بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 4158
تعداد نظرات:۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 14 شهریور 93 12:06 ب.ظ

طی یک تفاهمنامه

موافقت اولیه برای تبدیل پیام نور کنگان به مرکز بین المللی

اختصاصی ثلاث- طی تفاهمنامه میان پیام نور کشور و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، با کلیات تبدیل پیام نور کنگان به مرکز بین المللی پیام نور کنگان موافقت شد.

 

 

 

پس از جلسه ای که با حضور مسئولین پیام نور کشور، نماینده مردم جنوب استان، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس و فرماندار کنگان برگزار شد، عباس تبرکی به خبرنگار ثلاث گفت: در این جلسه در خصوص تبدیل پیام نور کنگان به مرکزبین المللی پیام نور بحث و تبالدل نظر شد.

وی افزود: در این جلسه موافقت اولیه این موضوع انجام شد و رئیس پیام نور کشور با کلیات تبدیل پیام نور کنگان به واحد بین المللی پیام نور موافقت نمود. با توجه به زیرساخت های موجود قرار شد اقدامات بعدی این موضوع توسط پیام نور کشور انجام گیرد.

 

رئیس دانشگاه پیام نور کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث در این خصوص اظهار داشت: دانشگاه پیام نور کشور در حال بررسی و ارتقا برخی دانشگاه های خود که در مناطق اقتصادی و تجاری قرار دارند به واحد بین الملل است؛ با توجه به پتانسیل سازمان منطقه اقتصادی و انرژی پارس و اینکه ۶۰ درصد مناطق این سازمان در شهرستان کنگان قرار دارد، معاونت اداری بین الملل پیام نور کشور در تاریخ ۲ تیر ماه امسال با پیشنهاد ما و همکاری فرماندار شهرستان کنگان به دانشگاه پیام نور دعوت شد. پس از بررسی ایشان از دانشگاه پیام نور کنگان، وی جهت ارتقا این دانشگاه به مرکز بین الملل، پیشنهاد نوشتن طرح توجیهی را به ما دادند.

علی عابدی افزود: به همت آقای عباس پاریابی معاون عمرانی فرماندار کنگان، طرح توجیهی جامعی را در این زمینه تهیه و پس از آن توسط نماینده مردم جنوب استان، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و فرماندار کنگان نامه ای را اماده و پس از امضا این سه مسئول به پیام نور کشور تحویل داده شد که نهایتا برای روز نهم شهریور جهت دیدار و جلسه با رئیس پیام نور کشور قرار گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: این جلسه با حضور دکتر فراهانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور، حجت الاسلام احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر، مهندس یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عباس تبرکی فرماندار شهرستان کنگان، رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر، رئیس شورای شهر و شهرستان کنگان برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام نور کنگان ادامه داد: در این جلسه مهندس یوسفی( مدیر عامل منطقه انرژی اقتصادی پارس) توضیحاتی در خصوص شهرستان کنگان دادند؛ از جمله اینکه ۶۰ درصد منطقه ویژه انرژی پارس در شهرستان کنگان واقع شده است ؛ همچنین جناب یوسفی با اشاره به برخی برنامه های سرمایه گذاری منطقه ویژه انرژی پارس در شهرستان کنگان از راه اندازی ال ان جی ، راه اندازی پالایشگاه سیراف و ایجاد شهرک ۱۰ هزار نفری نفت در آینده و در محدوده شهرستان کنگان توضیحاتی را ارائه نمود و در نهایت، تبدیل دانشگاه پیام نور کنگان به مرکز بین الملل برای تربیت نیروی انسانی صنایع مستقر در منطقه را لازم دانستند.

عابدی ابراز داشت: در این جلسه همچنین نماینده مردم جنوب استان بوشهر اشاره کرد” شهرستان کنگان مرکز ثقل جنوب استان محسوب می شود و لذا پیام نور کنگان پتانسیل های لازم را جهت تبدیل به واحد بین الملل دارد.”

وی افزود: در نهایت دکتر فراهانی رئیس پیام نور کشور با کلیات تبدیل پیام نور کنگان به مرکز بین الملل موافقت نموده و قول مساعد را در این زمینه دادند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور بندر کنگان تبدیل پیام نور کنگان به مرکز بین الملل تقریبا پروسه یک ساله عنوان کرد و افزود: در مرهله اول باید پیگیر حضور مجدد مسئولین پیام نور کشور جهت بازدید از پیام نور کنگان بود تا این پرونده را در ابتدا تکمیل کرده و سپس به همراه مدارک لازم از طریق پیام نور کشور به شورای عالی گسترش وزارت علوم منتقل شود و با رایزنی هایی که انجام خواهد شد نهاتا هم ارتقا پیام نور کنگان به مرکز بین الملل مصوب شود و هم اینکه پس از مشخص شدن رشته های کارشناسی ارشد و دکتری، به تصویب این شورا برسد و انشاءلله از سال آینده این دانشگاه با نام مرکز بین المللی دانشگاه پیام نور کنگان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شروع به جذب دانشجو نماید.

عابدی در پایان از مهندس یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، حجت الاسلام احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر، عباس تبرکی فرماندار کنگان و همچنین رئیس شورای شهر و شهرستان کنگان بخاطر نگاه قابل تقدیرشان نسبت به توسعه و تربیت نیروی انسانی و وقتی که گذاشتند تشکر نمود.

 

 

مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور کنگان

مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور کنگان

 

 

//

نظرات

  1. همشهری says:

    اگه این امر محقق بشه عالیه امیدوارم کارشناسی ارشد این دانشگاه به زودی راه بیفته

  2. ناشناس says:

    همش تو فکر کمیت هستید. به فکر کیفیت و ارتقا و بالا بردن سطح آموزش باشبد……

  3. ناشناس says:

    این دوتا عکس که شبیه همند.بعدش بین المللی چه مزیتی دارد؟؟؟؟

  4. حسین says:

    اقای سعید صفایی سلام . دست از شوخی ها بردار . حرفهایی که به حقیقت می پیونده بنویس . این حرفها اصلا گوش نکن و یادداشت نکن .

  5. سلام با عرض خسته نباشی
    وقت شما بخیر:خیلی خیلی
    امید وارم ک این پیشنهاد ب حقیقت بپیوندد
    ی پیشنهاد دیگه :ب نطر شما ارشد مهندسی صنایع
    گذاشته خواهد شد؟
    باتشکر ربیعی…..

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن