بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2624
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 6 مرداد 93 9:43 ب.ظ

میزان زکات فطریه در کنگان/مکان و زمان نماز عید فطر + جزئیات

مسئول دفتر امام جمعه کنگان گفت: نماز عید فطر در ورزشگاه شهید فرحی کنگان برگزار می شود.

مسئول دفتر امام جمعه کنگان  با تبریک عید فطر خاطرنشان کرد: عید فطر عید بندگی و عبادت است و امیدوار هستیم از برکات این عید بهره‌مند شویم.

حسین‌پور با اشاره به برگزاری باشکوه نماز عید فطر در کنگان تصریح کرد: نماز عید فطر در ورزشگاه شهید فرحی برگزار می‌شود.

مسئول دفتر امام جمعه کنگان گفت: پس از اعلام عید سعید فطر از سوی دفتر رهبری معظم انقلاب نماز عید سعید فطر در ورزشگاه شهید فرحی ( واقع در خیابان معلم – پشت اداره ورزش و جوانان) برگزار می‌شود.

حسین‌پور افزود: نماز عید راس ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمودی امام جمعه محترم اقامه خواهد شد.

وی از امت خداجوی خواست حتی‌الامکان مهر و سجاده همراه خود داشته باشند.

حسین‌پور با تقدیر از اهتمام فرماندار محترم و دستگاههای فرهنگی  بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه نماز عید اندیشیده شده و امیدوار هستیم مثل همیشه شاهد استقبال بسیار خوب مردم مومن و معتقد این شهرستان باشیم.

مسئول دفتر امام جمعه در خصوص زکات فطره نیز گفت:امام جمعه محترم گروهی را مامور بررسی قیمت گندم در شهرهای کنگان و بنک نمود که بر این اساس فطریه مردم شریف کنگان و بنک به ازای هر نفر ۴۵۰۰ تومان است.

لازم به یادآوری است ، هر شخص بایستی پس از غروب آفتاب شب عید تا قبل از نماز عید سعید فطر ، فطریه خود را از مال حلال (مالی که یا خمس آن را پرداخت کرده باشد یا خمس به آن تعلق نگرفته باشد) جدا نموده و به فقیر (فقیر همان شهر) بپردازد.

***

امام جمعه بندر کنگان گفت: به فتوای فقهای عظام تقلید شیعه، فطریه کسانی که شب عید بالغ و عاقل و بنده کسی نباشند واجب است که زکات خود و افراد تحت تکفلشان را با سه کیلو گندم، جو و … را به فقرا بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی گفت:  طبق قیمت حداقلی گندم در شهر کنگان که به ازای هر کیلو مبلغ ۱۵۰۰ تومان بوده جمعاً چهار هزار ۵۰۰ تومان خواهد بود ولی مستحب است که مسلمان مبلغ قوت غالب خود را پرداخت نماید.

وی افزود: پرداخت زکات فطریه برای افرادی(فقرا) که هزینه زندگی یک سال شان چه به صورت یکجا و چه مانند کارمندان که ماهانه پرداخت می شود را نداشته باشند واجب نیست.

وی اظهار داشت: افرادی که به اموالشان خمس تعلق گرفته است و یا اموال طیب و طاهری نیست باید حتماً زکات فطریه رو قبل از نماز عید بپردازند و اموالی که خمس به آن تعلق گرفته باید ابتدا خمس آن پرداخت و پس از آن زکات فطریه از آن پرداخت شود.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن