احسنت- حرف حق

  4. ناشناس says:

    نوشتارتون جای خجالت داره…

  5. حسین قاسمی says:

    آفرین جناب صفایی عزیز

  6. ی نفر says:

    زنده باد جناب صفایی عزیز

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن