بروز شده در : یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 9:13 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 29344
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 10 تیر 95 2:24 ق.ظ

استفاده از آب خاکستری برای مصارف غیرشرب در استان بوشهر

به گزارش ثلاث وبه نقل ازسوک: کیقباد یاکیده اظهار داشت: استان بوشهر با کمبود منابع تامین آب پایدار روبرو است و بخش عمده آب مصرفی استان از طریق استان‌های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد تامین می‌شود و کمتر از ۱۰ درصد آب مصرفی نیز در استان تولید می‌شود. وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی مهمترین راهکار برای عبور […]

به گزارش ثلاث وبه نقل ازسوک: کیقباد یاکیده اظهار داشت: استان بوشهر با کمبود منابع تامین آب پایدار روبرو است و بخش عمده آب مصرفی استان از طریق استان‌های فارس و کهگیلویه‌وبویراحمد تامین می‌شود و کمتر از ۱۰ درصد آب مصرفی نیز در استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی مهمترین راهکار برای عبور از این بحران و تنش آبی است، خاطرنشان کرد: در شرایط کم‌آبی یکی از راهکارهای مناسب، استفاده از آب خاکستری برای استفاده مصارف غیر شرب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: استفاده از آب تولیدی کولرهای گازی یکی از منابع تامین آب خاکستری است که از هر کولر گازی روزانه ۲۰ لیتر آب تولید می‌شود و قابلیت استفاده برای آبیاری فضای سبز را دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از ادارات استان از آب کولر برای مصارف فضای سبز استفاده می‌شود، بیان کرد: طرح تولید آب خاکستری از کولرگازی در ساختمان‌های جدیدالتاسیس استان بوشهر اجرا می‌شود.

یاکیده با اشاره به اینکه بازیافت آب مصرفی در حمام، روشویی و ماشین لباسشویی نیز از دیگر منابع تامین آب خاکستری است، ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد آب مصرفی دارای قابلیت بازیافت است که به‌عنوان آب خاکستری مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و راهکارها برای استفاده از منابع آبی و تامین آب مورد نیاز مردم در استان استفاده شود و مردم نیز با صرفه‌جویی و پرهیز از مصرف‌های غیرضرور همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن