بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 3273
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 25 مرداد 93 7:53 ب.ظ

عصر ایران"

توزیع اطلاعیه های داعش در لندن: به دولت خلافت اسلامی مهاجرت کنید

به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل، در این اطلاعیه ها، از افراد خواسته شده به سرعت به دولت خلافت اسلامی در سرزمین های سوریه و عراق مهاجرت کنند. گروه افراط گرای اسلامی داعش که به تازگی نام خود را از “دولت اسلامی عراق و شام” به “دولت خلافت اسلامی” تغییر داده، مناطق گسترده ای […]

به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل، در این اطلاعیه ها، از افراد خواسته شده به سرعت به دولت خلافت اسلامی در سرزمین های سوریه و عراق مهاجرت کنند.

گروه افراط گرای اسلامی داعش که به تازگی نام خود را از “دولت اسلامی عراق و شام” به “دولت خلافت اسلامی” تغییر داده، مناطق گسترده ای از سوریه و عراق را اشغال کرده است. اکثر اعضای داعش را تندروهایی از کشورهای مختلف تشکیل می دهند.

توزیع کاتولگ های داعش در لندن: به دولت خلافت اسلامی مهاجرت کنید

داعش در عراق و سوریه، اقدامات ضدانسانی گسترده ای را انجام می دهند که از جمله می توان به کشتار غیرنظامیان و فروش زنان غیرمسلمان به عنوان کنیز اشاره کرد.

در این اطلاعیه های انگلیسی زبان که در خیابان اکسفورد لندن توزیع شدند، برپایی دولت خلافت اسلامی، “طلوع عصر جدید” توصیف شده است.

روزنامه دیلی میل اضافه کرد: پلیس تحقیقات درباره توزیع این اطلاعیه ها را آغاز کرده است. پلیس بررسی خواهد کرد که آیا توزیع این اطلاعیه های تبلیغی برای داعش، نقض قانون مبارزه با تروریسم انگلیس هست یا خیر.

پلیس انگلیس همچنین هیچ یک از جوانانی را که در حال توزیع این اطلاعیه ها بودند دستگیر نکرد زیرا اطمینان نداشت این اقدام آنها، نقض قوانین بریتانیاست.

توزیع اطلاعیه های داعش در خیابان های لندن باعث شد شمار زیادی از مسلمانان نسبت به این اقدام ناخرسند شوند.

یک دختر مسلمان به نام اسماء الکفیشی در توئیتر نوشت: گروهی که اطلاعیه های تبلیغی داعش را توزیع می کنند باعث اقدامات نژادپرستانه علیه ما می شوند. آنها چیزی از اسلام نمی دانند.

وی ادامه داد: آنها برای قتل و کشتار بی گناهان تبلیغ می کنند. آنها از ما می خواهند برای دین مان بمیریم اما آنها به ما حمله می کنند. این رفتار مسلمانان نیست.

پلیس انگلیس معتقد است بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان این کشور پس از جنگ در صف داعش یا جبهه النصره در سوریه به انگلیس بازگشته اند.

دستگاه های اطلاعاتی امنیتی انگلیس هم می گویند ۵۰۰ شهروند این کشور همچنان در سوریه در صف گروه های تندروی اسلامی در سوریه در حال جنگ هستند.

به تازگی هم مشخص شد دو دختر ۱۶ ساله سومالیایی تبار انگلیس به صورت مخفیانه از شهر منچستر به سمت ترکیه فرار کردند تا به جنگجویان تندروی اسلامگرا در شهر رقه سوریه بپیوندند.
هر یک از این دو دختر دوقلو با یکی از اعضای داعش ازدواج کرده اند.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن