بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2593
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 6 مرداد 93 1:13 ب.ظ

ایسنا

این ۶۰۰ نفر می توانند دودمان را دود بدهند!

این ۶۰۰ نفر، ۱۰۰هزار میلیارد تومان پول دارند. این رقم ۱۰۰هزار میلیارد تومان، یعنی این‌که آن‌ها علاوه بر پول، زور هم دارند، چون هم پول زور می‌آورد و هم زور پول می‌آورد…

ما همیشه برای خودمان رکورد مخصوص به خودمان را داریم. مثلا اگر به قولی برخی در آمریکا یک درصد زندگی می‌کنند و بقیه تماشا‌کننده‌ی زندگی آن‌ها هستند، در ایران هم یک‌چهارم نقدینگی کشور در اختیار ۶۰۰ نفر است. این ۶۰۰ نفر، ۱۰۰هزار میلیارد تومان پول دارند. این رقم ۱۰۰هزار میلیارد تومان، یعنی این‌که آن‌ها علاوه بر پول، زور هم دارند، چون هم پول زور می‌آورد و هم زور پول می‌آورد. بله، میزان زور و پول این طایفه وقتی مشخص می‌شود که شما به ۶۰۰ نفر از دوستان و آشنایان و فامیل زنگ بزنید و مقدار دارایی‌شان را سوال کنید و بعد جمع بزنید. من خودم دارایی ۱۰۰۰ نفر از طایفه‌ی «ساکی» ساکن در خرم‌آباد را جمع زدم به زحمت ۲۰۰میلیون تومان شد، یعنی آن ۶۰۰ نفر اگر بخواهند می‌توانند دودمان بنده را در لُرستان دود بدهند، بلکه هم دودمان شما را.

این ۶۰۰ نفر قطعا همه برگزیده هستند، یعنی یا خودشان خودشان را برگزیده‌اند یا دیگری آن‌ها را برگزیده است. از قدیم گفته‌اند پشت هر مرد موفق، یک زن فداکار وجود دارد که البته درست گفته‌اند،‌ اما در این فقره، پشت هر کدام از افراد این گروه ۶۰۰ نفره یک انسان دیگر وجود دارد که در عین مهربانی، گردن‌کلفت است، یعنی ما با ۱۲۰۰ نفر برگزیده مواجه هستیم. حالا اگر در نظر بگیریم که پشت آن‌ها هم یک کسی باشد با ۱۸۰۰ نفر طرف هستیم. به هر حال نمی‌شود در کار اقتصادی بدون پشتوانه وارد شد، یعنی چه وارد بشوی و چه واردت بکنند باید پشتوانه داشته باشی.

به هر حال، آن گروه که ۵۳ نفر بیشتر نبودند، به نام «۵۳ نفر» در تاریخ ماندگار شدند حالا ببینید این ۶۰۰ نفر چه تاریخی رقم بزنند. شاید هم زده‌اند و ما خبر نداریم.

باقی بقای‌تان!

منبع : ایسنا

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن