بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29295
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 9 تیر 95 5:12 ب.ظ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:

نرخ بیکاری در استان بوشهر کاهش می‌یابد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای مهارت‌افزایی به جامعه هدف براساس اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نرخ بیکاری در استان بوشهر با ایجاد اشتغال مهارت‌آموزان کاهش می‌یابد.

پارس جنوبی فاز 10

به گزارش” ثلاث به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالرسول کازرونی صبح امروز در چهارمین نشست ستاد بزرگداشت هفته ملی مهارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: امروزه خدمات مهارت‌آموزی به عنوان یکی از راهکارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بسیار نقش‌آفرین است.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته مهارت آموزی گفت: هر سال ۳۱ تیر ماه  تا ۶ مرداد‌ به عنوان هفته مهارت انتخاب و ۶  مرداد‌ به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به برنامه‌های ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، کار و کارآفرینی در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی، ارتقای منزلت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اطلاع رسانی هرچه بیشتر این آموزش‌ها در سطوح مختلف از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های این هفته است.

کازرونی از برگزاری بیش از ۵۰ عنوان برنامه در هفته ملی مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان خبر داد و افزود: با اجرای برنامه‌های متنوع در هفته ملی مهارت تلاش می‌شود تا مخاطبان و گروه‌های هدف با رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر آشنا شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه بازدید از تجهیزات و امکانات و کارگاه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در این هفته برای عموم آزاد است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند این بازدید را فرصتی مغتم بشمارند و به ثبت نام حرفه مورد علاقه خود اقدام کنند.

وی برپایی نمایشگاه، اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تور مهارت ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در بین کارکنان، دیدار با امام جمعه و سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه را از جمله برنامه های مهم گرامیداشت هفته ملی مهارت عنوان کرد.

کازرونی با اشاره به نقش مهم مهارت آموزی در ایجاد اشتغال تاکید کرد: در راستای مهارت‌افزایی به جامعه هدف براساس اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نرخ بیکاری در استان بوشهر با ایجاد اشتغال مهارت‌آموزان کاهش می‌یابد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن