بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30408
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 2 مرداد 95 9:13 ب.ظ

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم خبر داد:

تولید بیش از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب گاز در شرکت پالایش گاز فجر جم + عکس

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: در تیرماه گذشته بیش از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب گاز در این پالایشگاه تولید شده است.

به گزارش ثلاث به نقل از عصر بوشهر، هادی هاشم‌زاده صبح امروز با بیان اینکه این شرکت نقش مهمی در تولید گاز کشور دارد، گفت: در سال جاری تعمیرات اساسی دو واحد شیرین‌سازی به صورت هم زمان برای نخستین‌بار در تاریخ پالایشگاه در حال انجام است و در عین حال تولید گاز پالایشگاه و ارسال آن به خط لوله سراسری نیز به خوبی انجام می‎شود.

وی ادامه داد: در تیرماه سال جاری این شرکت همچنین نزدیک به ۶۰۰ هزار بشکه مایعات گازی تولید داشته است که پس از ذخیره در مخازن از طریق یک خط لوله برای بارگیری به پایانه صادراتی میعانات گازی این شرکت در بندر سیراف ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم وجود این پایانه صادراتی را نیز برای پالایشگاه بسیار حیاتی دانست وتصریح کرد: میعانات گازی شرکت از طریق این پایانه به کشورهای دیگر صادر می‌شود و یا بعنوان خوراک پتروشیمی‎ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسؤول همچنین به محصول ارزشمند گاز مایع بعنوان دیگر محصول این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: در تیرماه گذشته نزدیک به ۲ هزار تن گازمایع (LPG) در پالایشگاه فجر جم تولید شده است که این مایعات نیز توسط تانکرهای حمل سوخت برای استفاده در مراکز مورد نیاز بارگیری می‌شوند.

گفتنی است پالایشگاه گاز فجر جم یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های گازی کشور محسوب می‌شود که نزدیک به ۱۵ درصد گاز مصرفی کشور را تامین می‌کند.

  • ۱۳۹۵۰۴۳۰۰۰۰۵۰۴_PhotoB

 

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن