بروز شده در : یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 9:13 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30579
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 7 مرداد 95 0:23 ق.ظ

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای در بوشهر:

مرکز فنی و حرفه‌ای کنگان قابلیت تبدیل به قطب جوشکاری کشور را دارد

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای گفت‌: با توجه به وجود تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی و سایر قابلیت‌های صنعتی در استان بوشهر، مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان قابلیت تبدیل به قطب جوشکاری کشور را دارد.

فنی و حرفه‌ای

به گزارش ثلاث به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مراسم تجلیل از برترین‌های عرصه مهارت‌آموزی استان بوشهر ظهر امروز همزمان با روز ملی کارآفرینی و مهارت برگزار شد.

در این مراسم معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای با گرامیداشت روز ملی مهارت نقش مهم مهارت آموزی در اشتغال مهم دانست و اظهار داشت: توسعه و اشتغال بدون توجه به دانش‌ و مهارت امکان پذیر نیست که در این راستا دولت توجه ویژه‌ای به امر مهارت آموزی و ترویج این مهم در جامعه کرده است.

حمید رضا ثابت‌نژاد با بیان اینکه رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای فراهم کردن شغل نیست گفت: این سازمان با ایجاد کارگاه‌های مهارت‌افزایی به‌صورت رایگان و  با ارائه مهارت‌ها و آموزش‌های لازم متناسب با نیاز جامعه زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌کند.

وی ظرفیت بخش خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بسیار مهم دانست و گفت: برای تحقق اهداف و سیاست‌های تدوین شده بخش دولتی به تنهایی توان اجرای همه برنامه‌های مهارت‌افزایی ندارد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اولویت است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در این راستا برنامه‌ها و حرفه‌های گوناگون بر اساس ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های سایر مناطق کشور تدوین شده که این حرفه‌ها در قالب برنامه‌های سیاست اقتصاد مقاومتی ارائه می‌شود.

ثابت‌نژاد ظرفیت فناوری استان بوشهر در حوزه جوشکاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به وجود تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی و سایر قابلیت‌های صنعتی در استان بوشهر، مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان قابلیت تبدیل به قطب جوشکاری کشور را دارد.

وی سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای را ارائه آموزش‌های سفارش‌محور دانست و افزود: باید متناسب با شرایط بومی و نیاز بازار کار آموزش‌های مهارتی طراحی شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز داشتن نیروی انسانی توانمند را یکی از نیازهای کشور برای دستیابی به توسعه دانست و خاطر نشان کرد: نیروی انسانی توانمند زمینه بالندگی و رشد در کشور را فراهم می‌کند که این مهم با مهارت‌آموزی محقق می‌شود.

عبدالرسول کازرونی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی در استان بوشهر براساس تقاضا و سفارش طراحی و ترسیم می‌شود افزود: بیش از پنج هزار استاندارد آموزشی در سطح کشور براساس نیازها و سفارش بخش صنعت و بنگاههای اقتصادی تدوین شده است.

وی از برگزاری مرحله استانی مسابقه ملی مهارت در دو روز آینده در استان بوشهر خبر داد و  گفت: برگزیدگان مرحله کشوری این مسابقات به مسابقات جهانی مهارت امارات شهر ابوظبی اعزام می‌شوند.

در این آئین کارآفرینان، کارآموزان و مربیان برتر فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن