بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 25186
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 بهمن 94 8:12 ق.ظ

آخرین پیگیری ها برای تعین وضعیت سه صیاد بوشهری

این سه صیاد بوشهری در حالی به همراه چند صیاد دیگر بوشهری در دو قایق در آب های بین المللی مشغول صیادی بودند که یک لنج صیادی متعلق به کشور کویت که گفته می شود صیادان آن مصری بوده به دلایلی نامعلوم به صیادان بوشهری حمله می کنند و پس از آسیب راندن به اموال […]

این سه صیاد بوشهری در حالی به همراه چند صیاد دیگر بوشهری در دو قایق در آب های بین المللی مشغول صیادی بودند که یک لنج صیادی متعلق به کشور کویت که گفته می شود صیادان آن مصری بوده به دلایلی نامعلوم به صیادان بوشهری حمله می کنند و پس از آسیب راندن به اموال آنها با مشارکت نیروی های نظامی کویتی سه نفر از این افراد را به خاک کویت منتقل می کنند .

در حالی که دستگیری سه صیاد بوشهری توسط نیروهای نظامی کویتی در خلیج فارس فضای نگران کننده ای بر خانواده های آنها ایجاد کرده است شاهد کندی وزارت امورخارجه کشورمان برای مشخص شدن وضعیت این افراد هستیم.

به گزارش سوک ؛ این سه صیاد بوشهری در حالی  به همراه چند صیاد دیگر بوشهری در دو قایق در آب های بین المللی مشغول صیادی بودند که یک لنج صیادی متعلق به کشور کویت که گفته می شود صیادان آن مصری بوده به دلایلی نامعلوم به صیادان بوشهری حمله می کنند و پس از آسیب راندن به اموال آنها با مشارکت نیروی های نظامی کویتی سه نفر از این افراد را به خاک کویت منتقل می کنند .نگرانی خانواده های این افراد از بی اطلاعی از وضعیت سلامتی سه فرزندشان سبب می شود که با مراجعه به نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم خواستار رسیدگی به وضعیت این افراد دربند در کویت شوند .

نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه گفت : با رایزنی های انجام شده با وزارت امورخارجه کشورمان و سفارت ایران در کویت بدنبال آزادی سه صیاد بوشهری دربند در این کشور هستیم .

عبدالکریم جمیری که بعدظهر یک شنبه با خبرنگاران سخن می گفت ،افزود : به محض اطلاع از دستگیری سه صیاد بوشهری در خلیج فارس توسط نیروهای نظامی کویت در پنج شنبه هفته گذشته ، موضوع به وزارت امورخارجه منعکس و خواستار پیگیری برای وضعیت سلامتی و آزادی آنها شدیم.

وی اضافه کرد : هر چند در این سه روز پیگیری های مستمری برای اطلاع از وضعیت این سه صیاد بوشهری از طریق وزارت امورخارجه انجام داده ایم اما طرف های کویتی حاضر به ارائه کمترین اطلاعات نیز به ما نمی باشند .

نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس ادامه داد : طرف های کویتی با زدن اتهامات واهی قصد دارند که یک بهره برداری سیاسی از موضوع داشته باشند در حالی که شواهد نشان می دهد که هر سه صیاد بوشهری صرفا برای صید ماهی راهی دریا شده و در آب های بین المللی مشغول صیادی بوده اند .

وی تصریح کرد : پنج شنبه شب هفته گذشته نیز با پدر این افراد در بوشهر دیدار کردم و از نزدیک نیز با واقعیت های موجود مطلع گشتم.

جمیری با اعلام این که تمام سعی و تلاش خود پیرامون اطلاع از وضعیت این سه صیاد بوشهری انجام می دهد تصریح کرد : هم اینک خانواده این افراد تحت فشار شدید روحی از بابت بی اطلاعی از وضعیت سلامتی عزیزانشان هستند که ضروری است وزارت امورخارجه کشورمان و سفارت ایران در کویت نیز تلاش بیشتری برای پایان دغدغه های این خانواده ها انجام دهد.

 

ربودن 3 صیاد بوشهری هنوز محرز نشده استدادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر در گفتگویی در رابطه با ربودن سه صیاد بوشهری از سوی صیادان کویتی اظهارکرد: ربودن این صیادان برای دستگاه قضایی استان بوشهر هنوز محرز نشده است.

وی افزود: براساس گزارش دریابانی پرونده ای برای سه نفر دیگر از این صیادان درارتباط با صید بدون مجوز تشکیل شده و پرونده در حال بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر درباره جزئیات ربودن سه صیاد دیگربوشهری نیز بیان کرد: بنا به اظهارات دیگر صیادان که شاهد ماجرا بوده اند، این درگیری به دلیل  نحوه و محل صید و ماهیگیری بین صیادان ایرانی و کویتی انجام شده است که پس از درگیری هنوز سرنوشت سه نفر از آنان نامعلوم است همچنین بنا براظهارات صیادان حاضر این سه نفر توسط صیادان کویتی ربوده شده اند.

وی درباره انتشار فیلم وعکس قطع انگشت صیادان بوشهری در فضای مجازی گفت: نمی توان به چنین فیلمی استناد کرد و موضوع برای تحقیقات بیشتر در دست بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز بوشهر اظهارکرد: پیگیری های لازم از سوی مراجع مربوطه برای احراز این موضوع در حال انجام است و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

هرچند نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بر حسب وظایف ذاتی خود پیرامون دفاع از حقوق شهروندان حوزه انتخابیه اش ، تلاش های درخور تحسینی از طریق سیستم دیپلماسی کشور انجام داده است اما به نظر می رسد که وزارت امورخارجه باید بیش از این و با تسریع در پیگیری ها ، زمینه اطلاع خانواده این سه نفر از آخرین وضعیت سلامتی عزیزانشان را مهیا سازد.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن