بروز شده در : یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 9:13 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29333
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 10 تیر 95 2:09 ق.ظ

برخورد با برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب عسلویه

فرماندار عسلویه گفت: با برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب در شهرستان عسلویه برخورد می‌شود. به گزارش ثلاث؛ عبدالله نادری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان عسلویه اظهار داشت: مشکل تامین آب یکی از مشکلات جهانی در عصر کنونی است که گریبانگیر کشور ما نیز شده و در تمام نقاط استان بوشهر این مشکل […]

فرماندار عسلویه گفت: با برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب در شهرستان عسلویه برخورد می‌شود.
به گزارش ثلاث؛ عبدالله نادری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان عسلویه اظهار داشت: مشکل تامین آب یکی از مشکلات جهانی در عصر کنونی است که گریبانگیر کشور ما نیز شده و در تمام نقاط استان بوشهر این مشکل قابل لمس است.

وی افزود: باید با تغییر الگوی مصرف و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی به مقابله با این مسئله مهم و حساس پرداخت و همزمان در راستای بهبود وضعیت آب‌های زیر زمینی اقدام کرد.

فرماندار عسلویه برداشت بی‌رویه از چاه‌های مجاز و حفر چاه‌های غیرمجاز را یکی از عمده‌ترین دلایل تضعیف سفرهای زیر زمینی دانست که همراه شدن این عوامل با خشکسالی‌های اخیر و سال‌های کم بارش باعث صدمات جبران ناپذیر به آب‌های زیر زمینی شده است به گونه‌ای که در دشت‌ها شاهد شوری آب برخی چاه‌ها هستیم.

نادری در ادامه بر اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و افزود: مصارف کشاورزی بخش عمده‌ای از آب مصرفی کشور را تشکیل می‌دهد و متاسفانه به دلیل مکانیزه نشدن کشاورزی ما و عدم استفاده از کشت‌های گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار شاهد هدر رفت درصد بزرگی از منابع آب کشور هستیم که دستگاه‌های متولی و کشاورزان باید برای بهبود وضعیت موجود اقدام کنند.

فرماندار عسلویه یادآور شد: در شهرستان عسلویه با تمام کسانی که بدون مجوز قانونی اقدام به حفر چاه کردند و با برداشت غیرمجاز از سفره‌های زیر زمینی باعث صدمه به منابع آب شهرستان می‌شود برخورد قانونی خواهد شد و در این راستا از تمام ظرفیت استفاده می‌کنیم.

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن