بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 11:48 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 3600
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 3 شهریور 93 3:47 ب.ظ

گزارش خبری:

آمبولانس‌های کنگان نیازمند تجهیز و نوسازی است/ لزوم استقرار آمبولانس ” ICU دار” در کنگان

ثلاث- یکی از نیازهای اساسی شهرستان کنگان، بهره‌مندی از آمبولانس‌های مدرن و پیشرفته و مجهز به امکانات مورد نیاز است که هم‌اکنون برخی از آمبولانس‌های این شهرستان فرسوده هستند و نیاز است که ناوگان آمبولانسی این شهرستان تجهیز شود.

آمبولانسشهرستان کنگان یکی از شهرستان‌های بزرگ استان بوشهر است که در سال‌های اخیر چندین بار تجزیه شده است و هم اکنون بخش عمده این شهرستان را شهرهای کنگان و بنک و سیراف تشکیل می‌دهند ولی شهر کنگان هم به تنهایی از بزرگترین شهرهای استان بوشهر است.

افزایش جمعیت شهرستان کنگان در سال‌های اخیر که از آن به عنوان انفجار جمعیتی یاد می‌شود، باعث شده تا جمیت این شهر طی چند سال چندین برابر شود ولی امکانات این شهر همگام با این توسعه جمعیتی، افزایش نیافته است.

امکانات و زیرساخت‌های این شهر بر اساس جمعیت چند سال پیش این شهر ایجاد شده است و در حالی که جمعیت و وسعت این شهر چند باربر شده است نیاز است که مسئولان اعتبارات بیشتری را برای توسعه امکانات و زیرساخت‌های این شهر اختصاص دهند.

توسعه بهداشت و درمان در قالب اجرای طرح نظام جامع سلامت در دستور کار دولت قرار گرفته است و دولت بنا دارد تا نیازهای بخش سلامت را که همواره یکی از دغدغه‌های اساسی مردم بوده است را ساماندهی کند و در این زمینه طرح‌های بسیار خوبی در دست اجرا است.

آمبولانس یکی از نیازهای اساسی بخش سلامت است که عملکرد مطلوب این بخش می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش تلفات و رسیدگی مناسب‌تر به بیماران و مصدومان حوادث داشته باشد.

یکی از نیازهای اساسی شهرستان کنگان، بهره‌مندی از آمبولانس‌های مدرن و پیشرفته و مجهز به امکانات مورد نیاز است که هم‌اکنون برخی از آمبولانس‌های این شهرستان فرسوده هستند و نیاز است که ناوگان آمبولانسی این شهرستان تجهیز شود.

IMG08453839

لزوم استقرار آمبولانس ” ICU دار” در کنگان

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: شهرستان کنگان به علت قرار گرفتن در منطقه استراتژیک استان و در کنار تاسیسات نفت و گاز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مسئولان باید توجه بیشتری به خواسته‌های این منطقه داشته باشند.

اکبر پاریابی به وضعیت آمبولانس‌های شهر کنگان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر وضعیت آمبولانس‌های شهر کنگان مطلوب نیست و لازم است که شاهد تجهیز این آمبولانس‌ها باشیم.

وی لزوم استقرار آمبولانس ” ICU دار” در کنگان را به عنوان یکی از مهمترین نیازها و خواسته‌های مردم این شهر برشمرد و اضافه کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری مسئولان منطقه شاهد استقرار این مهم در شهرستان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان ادامه داد: استقرار این آمبولانس هم می‌تواند کمکی برای مردم شهرستان کنگان و شهرستان‌های همجوار باشد و هم اینکه می‌تواند به کمک بیماران و حادثه‌دیدگان شرکت‌های مستقر در منطقه بیاید.

آمبولانس‌های کنگان فرسوده هستند

فرماندار شهرستان کنگان نیز در این زمینه اظهار داشت: توسعه سلامت یکی از اولویت‌های دولت است و گام‌های بسیار مهمی در این زمینه برداشته شده است و امیدواریم شاهد همکاری و مساعدت هر چه بیشتر برای رفع مشکلات و نیازهای بهداشت و درمانی باشیم.

عباس تبرکی خاطرنشان ساخت: متاسفانه بسیاری از آمبولانس‌های شهرستان کنگان فرسوده هستند و سرویس‌دهی مناسبی را شاهد نیستیم که لازم است شاهد تجهیز این آمبولانس‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: برخی از این آمبولانس‌ها با مشکل سیستم‌های خنک‌کننده روبرو هستند و بیماران را در گرمای بالای هوا منتقل می‌کنند که این موضوع ممکن است در تشدید مشکلات بیماران اثر داشته باشد.

فرماندار شهرستان کنگان خاطرنشان ساخت: جان مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید برای تجهیز این آمبولانس‌ها اقدامات اساسی صورت بگیرد و شاهد استقرار آمبولانس‌های جدید باشیم.

آمبولانس 2

تجهیز آمبولانس‌های شهرستان کنگان ضروری است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز با اشاره به آغاز به کار پایگاه اورژانس شهری کنگان از سال ۹۰، اظهار داشت: این پایگاه آماده خدمات دهی به افراد بیمار و حادثه دیده است و هر جا که نیاز باشد مرکز پیام به محل حادثه وصل کرده و اقدامات امدادی انجام می‌شود.

زینب حسینی اضافه کرد: آمبولانس‌های ما مربوط به سال‌های ۸۴ و ۸۵ هستند و به روز نیستند و برخی از آنها فرسوده هستند که نیاز است که اقدامات مناسبی برای تجهیز و به روز رسانی این آمبولانس‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: لزوم استقرار آمبولانس ” ICU دار” در کنگان می‌تواند هم به بیماران و حادثه دیدگان شهرستان کنگان کمک کند و هم اینکه می‌تواند کمکی برای حل مشکلات حادثه دیدگان شرکت‌های نفت و گاز در منطقه باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان افزود: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط شاهد توسعه امکانات و تجهیزات مورد نیاز و ارتقای زیرساخت‌های بهداشت و درمان در شهرستان کنگان باشیم.

————-

 

گزارش: مصطفی صفایی

اخبار مرتبط

نظرات

  1. حمید says:

    امیدوارم که هر چه سریعتر این آمبولانس های مجهز رو در شهرستان کنگان ببینیم و خواهش میکنم از مسئولین که فقط حرف نزنند عمل کنند، هیچ چیزی مهمتر از از سلامتی و جان مردم نیست پس از همین امروز عمل کنید.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن