بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 27381
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 29 فروردین 95 2:38 ق.ظ

رئیس بیمارستان کنگان در گفتگو با ثلاث:

بیمارستان کنگان، چند صد هزار نفر را پوشش می دهد/ ۸۵ درصد از مراجعین بیمارستان ما، افراد صنعت هستند/نیازمند همکاری منطقه ویژه پارس هستیم

  دکتر حسن حیدری در خصوص موقعیت و شرایط بیمارستان کنگان و نگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به این بیمارستان به خبرنگار ثلاث گفت: بیمارستان امام خمینی ( ره) کنگان باید از دو منظر مورد تجزیه و تحلیل هر فرد، شهروند، خبرنگار و مسئولی قرار بگیرد.   بیمارستان کنگان برای پوشش جمعیت ۳۰ هزار نفری […]

 

دکتر حسن حیدری در خصوص موقعیت و شرایط بیمارستان کنگان و نگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به این بیمارستان به خبرنگار ثلاث گفت: بیمارستان امام خمینی ( ره) کنگان باید از دو منظر مورد تجزیه و تحلیل هر فرد، شهروند، خبرنگار و مسئولی قرار بگیرد.

 

بیمارستان کنگان برای پوشش جمعیت ۳۰ هزار نفری ساخته شده

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ فیزیکی، این بیمارستان برای جمعیت بسیار محدود ۲۰، ۳۰ هزار نفری طراحی و ساخت شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان اضافه کرد: در حال حاضر این بیمارستان بار چند صد هزار نفر از اطراف و اکناف را بر دوش می کشد.

 

بیمارستان کنگان مرکز ثقل درمانی جنوب استان بوشهر است/ نگاه مثبت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بیمارستان کنگان

حیدری ادامه داد: حدود پنج، شش شهرستان در جنوب استان به علاوه بخشی از مناطق جنوب استان فارس و غرب استان هرمزگان که عمدتا جز مناطق محروم این دو استان می باشند نیز از طریق بیمارستان امام خمینی کنگان پوشش داده می شود و به نوعی بخشی از محرومیت زدایی در زمینه درمانِ دو استان همجوار( چند شهرستان از این دو استان)، توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال پوشش است. این افتخاری است برای بنده و همکارانم که توان خدمت رسانی در این سطح به واسطه حمایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را داریم.

وی عنوان کرد: از طرفی دیگر چنانچه موقعیت جغرافیای بیمارستان امام خمینی کنگان را در نقشه نگاه کنیم، می بینیم که در فاصله ۲۱۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و از فاصله زیادی به نسبت شهرهای دیگر به مرکز استان برخوردار است و به همین خاطر بزرگانی مانند دکتر رئیسی، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تدابیری را اتخاذ کرده اند که راهبردی، موثر و قابل تحسین است.

 

بیمارستان امام خمینی کنگان، بارچند صد هزار نفر را بر دوش می کشد

رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان ابراز داشت: خوشبختانه با نظر و نگاه مثبت این بزرگواران، تصمیم بر تبدیل بیمارستان امام خمینی کنگان به یکی از قطب های درمانی استان گرفته شده است.

با انجام این مهم، دیگر نیاز به اعزام بیمار به مرکز استان و بکارگیری خدمات تخصصی و تجهیزاتی نخواهد بود.

حیدری با اشاره به این مطلب که این تصمیم در حال اجراست، افزود: شاهد آن هستیم که بار بزرگی از روی دوش شهرستان های همجوار برداشته می شود.

وی در ادامه گریزی به نحوه و میزان تعامل و همکاری منطقه ویژه پارس با این بیمارستان زد و گفت: جا دارد از کمک ها و همکاری های حوزه نفت وگاز پارس جنوبی و صنایع مستقر که به بیمارستان نموده اند، تقریر نمایم. باید توجه داشت که این کمک­ها قابل ارج می باشد اما در مقابل مسائل و مشکلات اقتصادی این مجموعه( بیمارستان کنگان) و حجم گسترده از مراجعین به این مرکز درمانی، بسیار ناچیز است.

 

۸۵ درصد از مراجعین به بیمارستان کنگان از حوزه نفت و گاز هستند

رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان اظهار داشت: بیشترین مراجعه کننده بیمارستان کنگان از حوزه نفت و گاز می باشد به طوری که حدود ۸۵ درصد از کسانی که در بیمارستان ویزیت، بستری و درمان می شوند و از خدمات این بیمارستان استفاده میکنند، از منطقه ویژه پارس و حوزه نفت، گاز و پتروشیمی جنوب استان بوشهر می باشند.

جیدری گفت: جا دارد منطقه ویژه پارس با توجه به موارد و مشکلاتی که پاره از آن در بالا به آن اشاره شد، نگاهی ویژه به بیمارستان امام خمینی کنگان داشته باشد.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن