بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30573
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 6 مرداد 95 7:11 ب.ظ

بررسی مسایل مربوط به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان با حضور نماینده مجلس:

بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ظرفیت پذیرش این حجم گسترده از مراجعین را ندارد

اختصاصی ثلاث- نشست هم‌اندیشی نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه با رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان انجام شد.

به گزارش ثلاث، نشست هم‌اندیشی نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به‌منظور شناسایی و پیگیری مسایل و کمبودهای این بیمارستان برگزار شد.

سکینه الماسی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه ضمن تقدیر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان و بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، گفت: ما درهرصورت و همیشه حامی این قشر پرتلاش که به‌صورت شبانه‌روز در حال ارایه خدمت به مردم و همه هدف آن‌ها نیز سلامت جامعه است، هستیم.
حمایت از پرسنل مراکز درمانی و مردم را وظیفه خود می‌دانم
سکینه الماسی افزود: حمایت از پرسنل این مرکز درمانی و جاهای دیگر و مردم را وظیفه خود می‌دانم و هر کاری برای پیشرفت این بیمارستان و رفاه مردم از دستم بربیاید، کوتاهی نخواهم کرد.
از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه و تجهیز این مرکز درمانی استفاده شود
نماینده مردم جنوب استان بوشهر اظهار داشت: برای توسعه و تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان قطعاً باید از طریق وزارت بهداشت، نفت و حتی ظرفیت خیرین استفاده کرد.
بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ظرفیت پذیرش این حجم گسترده از مراجعین را ندارد
الماسی گفت: بیمارستان کنگان برای جمعیت ۲۵ هزار نفر ایجادشده است و قطعاً جوابگوی حجم کنونی مراجعین نیست ضمن اینکه شهرستان کنگان نیز یک منطقه مهاجرپذیر است.
وی اذعان داشت: هم‌اکنون بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان بار چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر و بخشی از استان فارس و هرمزگان را بر دوش می‌کشد و به‌گونه‌ای که این مرکز درمانی ظرفیت پذیرش همچنین حجم مراجعه را ندارد.
دکتر حسن حیدری رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان نیز ضمن تشکر از حضور نماینده مردم در این مرکز درمانی برای پیگیری مسایل مربوطه، به ارایه گزارشی از وضعیت پیشرفت و توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) طی شش ماه گذشته پرداخت و گفت: خوشبختانه با نظر نگاه ویژه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر شاهد توسعه این بیمارستان در ابعاد مختلف بوده‌ایم.
دکتر حسن حیدری عنوان کرد: هم‌اکنون شاهد بهره‌برداری از ام آر آی بیمارستان کنگان هستیم و از ابتدای راه‌اندازی تاکنون در مدت ۴۵ روز بیش از ۵۰۰ نفر ام آر آی شدند.
وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در آینده نزدیک، ام آر آی کنگان شبانه‌روزی خواهد شد و تعداد بیشتری از هم‌وطنانمان را می‌توانیم تحت پوشش خدمات ام آر آی قرار دهیم.
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: احداث ساختمان الحاقی (اورژانس جدید) نیز از دیگر کارهای انجام‌شده در این مرکز درمانی است که به‌زودی تجهیزات آن نصب و شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.
دکتر حیدری همچنین با اشاره به اتمام فضای فیزیکی ان ای سی یو (بخش ویژه نوزادان) بیمارستان کنگان گفت: بخشی از تجهیزات این بخش بسیار مهم موجود است و بخشی دیگر نیز طی همین هفته به ان ای سی یو منتقل و نصب خواهد شد.
به‌زودی کلینیک دندانپزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افتتاح خواهد شد
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: به‌زودی کلینیک دندانپزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در درمانگاه کوثر با ظرفیت ۳ واحد دندانپزشکی (یکی از زیرمجموعه‌های بیمارستان امام خمینی) افتتاح می‌شود.
دکتر حیدری تصریح کرد: تعرفه‌های کلینیک دندانپزشکی که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد از بخش خصوصی‌های آن پایین‌تر خواهد بود و این کار برای نخستین باز است که توسط وزارت بهداشت و درمان در حوزه درمان در حال اجرا می‌باشد.
وی اظهار کرد: راه‌اندازی سیستم تلفنی اینترنتی از دیگر کارهای صورت گرفته جهت تسهیل، تسریع ارتباطات و صرفه‌جویی اساسی در بخش هزینه‌های مرتبط است.

 لزوم توسعه فضای مهد کودک، فضای سبز و زیباسازی بیمارستان امام خمینی کنگان

محمود میرحاجی مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی کنگان نیز در این نشست ضمن عرض خیر مقدم به نماینده مردم جنوب استان بوشهر، توسعه فضای فیزیکی مهد کودک داخل بیمارستان را یکی از دغدغه ها و کمبودهای این مرکز درمانی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: درصد بالایی از کارکنان این بیمارستان را خانم ها تشکیل می دهند که دغدغه اصلی آن ها نگهداری از کودکان و نوزادانشان به هنگام شیفت کاری مخصوصا در شب است.

میرحاجی، مورد دیگر را لزوم توسعه فضای سبز و زیباسازی بیمارستان امام خمینی کنگان عنوان کرد.

۲۰۱۶۰۷۲۴_۱۸۲۳۲۰ ۲۰۱۶۰۷۲۴_۱۹۰۲۲۰

اخبار مرتبط

نظرات

  1. امید says:

    این موضوع واسه الان نیست چند سال است که جمعیت کنگان چند برابر شده و در هیچ زمینه ای جوابگو نیست.بیمارستان هم که گل بود به سبزه هم آراسته شد.

  2. پارسي says:

    با چندتا عکس و لبخند مشکلات بیمارستان و بهداشتی کنگان مرتفع نمی شود موارد را به تهران انتقال وبا دست پر به کنگان برگردید نماینده مجلس کارگروه بهداشتی شامل افراد مجرب تشکیل تا براساس تحقیقات و مشاوره خوب وپیگیری جدی نماینده در تهران مشکلات موجود در کنگان مرتفع گردد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن