بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 25107
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 16 بهمن 94 2:44 ب.ظ

استاندار: احداث اسکله تجاری کنگان،اولویت کار مسئولان استانی است

ثلاث- استاندار بوشهر: احداث اسکله تجاری کنگان اولویت کار مسئولان استانی است

 

به گزارش ثلاث، مصطفی سالاری پنجشنبه در جلسه شورای اداری کنگان با تبریک دهه مبارک فجر افزود: بندر کنگان نسبت به سایر بنادر استان از ویژگی های ممتازی برخوردار است و دولت بدنبال اجرای اسکله تجاری در این بندر است.

وی افزود: مکاتبات متعددی در خصوص احداث اسکله تجاری با رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نفت بعنوان یکی از مطالبات جدی مردم کنگان انجام گرفته که نتایج آن امیدوار کننده است.

استاندار بوشهر با اشاره به پتانسیل های متعدد شهرستان کنگان از جمله میراث فرهنگی و ظرفیت های گردشگری صنعتی گفت: شهرستان کنگان در سالهای اخیر مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده و توجه و اهتمام به گردشگری این خطه از اولویت های اساسی دولت است.

وی در ادامه به موضوع عوارض آلایندگی نیز اشاره و بیان کرد: سهم اعتبارات از محل عوارض آلایندگی شهرستان های کنگان ، عسلویه و جزیره خارگ بدلیل میزبانی از صنعت سه برابر دیگر نقاط استان است و البته دریافت اولین عوارض آلایندگی پایان سال جاری خواهد بود.

سالاری افزود: با توزیع عوارض آلایندگی بین شهرداری ها و دهیاری های شهرستان های ذکر شده ، توسعه شهری و روستایی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به سامان یافتن درآمدهای شهرداری ها و دهیاری ها گفت: شهرداران و دهیاران بایستی بخشی از اعتبارات خود را با جدیت صرف برنامه های دینی ، فرهنگی ، اجتماعی و علمی و آموزشی کنند.

استاندار بوشهر همچنین اظهار داشت: توانمند سازی، آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد و استفاده از ظرفیت دانشگاه و مراکز فنی و حرفه ای از جمله مرکز فنی و حرفه ای کنگان می تواند بستر اشتغال جوانان در بخش های عمومی، خصوصی و دولتی را بیشتر فراهم کند.

وی با تبریک دهه فجر و تاکید بر تلاش دولت برای خدمت رسانی عادلانه به همه شهرها و روستاها از افتتاح ۳۸ پروژه در شهرستان کنگان در دهه فجر خبر داد.

سالاری پروژه آب شیرین کن و مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب کنگان را مهمترین پروژه های این شهرستان دانست و گفت: با افتتاح آب شیرین کن کنگان، دولت قریب به ۲۵ سال متعهد شده تا سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال آب شیرین برای استفاده مردم کنگان از بخش خصوصی خریداری کند.

وی همچنین از تلاش برای ارتقای گمرک کنگان و احیای دگر باره گمرک سیراف، راه اندازی کمربندی کنگان در آینده نزدیک ، حل مشکل مردم سیراف با میراث فرهنگی در ساخت و سازها ، راه اندازی درمانگاه شبانه روزی سیراف و تلاش برای ثبت جهانی این بندر تاریخی بعنوان سند حاکمیت کشورمان بر خلیج فارس و نیز حمایت جدی از ثمن ها خبر داد.

استاندار بوشهر با تشریح برخی از طرح های امید در استان از جمله احداث زمین های چمن مصنوعی ، مراکز سلامت دهان و دندان ، تامین آب عشایر و روستائیان از ارائه قریب به ۲۰ طرح امید در سال آینده برای کل استان خبر داد.

وی همچنین بر لزوم حضور حماسی مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن و انتخابات هفتم اسفند تاکید کرد وگفت: دولت با تمام توان از آرای مردم حفاظت و صیانت خواهد کرد.

سالاری در ادامه با تبریک به فرجام رسیدن برجام و موفقیت دولت و تیم هسته ای در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب و حمایت ملت ، آینده کشور را در تمامی جهات مثبت و امیدوار کننده ذکر کرد و افزود:بالا بردن میزان رشد اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت های دولت تدبیر و امید است.// ابوذر حسین پور

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن