بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29060
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 7 تیر 95 3:35 ب.ظ

نشست عمومی بازاریان کنگان برگزار شد

جشنواره تابستانه کنگان فرصتی طلایی برای شناساندن منطقه به کشور و رونق بازار است

اختصاصی ثلاث- نخستین جشنواره تابستانه کنگان در شهریور ماه به طول یک ماه برگزار می شود و این فرصتی طلایی برای شناساندن منطقه به کشور و رونق بازار است

به گزارش ثلاث، در ” نشست عمومی با بازاریان و کسبه” که در سالن اداره ارشاد و با حضور معاون فرمانداری کنگان، نماینده سازمان گردشگری استان بوشهر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، رئیس اتاق اصناف کنگان و بازاریان کنگان برگزار شد، در ابتدا محمد جواد آل ابراهیم به تلاوت آیات قران کریم پرداخت و پس از ان محمود کشاورز مدیر فروشگاه پردیس و پاندا به عنوان پیشنهاد دهنده طرح جشنواره تابستانه کنگان به ایراد سخن پرداخت.

کشاورز اظهار داشت: با توجه به رکود شدید و کسادی که بر بازار کنگان حکم فرما شده، به فکر انجام جشنواره تابستانه کنگان افتادیم.

وی افزود: این جشنواره فقط با همت همه بازاریان و مسئولین انجام پذیر است.

نماینده بازاریان کنگان همچنین عنوان کرد: در این وضعیت رکود، تنها راه رونق بازار همت خود بازاریان است.

کشاورز در ادامه به تشریح برنامه جشنواره پرداخت و گفت: این جشنواره از یک الی ۳۰ شهریور ماه ۹۵ برگزار می شود و تمام کسبه کنگان با اعمال تخفیفی مشخص، در محل کسب خود اقدام به ارائه خدمات و فروش کالا می نمایند.

وی افزود: بازاریان در این یک ماهه به ازای فروش کالا تا مبلغی مشخص( هر صد هزار تومان و هر ۵۰۰ هزار تومان )، به خریداران برگه های قرعه کشی تقدیم می کنند تا خریداران بتوانند در قرعه کشی این جشنواره شرکت نموده و از جوایز کم نظیر آن بهره مند شوند.

کشاورز در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع گرمای شهریور ماه و بحث اسکان گردشگران نیز پاسخ داد: خوشبختانه در این زمینه اداره آموزش و پرورش کنگان به ریاست جناب آقای محیسن قول همه نوع همکاری را داده اند؛ ایشان کلاس های ( کولردار)درس مدارس خود را در اختیار این جشنواره قرار خواهند داد. همچنین در این زمینه بنگاه های املاک کنگان برای جشنواره، قول در اختیار قرار دادن سوییت های اجاره ای را به ما داده اند و این دغدغه را تا حد زیادی بر طرف نموده اند.

وی گفت: در بحث تفریحات دریایی نیز کلوپ های دریایی، اتوبوس دریایی و حتی دهکده گردشگری شیرینو به عنوان بزرگ ترین دهکده گردشگری دریایی جنوب کشور نیز اعلام آمادگی نموده اند تا بتوان اینگونه گردشگران بیشتری را برای حضور در منطقه ترغیب کرد؛ ضمن اینکه بندر باستانی سیراف و پارک ساحلی بنک نیز از عواملی بسیار موثری است که می تواند گردشگران زیادی را به منطقه روانه کند.

کشاورز خاطرنشان کرد: ورزش های هوا فضا مانند بالن و هواپیماهای تفریحی نیز از جمله دیگر مواردی است که ما به دنبال حضور آن ها در جشنواره هستیم.

وی ابراز داشت: ما با نمایندگی شرکت های سامسونگ، ال جی، شارپ و چند شرکت ایرانی نیز برای حضور در جشنواره و عرضه کلای خود رایزنی داشته ایم.

کشاورز گفت: در این جشنواره از موسیقی های مجوز دار به صورت کنسرت با هماهنگی مسئولین شهری و شهرستانی نیز بهره خواهیم برد.

نماینده بازاریان کنگان گفت: بنا داریم تبلیغات این جشنواره را در یکی از شیکه های اصلی سراسری( شبکه یک، دو یا سه) منتشر کنیم.

وی تصریح کرد: این جشنواره به عنوان نخستین تجربه کنگان و استان است و می تواند شهرستان را به کشور بشناساند و از طرفی نیز رونق خوبی به منطقه ببخشد. مطمئنا جشنواره تابستانه کنگان در ماه ها و سال های پیش رو می تواند الگوی مناسبی برای دیگر شهرستان های استان نیز باشد.

نماینده بازاریان کنگان در پایان گفت: ما در خصوص این جشنواره جلسات متعددی را با امام جمعه ، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، مجموعه فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری شهر کنگان، اداره صنعت، صمعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، گمرک، نیروی انتظامی، دریابانی، آموزش و پرورش، دفاتر هواپیمایی شهر کنگان و … برگزار نموده ایم.

 

یکی از راه‌های مطرح کردن شهرستان کنگان در افکار عمومی، برگزاری جشنواره فروش  تابستانی است

در ادامه این نشست، نصرالله کشاورز رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کنگان  گفت: همه ما کم و بیش از مزیت‌هایی که شهرستان کنگان داراست، آگاه هستیم و موقعیت مهم و خاصی که در این منطقه برای امر تجارت وجود دارد را کاملاً می شناسیم. با وجودِ این محاسن و دارا بودن این مزیت‌ها، جای تاسف و تامل است که چرا از این فرصت به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود و کنگان با این‌که در حال حاضر فعالیت‌هایی قابل ملاحظه در آن صورت می‌پذیرد، ولی به جایگاه اصلی خود که همانا تبدیل به پر رونق‌ترین بندر استان، نرسیده است.

کشاورز تاکید کرد: برای کسب این جایگاه باید به سه ستون اصلی تکیه زد: اول همت مسئولین، دوم تلاش فعالان عرصه تجارت و بازرگانی و سوم تبلیغات و اطلاع‌رسانی.

وی اضافه کرد: همت مسئولین در راستای تسهیل امر تجارت، روان‌سازی ورود کالا و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کنگان  عنوان کرد: تلاش تجار و بازرگانان، ساماندهی حمل و نقل کالا و تنوع بخشیدن به عرضه کالاهای پر مصرف و دارای مزیت و نیز مطالبه‌گری جدی و پیگیری‌ مستمر از مسئولین شهرستانی برای تعامل با بازار و مساعدت در رونق بخشی به بازار است.

کشاورز افزود: تهیه و اجرای بسته تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی از ضروریات انکار ناپذیر برای شناساندنِ اهمیت و موقعیت شهرستان کنگان به عموم هم‌وطنان، هم‌استانی‌ها و استان‌های مجاور می‌باشد.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های مطرح کردن شهرستان کنگان در افکار عمومی، برگزاری جشنواره فروش  تابستانی است و برگزاری جشنواره‌های فروش تابستانی طبق قانون نظام صنفی طی فرآیند فروش فوق‌العاده باید برگزار گردد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کنگان  افزود: در صدد هستیم با همکاری بازاریان و اصناف کنگان و نیز تعامل و مساعدت ادارات و دستگاه‌های ذیربط نظیر گمرک، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها و با محوریت اتاق اصناف، “جشنواره تابستانی کنگان” با شرکت صنوف‌، فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید شهرستان و با اعمال تخفیف ۲۰ الی ۳۰ درصدی کالا، در محدوده زمانی یکم تا ۳۰ شهریور سال‌جاری برگزار نماییم.

 

شایان ذکر است در این نشست عیسی کرمی رئیس اتاق اصناف نیز به ایراد سخن پرداخت.

کار جالب اتاق صنف شهرستان کگان در این نشست، در اختیار قرار دادن شرح مختصری از جشنواره و مزایای آن و دریافت انتقادات و پیشنهادات بازاریان حاضر در نشست بود.

در پایان سخنرانی ها، بازاریان سوالات خود را با رئیس اتاق اصناف و نماینده بازاریان مطرح کرده و پاسخ خود را نیز دریافت نمودند.

تاریخ نشست دوم بازاریان کنگان در راستای برگزاری جشنواره تابستانه کنگان، به زودی توسط اتاق اصناف شهرستان مشخص و اعلام خواهد شد.

نظرات

  1. حسین کرمی says:

    سلام و عرض ادب
    یه تصویر از نشست لازم بود.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن