بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29290
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 9 تیر 95 4:33 ب.ظ

طرح «قاضی مدرسه» در مدارس شهرستان جم اجرا می شود

مدیر آموزش و پرورش جم در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان از اجرای طرح قاضی مدرسه در مدارس شهرستان توسط دادگستری جم خبر داد.

2

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جم، به مناسبت هفته قوه قضائیه مدیر آموزش و پرورش جم با  حضور در دادگستری شهرستان با رئیس و دادستان عمومی دیدار و هفته قوه قضائیه تبریک گفت.

سید علیرضا سجادی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاشهای دستگاه قضا در شهرستان گفت: امنیت و آرامشی که در شهرستان جم وجود دارد مدیون و مرهون تلاشهای شبانه روزی مسئولین امنیتی شهرستان است.

وی ضمن بررسی راهکارهای تعامل بیشتر در اجرای برنامه های سال  تحصیلی پیش رو، اظهار داشت: امروزه ثابت شده است که آموزش می تواند در پیشگیری از وقوع جرم نقش به سزایی ایفا کند و از اینرو می توان با آگاهی بخشی دانش آموزان در مدارس در زمینه انواع جرم، مجازات و راه های پیشگیری از جرائم تا حد زیادی از وقوع برخی جرائم پیش گیری کرد.

مدیر آموزش و پرورش جم افزود:  اجرای طرح قاضی مدرسه در شهرستان توسط دادگستری می تواند زمینه ساز تحول در پیشگیری از جرایم باشد.

رئیس دادگستری شهرستان جم نیز در این دیدار با اشاره به سیاست‌های اصولی دادگستری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: قطعا تعامل فی مابین آموزش و پرورش و دادگستری می تواند در کاهش جرائم مفید و موثر واقع گردد.

محمد سهیلی با اعلام آمادگی جهت اجرای طرح قاضی مدرسه در مدارس شهرستان گفت: با اجرای این طرح در مدارس و آموزش های لازم می توان تا حدود زیادی از وقوع جرائم جلوگیری کرد.

رئیس دادگستری جم با بیان اینکه این طرح در راستای اصل صد وپنجاه وشش قانون اساسی صورت گرفته، اضافه کرد: هدف از اجرای طرح قاضی مدرسه، حذف و کاهش عوامل وقوع جرم در مدرسه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

وی در پایان ضمن مهم توصیف کردن بیان مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های جامعه در مدارس، گفت :  اجرای این طرح در جهت بالاتر بردن آگاهی و توان دانش آموزان در هنگام مقابله با انواع آسیب های پیش رو، می تواند تحول چشمگیری در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی و جرائم  بوجود آورد.

تصاویر:

1 1 3

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن