بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 3791
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 7 شهریور 93 4:17 ب.ظ

در نماز جمعه این هفته مطرح شد:

تلاش مورد قبول مجموعه دولت در شهرستان/ برای توسعه کنگان باید از همه ظرفیت ها بهره برد

به گزارش ثلاث ؛ نماز جمعه این هفته در حالی به امامت حجت الاسلام مهدی حیدری با محوریت هفته دولت برگزار شد که فرماندار کنگان در بین نماز ظهر و عصر به ایراد سخن و ارائه بخشی از عملکردهای مجموعه دولت در شهرستان کنگان پرداخت.

امام جمعه موقت بندر کنگان در فراز نخست خطبه های خود با اشاره به مقوله انفاق در دین مبین اسلام در جمع نماز گزاران این شهر گفت: در قرآن کریم درباره انفاق سفارشات بسیاری شده است و در راه این انفاق نیز رعایت اخلاص بسیار سفارش شده است. در قرآن کریم آیه ای آمده است که هدف نهایی انفاق یعنی عدم دلبستگی به علاقه مندی ها را بیان می کند. 

حجت الاسلام مهدی حیدری در ادامه افزود: اولویت انفاق اموال با اقوام نزدیک و به ترتیب پدر و مادر فقیر، زن و بچه و اقوام در درجه های بعدی است.

وی در ادامه با اشاره به دهه کرامت افزود : فاصله بین میلاد حضرت معصومه تا میلاد برادر بزرگوارشان امام هشتم را دهه کرامت نامیده اند.

تلاش مجموعه دولت در شهرستان کنگان مورد قبول است ؛ البته نقص هایی هم وجود دارد

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه هفته دولت را فرصت مغتنمی برای ارائه عملکرد دولت خواند و اظهار داشت: شهیدا رجایی و باهنر دو الگو و شخصیت کامل برای مسئولین در کسوت خدمتگزاران به مردم هستند.

خطیب جمعه کنگان گفت: خوشبختانه مسئولین شهرستان کنگان خدمتی خالصانه و با تمام وجود داشته اند اما در برخی موارد نقیصه هایی وجود دارد که می توان با نقد منصفانه مردم و رسانه ها آن را مرتفع کرد.

***

فرماندار کنگان نیز در جمع مردم نمازگزار این شهر گفت: در هفته دولت کام همه مسلمانان و آزادگان جهان به پیروزی مقاومت فلسطین علیه رژیم تا دندان مسلح اسراییل شیرین شد.

عباس تبرکی با اشاره به هفته دولت گفت: خدمت به مردم چیزی جز تاسی از سیره و زندگی فردی و همچنین شیوه مدیریتی افزادی مانند رجایی و باهنر نیست.

برایند نظر رهبری در خصوص عملکرد یکساله دولت

وی دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و اظهار داشت: براید نظرات رهبری رضایت از عملکرد یکساله دولت بویژه در برخی موارد نظیر حوزه سلامت، ثبات اقتصادی، روابط خارجی و بین الملل و همچنین آرامش حاکم بر جامعه بود.

تبرکی در ادامه اشاره ای به مصوبات و پروژه های سفر مقام معظم رهبری در شهرستان کنگان زد و گفت: تا امروز موفق به اختصاص ۱۰۲ میلیارد تومان از محل سفر رهبری برای طرح های مد نظر شده ایم و این پروژه ها تحول خوبی را در زیرساخت های شهرستان کنگان ایجاد نموده است.

برق شهرستان کنگان متحول می شود/ برگزاری همایش نقش صنعت در توسعه شهرستان کنگان در مهرماه

وی افزود: امسال اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان در حوزه های آبرسانی، فضاهای آموزشی، عمران شهری، ورزشی، برق و … اختصاص داده شد و در سال گذشته نیز بودجه ای قریب به ۱۸ میلیارد تومان هزینه شد و این مبالغ منهای ۴۰ میلیارد تومان از تملک دارایی های شهرستان که در کمیته برنامه ریزی استان به ما اختصاص یافته ، بود.

وی اامه داد: در حوزه زیرساخت های شهرستان کنگان با افتتاح پست ۳۲۰ برق که با تلاش های نماینده مجلس انجام شد مشکل برق شهرستان تا حد زیادی مرتفع می شود.

تبرکی گفت: با همکاری تعدادی از سازمان های مردم نهاد و NGO ها و سایت خبری ثلاث به زودی همایشی با عنوان نقش صنعت در توسعه شهرستان کنگان برگزار می شود.

فرماندار شهرستان کنگان استفاده از ظرفیت های موجود به دور هرگونه نگاه سیاسی را از اهداف مجموعه شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: ظرفیت هایی مانند امام جمعه شهر، نماینده جنوب استان، استاندار مردمی و جوان استان، جوانان، بسیجیان، رزمندگان، خانواده های شهدا و … می تواند در تسهیل روند خدمتگزاری به مردم بسیار راهگشا باشد.

مجوز ورود خودرو خارجی امتیاز ارزشمندی برای شهرستان بود

تبرکی گفت: هر ایرادی که در مجموعه ما وجود دارد می توان با نقد منصفانه و تعامل دلسوزانه آن را مرتفع و به روند توسعه شهرستان کمک کرد و نگاه ما نیز بر همین اساس است.

وی در پایان ضمن تقدیر از همه افرادی که به نحوی برای توسعه این دیار تلاش می کنند؛ اخذ مجوز ورود خودرو خارجی که یک امتیاز بزرگ برای شهرستان کنگان به شمار می رود را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: از همه افرادی که می توانند به نحوی در توسعه شهرستان ما را همراهی کنند، انتظار داریم پا به عرصه گذاشته و شهر و دیار خود را دریابند.

منبع: ثلاث 

برچسب ها: ,

نظرات

  1. مهدی بکران says:

    احسنت باید دولت را کمک کنیم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن