بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 25014
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 14 بهمن 94 0:36 ق.ظ

نفت پیشگام توسعه

۲۰۲ میلیارد تومان به طرح های آب رسانی مناطق پیرامونی صنعت نفت دراستان/پیشرفت ۸۰ درصدی ۲۰ طرح بهداشتی و درمانی استان

ثلاث- هزینه اجرای طرح های آبرسانی به نواحی اطراف مناطق صنعت نفت تاکنون ۲۰۲ میلیارد تومان برآورد می شود

پیشرفت ۸۰ درصدی ۲۰ طرح بهداشتی و درمانی در استان بوشهر

به گزارش ثلاث و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، بیش از ۲۰ طرح بهداشتی – درمانی با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان به منظور ارتقای سطح سلامت مردم استان بوشهر اختصاص یافته که در حال حاضر متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ها بیش از ۸۰ درصد برآورد شده است.

در این گزارش آمده است: احداث و تجهیز ۶ مرکز بهداشتی و ۲۷ واحد پانسیون برای اسکان پزشکان متخصص در شهرستان های کنگان و عسلویه و  همچنین احداث  و تجهیز بخش ICU،MRI و توسعه فیزیکی اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به ترتیب با اختصاص یک میلیارد و ۳۲۰میلیون تومان ، یک  میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان و ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مهمترین اقدامات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در اجرای مصوبات سفر رهبری به شهرستان عسلویه است که متوسط پیشرفت این طرح ها بر اساس گزارش های دریافتی از سوی پیمانکاران پروژه ۸۵ درصد برآورد می شود که  این سازمان به محض دریافت آخرین صورت وضعیت و بررسی آن در واحد کنترل پروژه پرداختی های لازم را انجام می دهد.

 

اختصاص ۲۰۲ میلیارد تومان به طرح های آب رسانی مناطق پیرامونی صنعت نفت در استان بوشهر

هزینه اجرای طرح های آبرسانی به نواحی اطراف مناطق صنعت نفت تاکنون ۲۰۲ میلیارد تومان برآورد می شود که آبرسانی به شهر جم،نخل تقی و بیدخون،چاه مبارک و تنبک از جمله طرح های مهم در این زمینه است.

،صنعت نفت ضمن توجه به طرح های توسعه ای پارس جنوبی نگاه ویژه ای نیز  در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهری مناطق و نواحی پیرامونی صنعت نفت با تاکید بر تحقق توسعه پایدار داشته است که در این زمینه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از صنعت نفت جهت مشارکت و اجرایی کردن برخی پروژه های کلان و اساسی حوزه آب و آبرسانی به شهرها و روستاهای محیط پیرامونی صنعت نفت طی سالهای اخیر توانسته  برخی از دغدغه های چندین ساله ی مردم جنوب استان بوشهر را بر طرف نماید.

آبرسانی به شهر نخل تقی

از مهمترین دستاوردهای این حوزه می توان به رفع دغدغه ی چندین ساله ی مردم شهر نخل تقی اشاره کرد. دستاوردی که طی آن صنعت نفت با مشارکت دستگاههای مرتبط این حوزه در استان بوشهر ضمن مشارکت در اجرای انتقال آب از خط آبرسانی خلیج فارس به شهر نخل تقی در خصوص تامین هزینه هایی آب شرب مردم نیز اقدامات موثری داشته است.

آبرسانی به شهرهای نخل تقی و بیدخون در آخرین روزهای شهریورماه سالجاری با حضور مسوولان استانی و  مدیران ارشد صنعت نفت با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسمی  رسید.

آبرسانی به شهرستان جم

 این پروژه که اعتبار اولیه آن ۵۱۰ میلیارد ریال بوده است با پیگیری های به عمل آمده از سوی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال ۹۳ و طرح آن در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با افزایش اعتبار پروژه به میزان ۱۶۰۰ میلیارد ریال و  اعتبار ارزی ۱۲ میلیون دلار  موافقت شد و هم اکنون با پیشرفت برنامه ای ۶۲ درصد در حال اجرا می باشد. 

با تکمیل این پروژه حدود ۵۱ هزار متر مکعب آب پس از شیرین سازی در منطقه ویژه پارس از طریق ۷ ایستگاه پمپاژ آب با خط لوله به شهرستان جم مشتمل بر شهرهای جم،ریز،لارستان و حدود ۲۹ روستای منطقه و همچنین سه شهرک پردیس،توحید و شهید تندگویان انتقال خواهد یافت.

 این پروژه در واقع از بزرگترین و در عین حال سخت‌ترین پروژه‌ها از این نوع است و این شبکه آبرسانی آب شرب مورد نیاز مردم شهر جم و روستاهای تابعه را به وسیله لوله‌ای ۳۲ اینچی از بندر سیراف به این شهرستان منتقل می‌کند.

برای انجام این پروژه مهم، تعداد ۶ ایستگاه مخزن ذخیره‌سازی و پمپاژ آب در طول مسیر پیش‌بینی شده است  که به ترتیب ایستگاه اول با مخزن ذخیره آب به میزان ۱۰ هزار مترمکعب،‌ مخازن دوم تا پنجم با مخازن ذخیره ۵ هزار مترمکعب و ایستگاه ششم نیز با دو مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی ساخته شده و پیش‌بینی می‌کنیم طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد. 

شهر جم با توجه به قرار گرفتن در ارتفاعات جنوب استان بوشهر و خالی شدن سفره های زیرزمینی طی سالهای جاری با مشکات متعددی در این حوزه مواجه بوده است که گام بلند صنعت نفت در مرتفع کردن این دغدغه ی مردم می تواند اثرات متعددی در منطقه به همراه داشته باشد.

آبرسانی شهرک های تنبک و چاه مبارک

طرح های آبرسانی به شهرهای تنبک و چاه مبارک با اعتباری بالغ بر ۱۶میلیارد ریال از دیگر پروژه های  مهم سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که به بهره برداری رسیده است.

برچسب ها: ,

نظرات

  1. دانشجو says:

    فک کنم بهتر بود در عنوانتون ب جای “استان بوشهر” از “جنوب استان بوشهر” استفاده میکردین… یعنی حوزه انتخابیه خودمون… البته در شهرستان دیر هم همین نفتی ها پول خوبی مجبور شدن بدن؛ اگه اونم به این قسمت خبریتون اضاف میکردین جالب میشد…خدا قوت ب دکتر احمدی ک تونستن بخشی از حق ما رو از این نفتی ها بگیرن…

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن