بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2690
تعداد نظرات:۱۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 7 مرداد 93 10:52 ق.ظ

امام جمعه کنگان:

تاخیر سن ازدواج مخرب تر از بمب و موشک است

اختصاصی ثلاث – حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در خطبه های نماز عید سعید فطر در جمع چندهزار نفری مردم کنگان با اشاره به اهمیت ازدواج در اسلام گفت:تاخیر سن ازدواج در جامعه فعلی ما از بمب و موشک ویران کننده تر است.

وی خطاب به خانواده ها گفت:نیاز به ازدواج در سن خاص یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و تاخیر در آن بستر ساز گناه و یک فاجعه است.

محمودی ضمن تاکید بر لزوم راه اندازی ستاد و یا بنیاد ازدواج آسان در شهرستان گفت:همه اعم از مسئولین ، خیرین ، مومنین و بویژه خانواده ها بایستی بستر را برای ازدواج آسان جوانان فراهم و از سخت گیری های بی جا اجتناب ، به تعبیر رهبری جوانها باید سنتهای غلطی را که مانع ازدواج است نقض کنند.

محمودی در همین خصوص ماهواره ها و برخی فضاهای مجازی را عاملی مخرب در متزلزل نمودن بنیان خانواده ها و دشمن بزرگ خانواده ها در قرن حاضر دانست و با اشاره به خطرات ماهواره خطاب به خانواده ها گفت:متاسفانه برخی ها توجیه می کند که ما کانال های مخرب را قفل می کنیم که گاهی نصاب ماهواره هزینه ای را از سرپرست خانواده برای قفل کردن شبکه های مبتذل دریافت می کند و از طرف دیگر با اخذ وجهی از فرزند رمز را به او می دهد که این هم یک هشدار و خطر جدی است.

امام جمعه در بخش دیگر با تقدیر از حضور حماسی ملت بزرگ ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت:راهپیمایی روز جهانی قدس ، نمایشی از قدرت جهان اسلام بود که دشمنان داخل و خارج را مایوس کرد.

وی گفت:شعار حمایت از قدس و مظلومین ، پاسخ دندان شکن به فتنه گرانی بود که چندسال قبل شعار نه غزه نه لبنان را سر دادند.

امام جمعه با تبریک عید سعید فطر و بیان فضایل این عید در آیینه روایات و با بیان اینکه مهم حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان است ، گفت:تلاش کنیم معنویت ماه رمضان را حفظ و توشه ای برای باقیمانده سال باشد

نظرات

  1. همشهری says:

    سلام عید فطر رو به همه ی همشهریان عزیز تبریک میگم.
    بنده نقد کوتاهی نسبت به صحبت های امروز امام جمعه دارم اولا. شما میفرمایید بالا رفتن سن ازدواج خطرناک هست آیا واسه ازدواج آسان بستر سازی کردید. مشکل بیکاری و هزینه ی هنگفت مراسم ازدواج و مسکن و جهیزیه رو کی میخواد حل کنه. همینها باعث تاخیر در ازدواج میشه
    ثانیا به چه اندازه در مورد کانالها ی ماهواره ای فرهنگ سازی کردیدکه مردم وقتشون رو واسه چیزی با اهمیت تری بذارن.
    متشکرم

  2. جوان says:

    سلام
    امیدوارم همگان در راستای تحقق وایجاد بستر ازدواج آسان جوانان همت کنند

  3. mohammad says:

    احسنت…….

  4. نفسش از جای گرم در میاد آخه چطور میشه با این وضعیت اقتصادی داغون جوونا چطور ازدواج کنن نه کاری نه سرمایه ای نه بابای پولداری تونم از وضعیت شرکتا

    • محسنی says:

      ایشان قیاس را مثل اینکه با فرزندشان که در منطقه ویژه چند سال است مشغول به کار هستند کاملا اشتباه گرفته و بقیه صحبت ها که ناگفته بماند بهتره.

  5. ملتمس الدعا says:

    سلام، حاج آقا صحیح میفرمایند ولی جوانان دقت کنید همون خدایی که داره الان به بندش روزی میده توانایی این روهم داره که به دونفر روزی بده مگه این که خیال کنیم خداوند قدیر نیست.

  6. حمید says:

    با سلام خدمت مدیر سایت ثلاث

    اگر انتقاد از مسئولین جرم هست و نباید پاسخگو سوالات بچه گانشون باشند پس بیاید ما رو بخاطر این جرم روانه زندان کنید، وگرنه چرا وقتی انتقاد میکنیم نظرات رو تایید نمیکنید ؟؟ آیا این آزادی بیان هست ؟؟

    فقط باید حرفهای اونا رو تایید کنیم ؟ لطفا طرف مردم باشید با مردم بودن دنیا رو تسخیر خواهید کرد و فقط از خدا بترسید نه این مسئولینی که نفسشون از جای گرم بلند میشه و با پول بیت المال دارند زندگی میکنند.

    من یک سوال از امام جمعه شهرم دارم.. این همه هزینه هنگفت برای جایگاه نماز کنگان برای چه بوده ؟؟ آیا با این هزینه کارهای فرهنگی و آموزشی بهتری نمیشد انجام داد ؟
    از زمان حضور ایشان تا الان چه خدمتی برای شهر کنگان کرده اند ؟؟ کی و کجا حامی مردم کنگان بوده اند ؟؟

    …………………………..

    چرا باید همیشه بترسیم.. خدا ما رو آفریده.. خودش هم ما رو از این دنیا خواهد برد.. آخرت همه هم مربوط میشه به خودشون..لطفا شما فکر آخرت خودتون باشید..

    مدیر محترم ثلاث، با تمام مشکلات که مسئولین سر راه شما قرار داده اند برای پوشش خبر اطلاع داریم.. اما مردم با شما هستند.. ما میخواهیم شهرمون رو آباد کنیم نه ویران.

    ممنون از شما و همکارانتون. خدانگهدار

  7. احمد says:

    سلام : اکثر اونای که می خوان برن اونجا نماز بخونن احتمال قریب به یقین نظر موافقی با این انتقاد ندارند…. شاید سراغ نداشته باشید که بسیاری از مردم نامه نگاری کردند که ما به جایگاه نمازنیاز داریم و باید این جایگاه در حد واندازه ی نام کنگان باشد بخصوص آنهائیکه سن وسالی ازشون گذشته میدونن/و بعدا توهمین کنگون خودمون منزل شخصی هست که با دکور و مکور و اسباب وماشین و…. که حساب کنیم از قیمت جایگاه پولش بیشتر میشه وخدا انشائ الله بیشتر بهش بده/ این جایگاه مال من وشماست مثل سایر تاسیسات کسی نمی تونه با خوش ببره. / امام جمعه هم که از نامش مشخصه بنظر شما چکار باید می کرده که نکرده؟ بیائیم حرمت بزرگتر از خودمان نگه داریم اگر حرفی هست هم من باب پدر وفرزند باهم در میان بگذاریم / آزادی بیان و هر اصطلاحی که از خودش زیباتر نیست ذر استفاده از آن – هم برای خودش حساب وکتابی دارد یعنی همه چیز بسامان بود و فقط مصلی جای نگرانی وایراد بود؟ …

    • حمید says:

      سلام
      مشکلات شهر کنگان فراتر از این حرفهاست، اگر این آقایون نتوانند این مشکلات رو حل کنند پس منو و شما میتونیم ؟ اونم اگر بتونیم همین ها اجازه نمیدهند.. من کاری به خونه مردم ندارم اتفاقا خدا بیشتر بهشون بده.. اما هر چقدر حساب کنیم از جایگاه بیشتر نمیشه.. در ضمن مردم ما جرات حرف زدن ندارند.. ترسو هستند و گرنه حال و روز شهر ما این نبود که هر مسئولی اومد اینجا با یه ده چرخ از اینجا رفت..!

      کارهای مثبتی که کرده نام ببرید برای من ؟؟ تا حالا از حق و حقوق مردم کنگان دفاع کرده ؟؟ چند بار پیگیر منطقه آزاد شده ؟ چند بار جلوتر از مردم ایستاد برای جدا شدن عسلویه ؟ چند بار قبل از مردم سخن گفته ؟؟ شاید هم گفته و گوش من کر بوده که توانایی شندیدن سخنان ایشون رو نداشته..

      خدا اون بالا شاهد همه کارهای ما هست.. فکر نکنم بالاتر از اون وجود داشته باشه.. ما میمیریم و این شهر آباد نخواهد شد.

      قدرت دست مردم هست نه مسئولین که باید خادم ملت باشند اما نیستند..!

  8. محمد says:

    حاج آقا حرف شما درست،اما بنده که چهار ساله ازدواج کردم هر کاری میکنم از عهده خرید یک یخچال بر نمیام بعد شما میفرمایی ازدواج؟؟؟میدونید هزینه خرید یه یخچال،یه کولر پنجره ای و لباسشویی ساده و چند تکه ظرف چند میشه؟؟حداقل ۶ میلیون ناقابل!!شکرخدا کلی از جوونای تحصیلکرده هم بیکارن و هم افسرده.ساده ترین کار مسئولینی مثل شما اینه که اجازه ندید حتی یه جوون بیکار بومی وجود داشته باشه.شما برای جوونها چکار کردید ؟؟؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن