بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 27441
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 1 اردیبهشت 95 2:40 ب.ظ

به همت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و پیگیری مسئولن درمان کنگان

کلینیک تخصصی دیابت با خدمات رایگان در بیمارستان کنگان افتتاح شد

اختصاصی ثلاث- کلینیک تخصصی دیابت با خدمات رایگان در بیمارستان کنگان افتتاح شد

به گزارش ثلاث، صبح امروز کلینیک تخصصی دیابت با حضور رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان کنگان به همراه جمعی از پزشکان و پرسنل این مجموعه درمانی و تنی چند از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان به صورت رسمی افتتاح شد.

این کلینیک در بخش درمانگاه بیماستان امام خمینی کنگان واقع شده است.

نقش و نگاه مثبت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در ایجاد کلینیک تخصصی دیابت کنگان

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی ره کنگان در این باره به خبرنگار ثلاث گفت: در خصوص بهبود وضعیت درمانی و بیماری های قابل پیشگیری، وزارت بهداشت و درمان و در استان ما، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر، طرح های زیادی در این باره اجرا نموده است.

وی افزود: یکی از طرح هایی که امروز شاهد افتتاح آن بودیم، کلینیک تخصصی درمان بیماران دیابتی است.

رئیس بیمارستان امام خمینی ره کنگان عنوان کرد: این کلینیک تخصصی به همت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با مجریگری بیمارستان امام خمینی ره کنگان امروز افتتاح شد.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: بیماری دیابت وقتی ایجاد می شود که هورمون انسولین یا کم تولید می شود یا اگر تولید می شود، ناکارآمد می باشد و اثر آن روی سیستم بدن ناچیز است.

وی ابراز داشت: دیابت به دو دسته تقسیم می شود. در “نوع یک” شیوع آن بیشتر درافراد کم سن و سال است؛ این افراد کسانی هستند که انسولین در بدنشان کم تولید می شود. در دیابت ” نوع ۲ ” بیشتر افراد بزرگسال و چاق در معرض آن قرار دارند که با وجود اینکه انسولین در بدنشان تولید می شود اما این انسولین موثر واقع نمی شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی ره کنگان یادآور شد: این بیماری باعث صدمه بزرگ به جامعه انسانی در سطح جهانی شده است به طوری که ۴۰۰ میلیون فرد مبتلا به دیابت در دنیا وجود دارد و هر سال پنج میلیون نفر از این افراد فوت می کنند.

حیدری اظهار داشت: پس از تصادفات، بیشترین عامل قطع اندام های بدن، دیابت است. به همین خاطر تصمیمات جهانی در جهت کنترل و کاهش این بیماری می باشد.

وی گفت: در این راستا، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تصمیم گرفتند با راه اندازی کلینک های تخصصی دیابت در جهت کنترل و کاهش شیوع این بیماری حرکت کنند.

رئیس بیمارستان امام خمینی ره کنگان خاطرنشان کرد: سطح یک و دو دیابت در بهداشت و درمان شهرستان کنگان تشخیص داده می شود و سپس شخص مبتلا را برای مراحل درمانی به کلینیک تخصصی دیابت نزد پزشک متخصص در بیمارستان امام خمینی ارجاع داده می دهند. در این کلینیک  ازمایشات لازم و سپس دوره درمانی فرد انجام می شود.

حیدری گفت: جناب دکتر خالدی از پزشکان متخصص داخلی با سابقه و تجربه موثر و بالا به عنوان پزشک این کلینیک آماده خدمات رسانی به مراجعین می باشد.

وی اظهار داشت: این کلینیک از همین امروز استارت خورده و چنانچه مراجعینی از سمت شبکه بهداشت و درمان به این کلینیک معرفی شوند، مراحل درمان ان در اینجا انجام خواهد شد.

حیدری تاکید کرد: نقش اساسی در کلینیک تخصصی دیابت کنگان را جناب بازیاری رئیس محترم شبکه بهداشت و درمان داشته است.

تمام خدمات کلینیک دیابت کنگان رایگان است

رئیس بیمارستان امام خمینی ره کنگان در پایان تاکید کرد: تمام خدمات این کلینیک شامل ویزیت، داروها و دستگاه هایی که مورد استفاده بیماران قرار می گیرد، کاملا رایگان می باشد.

کاربران گرامی، آنچه در بالا خواندید، بخش اول مصاحبه رئیس بیمارستان امام خمینی ره کنگان در خصوص دیابت و کلینیک تخصصی دیابت بود. بخش دوم این مصاحبه در پست های بعدی ثلاث منتشر خواهد شد.

 

بنا به اهمیت بسیار زیاد شیوع بیماری دیابت و عواقب و خطرات آن، ثلاث در نظر دارد از این پس اخبار مرتبط با موضوع دیابت را در پست های مختلف و پی در پی منتشر کند.

از کسانی که در این خصوص مطلب یا مقاله ای جهت ارائه و آگاه سازی مردم دارند نیز ، دعوت به عمل می اید تا از طریق این سایت خبری، دانسته ها، موارد و هشدارهای خود را به اطلاع مردم برسانند.

 

 

 

IMG_20160420_142021 [640x480] افتتاح کلینیک دیابت ۲ [۶۴۰x480] افتتاح کلینیک دیابت ۳ [۶۴۰x480]

 

//

نظرات

  1. امید says:

    با سلام.لطفا ام آر آی رو پشت گوش نیندازید.نگذارید مردم این منطقه واسه یه ام آر آی ۲۲۰ کیلومتر راه بکوبن.گناه دارن.ممنونم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن