بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 3742
تعداد نظرات:۸ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 5 شهریور 93 6:16 ب.ظ

درخواست جمعی از شهروندان کنگانی از ثلاث/

ابراز نگرانی و طومار کنگانی‌ها علیه استفاده مجدد از کودهای مرغ+ تصویر

اختصاصی ثلاث – شهروندان کنگانی معتقدند که استفاده از کودهای حیوانی و مرغ برای تقویت فضاهای سبز و کشاورزی در شهر کنگان علاوه بر انتشار بوی نامطبوعی در برخی نقاط شهر، باعث می شود سیل عظیم مگس و پشه ها را نیز به این سمت سرازیر کند.

اختصاصی ثلاث – این روزها با نزدیک شدن به فصل سبز جنوب ، احیا فضاهای سبز شهری و همچنین روند رو به رشد کاشت در مزارع شتاب گرفته است.

با این حال شهروندان معتقدند که استفاده از کودهای حیوانی و مرغ برای تقویت فضاهای سبز و کشاورزی در شهر کنگان علاوه بر انتشار بوی نامطبوعی در برخی نقاط شهر،  باعث می شود سیل عظیم مگس و پشه ها را نیز به این سمت سرازیر کند.

متاسفانه فروشندگان کودهای مرغ و حیوانی از ضابطه دپو کودها تا رفع بوی بد و آلودگی آنها پیروی نمی کنند و برای سوددهی بیشتر در فروش کود اهمیتی به این موارد نداده و فقط فروش حداکثری را سرلوحه قرار داده اند.

سال گذشته نیز چنین معظلی در کل شهر فراگیر شده بود که پس از پیگیری ثلاث از سوی جهاد کشاورزی خبرنگار ما این پاسخ را دریافت کردکه به علت محدود شدن شهرستان کنگان و ازدیاد ساخت و سازها؛ شهر به زمین های کشاورزی  نزدیک شده و این معضل بزرگی است.

هاشمی گفته بود چون از وسط آغاز فصل کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی به بنده واگذار شد، طی برنامه ای مدون تصمیم بر این شد که کشاورزانی که از کود مرغی استفاده می کنند از سال آینده باید کودهای مورد استفاده خود را با روکش پلاستیکی بپوشانند ویا آن ها را دفن کنند که نه بویی از آن متصاعد شده و نه باعث افزایش مگس ها شوند.

با این اوصاف امسال نباید خبری از انتشار بوی بد کودهای مرغی و همچنین مگس های مردم آزار باشد.

اما باز هم  برخی از شهروندان کنگانی مشاهداتی در خصوص تلمبار کردن کودهای حیوانی به صورت روباز در آغاز فصل کاشت گوجه فرنگی از سوی برخی کشاورزان داشته اند و ضمن نوشتن طوماری در این خصوص از سایت خبری ثلاث خواسته اند که علاوه بر رسانه ای کردن این امر؛ تا حصول نتیجه پیگیر ماجرا بوده تا اتفاقات ناخوشایند گذشته مجدداً تکرار نشود.

toomar-kood

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. معلم says:

    باسلام .خواسته به جایی است وبهداشت باید به طور جدی پیگیر باشد الان در جم نیز این مشکل حل شده است.بسیار ممنونیم.

  2. اسماعیل says:

    با سلام،از مدیریت محترم سایت ثلاث خواهشمندم شدیدا این موضوع را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری بفرمایید.انتهای شهرک پریشانی هم سالهاست با همین مشکل مواجه است و بارها به مراجع ذیربط شکایت و گلایه کرده ایم اما متاسفانه هیچکس اعتنایی نمیکند.آنقدر بوی کود مرغی که استفاده میکنند مشمئز کننده است که احدالناسی رغبت گذر از این منطقه را ندارد به علاوه هجوم لشکر پشه و مگس هایی که ناقل بیماریهای عفونی هستند داد همه اهالی محل را درآورده است.از هر مسئولی که این کامنت را میبیند و ذره ای احساس مسئولیت میکند خواهشمندم جلوی ورود کود مرغی به محوطه شهری و استفاده کشاورز از این کود را بگیرند.تشکر

    • ثلاث says:

      سپاس از دغدغه شما کاربر گرامی !
      مسلما هدف ثلاث از مطرح کردن این مقوله پیگیری و حل و فصل آن است به گونه ای که شورای شهر نسبت به این مسئله حساس شده و به گفته یکی از اعضای شورا این نهاد هم اکنون وارد عمل شده است و امید می رود این روند برای دیگر دستگاه های نظارتی مرتبط نیز اجرایی شود.

  3. .خواهشاپیگیری کنن مسولین

  4. اسماعیل says:

    با سلام،کاش از وقتی که این مطلب به چاپ رسید تا حالا یکی از مسئولین مربوطه در این مورد نظر یا توضیحی داده بود،اما دریغ از یک ذره اعتنا.مسئولین محترم لطفا اجازه ندید کود مرغی وارد محوطه شهر بشه.

  5. بی نام says:

    سلام ؛ هیچ کدام از مسئولین به فکر نیستند و هیچ اقدامی انجام نمی دهند . با تشکر از ثلاث

  6. شهروند says:

    با سلام ،ثلاث به گوش شورای شهر برسانید که تا الان هیچ کاری در این رابطه از ناحیه شورا انجام نشده و نخواهد شد ! کشاورزان کودهای خود را آورده اند و با بوی نامطبوع آن شب ها تو حسین آباد نمیشه رفت و آمد کرد .با تشکر فراوان از سایت ثلاث

  7. شهروند. says:

    فکر نکنم مسئولی به فکر باشد . آخه آنها در بهترین جاهای شهر ساکن هستند !و مردم کنگان هم ساکت و آرام

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن