بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 28165
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 5 خرداد 95 10:39 ق.ظ

تقدیر شهردار و رئیس شورای شهر سیراف از فرماندهی ارتش برای نامگذاری پهباد سیراف

 شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سیراف از فرماندهی ارتش برای نامگذاری پهباد سیراف تقدیر وتشکر کردند.

 

0000000000000000000001395030316534146377567710.jpg

نیروی زمینی ارتش در دومین روز از برگزاری رزمایش بیت المقدس ۲۸، روز گذشته، جدیدترین پهپاد سیراف خود را با نام سیراف رونمایی کرد. این پهپاد که به‌نظر می‌رسد پهپادی با کاربرد شناسایی و رزمی باشد، طبق اعلام نزاجا “۱۰۰ کیلومتر” برد دارد.

پهپاد سیراف قادر به تصویربرداری و ارسال آنلاین تصاویر به پست فرماندهی است که توسط متخصصان دانشکده پدافند مرکز آموزش توپخانه نزاجا ساخته شده است.

این پهپاد که شباهت زیادی در آیرودینامیک بدنه به پهپاد مهاجر ۲ نوین دارد، همچون مهاجر در زیر دو بال‌ خود مقرهایی برای نصب راکت یا موشک دارا است.

سیراف”، پهپادی با قابلیت پرتاب سکویی است و احتمالا به دلیل عدم وجود ارابه فرود، از طریق چتر بازیابی می‌شود. این پهپاد به ۲ دوربین جلونگر و زیردماغه مجهز است که این دوربین‌ها دید خوبی را برای پهپاد به منظور انجام عملیات‌های شناسایی محیا کرده‌اند.

تقدیر شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سیراف برای نامگذاری پهپاد سیراف

غلامحسین حیدری شهردار سیراف و حسین روشن رئیس شورای شهر سیراف در مصاحبه با خبرنگار آینه جم، برای این نامگذاری از فرماندهی کل قوا و فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر کردند.

حیدری با بیان اینکه سیراف ، حامل بخشی مهمی از تاریخ و تمدن ایران و خلیج فارس است گفت: قطعا نامگذاری این نام برای پهپاد ، نشان از آینده نگری و توجه خاص به مسائل روز کشور است.

شهردار سیراف خاطرنشان کرد:سیراف اثبات حاکمیت تمدن و تاریخ ایران بر خلیج فارس است .

حسین روشن رئیس شورای اسلامی سیراف نیز با تمجید و قدردانی از این نامگذاری بیان داشت: امیدواریم همانطور که سیراف حامل تاریخ ایران است پهپاد سیراف نیز حامل توان واقتدار جمهوری اسلامی ایران باشد.

روشن از ارسال تقدیرنامه و پیام تشکر مردم وشورای اسلامی سیراف برای فرماندهی کل قوا ، فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای این نامگذاری خبر داد.

گفتنی است این نامگذاری پهپاد ( پهپاد سیراف)  با استقبال کاربران شبکه های مجازی و مردم جنوب استان بوشهر نیز روبرو شده است.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. ناشناس says:

    واقعا جای تشکر و قدردانی دارد

  2. ناشناس says:

    واقعا باعث افتخار ما سیرافی هاست

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن