بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30620
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 8 مرداد 95 1:37 ق.ظ

گرمازدگی ۷ تن از پاکبانان بوشهری را امروز راهی بیمارستان کرد

مسعود غلام‌زاده با بیان اینکه بیشتر پاکبانان در زیر تابش آفتاب فعالیت می‌کنند گفت: موقعیت کاری این افراد بگونه‌ای است که بخشی از فعالیتشان در زیر تابش نور آفتاب است.

به گزارش ثلاث به نقل ازسوک ؛ این روزها جنوب ایران به ویژه استان بوشهر داغ‌ترین روزهای سال را تجربه می‌کند. افزایش دما در استان بوشهر سبب می‌شود برخی از کار دست بکشند و خود را در جایی خنک نگه‌داری کنند ولی دمای بالای ۴۰ درجه و رطوبت بالای ۸۰ درصد نه تنها مشکلات گرمازدگی برای مردم ایجاد می‌کند بلکه بیمارهای تنفسی و گوارشی را افزایش می‌دهد.

برخی از مشاغل بلاجبار باید در زیر تابش آفتاب فعالیت و کار کرد که یکی از این مشاغل پاکبانی و رفتگری است.

براساس اعلام مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بوشهر گرمای شدید و رطوبت هوا سبب گرمازدگی برخی پاکبانان شد که آنها را رهسپار بیمارستان کرد.

مسعود غلام‌زاده با بیان اینکه بیشتر پاکبانان در زیر تابش آفتاب فعالیت می‌کنند گفت: موقعیت کاری این افراد بگونه‌ای است که بخشی از فعالیتشان در زیر تابش نور آفتاب است.

وی با بیان اینکه ۳۲۰ پاکبان در شهر بوشهر فعالیت می‌کنند افزود: به سبب شدت گرما بیش از ۷ تن از پاکبانان به بیمارستان اعزام شدند و الحمدالله وضعیت آنان مطلوب است.

۱۰ تا ۱۵ درصد از مراجعه کنندگان به اورژانس بوشهر بیماران گرمازده هستند

مدیر فوریت‌های پزشکی استان بوشهر هم با بیان اینکه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از مراجعه کنندگان به اورژانس بوشهر بیماران گرمازده هستند گفت: دمای هوا در استان بوشهر در ماه مرداد بسیار گرم می‌شود که افزایش رطوبت در این ماه مشکلاتی را برای بیماران به ویژه افراد مسن فراهم می‌کند.

عبدالرحیم دادجو تاکید کرد: فعالیت و کار در زیر تابش نور آفتاب بدون شک بیماری گرمازدگی در انسان را تشدید می‌کند و حتما باید این افراد برای جلوگیری از بیماری گرمازدگی از فعالیت در زیر تابش آفتاب خودداری کنند.

دمای هوا زیر آفتاب ۱۵ درجه افزایش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی نیز با بیان اینکه ایستگاه‌های هواشناسی در تمامی نقاط استان بوشهر مستقر است گفت: این ایستگاهها تا گرمای هوا را تا دمای ۴۸ درجه ثبت کرده‌اند و این دما برای سایه است که قعطا دمای هوا در زیر تابش نور آفتاب ۱۵ درجه افزایش می‌یابد.

علیرضا  بهادری تاکید کرد: امروز با حاکمیت جریان‌های جنوبی و پایداری شرایط جوی ساکنان جزیره خارک رطوبت بیش از ۹۴ درصد را تجربه کردند.

وی با بیان اینکه دمای هوا در برازجان بیش از ۴۳ درجه و در بیشتر نقاط استان بالای ۴۰ درجه ثبت شده گفت: اگرچه رطوبت نسبت به دیروز کاهش یافته اما احساس گرمی هوا هنوز باقی است و شدت دما تغییر چندانی نکرده است.

دمای هوا در برخی نقاط به حدی افزایش یافته که مردم استان بوشهر آنرا به خرما پزان می‌شناسند.

شدت گرما در بوشهر در برخی مواقع آنقدر طاقت‌فرسا می‌شود که برخی افراد گرما زده خود را به دریا می‌زنند تا بتوانند از این شدت گرما راهی یابند.

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن