بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 25160
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 19 بهمن 94 3:43 ب.ظ

از ایده تا اجرا

دهکده سنتی عسلویه طرحی در راستای بالا بردن مشارکت اجتماعی بانوان

اختصاصی ثلاث- شهرداری و شورای اسلامی شهر عسلویه به اتفاقموزه مردم شناسی این شهر اقدام به راه اندازی دهکده سنتی نموده اند.

IMG-20160209-WA0008

 

به گزارش ثلاث، شهرداری و شورای اسلامی شهر عسلویه در راستای اجرای طرح امید اجتماعی در این شهر، اقدام به برگزاری جشنواره بومی و سنتی در بلوار خلیج فارس- بوستان ولایت عسلویه نموده است.

بخشی از جشنواره بزرگ بومی و سنتی عسلویه تحت عنوان دهکده بزرگ سنتی عسلویه، از ۱۲ بهمن ماه رسما افتتاح شد.

…خواجه مسئول کمیسیون بانوان شهرداری عسلویه ضمن تقدیر فراوان از تلاش های شاهینی مدیر موزه مردم شناسی عسلویه، به خبرنگار ثلاث گفت: ما در بحث خدمات، سعی کرده ایم بدون هیچ هزینه ای، شرایط را برای حضور فعالین عرصه های مرتبط با این دهکده فراهم کنیم.

خواجه افزود: تمام غرفه ها را به همراه خدمات رفاهی و امکانات مورد نیاز به صورت کاملا رایگان در اختیار غرفه داران گذاشته ایم.

وی اظهار داشت: در این طرح، سعی بر حمایت از بانوان و افراد بومی و تشویق آنان داشته ایم.

مسئول کمیسیون بانوان شهرداری عسلویه خاطرنشان کرد: پس از نشست با بانوان منطقه، هدفگذاری خود را بر توانمندسازی و استفاده از ظرفیت بالای بانوان عسلویه گذاشتیم.

خواجه گفت: با توجه به اینکه عسلویه یک محیط کاری است، بانوان به تبع این شرایط و حساسیت موجود، مشارکت اجتماعی بالایی ندارند، لذا کمیسیون بانوان شهرداری عسلویه با ورود خود اقدام به تشویق بانوان جهت حضور و فعالیت در اجتماع پیرامونی خود نمود.

وی یادآور شد: در این طرح از بانوان کودک، بزرگ سال و NGO ها نیز استفاده نموده ایم.

مسئول کمیسیون بانوان شهرداری عسلویه اظهار داشت: غرفه هایی که در این دهکده سنتی مستقیما از طریق همکاری ما راه اندازی شده اند عبارتند از گریم کودک، نقاشی کودک، پخت غذاهای محلی، انجمن زیست محیطی نبض زمین، انجمن بانوان کوثر، فرش بافی، صنایع دستی، حجله بندی عروس و داماد (که طراحی بانوان بومی می باشد). کمیسیون بانوان شهرداری و شورای اسلامی شهر عسلویه.

خواجه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی، اقدام به خرید حدود ۳ هزار کتاب نمودیم و آن را ( به اتفاق جناب آقای بری) در میان مدارس و غرفه ها منتشر کردیم. این کتب بیشتر با موضوع محیط زیست، اعتماد بنفس، مشاوره خانوادگی، تربیت فرزندان، اجتماعی می باشد.

این دهکده تا پایان دهه فجر برپا می باشد.

 

دهکده بومی

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن