بروز شده در : یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 9:13 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 4206
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 15 شهریور 93 1:08 ب.ظ

مهر"

محاسبه عددی مقصران ناکامی پرسپولیس/ سهم مدیریت و سرمایه بیش از دایی

مهر: آیا پرسپولیس ناکام است یا بحران زده و یا هیچکدام؟ پاسخ در بهترین شرایط ناکامی این تیم در ابتدای فصل است و البته ضعف در خریدهای پیش فصل و البته عدم همگونی این تیم در بالانس مهره ها و نگهداری بازیکنان بزرگ! پس از پرسش اول، پرسش دومی به ذهن می‌رسد که چنین است؛ […]

مهر: آیا پرسپولیس ناکام است یا بحران زده و یا هیچکدام؟ پاسخ در بهترین شرایط ناکامی این تیم در ابتدای فصل است و البته ضعف در خریدهای پیش فصل و البته عدم همگونی این تیم در بالانس مهره ها و نگهداری بازیکنان بزرگ!

پس از پرسش اول، پرسش دومی به ذهن می‌رسد که چنین است؛ در این ناکامی و فشار کمرشکن چه کسی یا کسانی مقصر هستند؟

قاعدتا دم دست ترین کسی که باید بازخواست پس بدهد دایی است که تیمش نه در دفاع و نه در حمله تیم همگون و هماهنگی نیست و شاید بهتر باشد بنویسیم که این تیم هافبک ندارد البته! اما آیا می توان در فوتبال همه چیز را به گردن مربی انداخت و بقیه را بدون اشتباه دانست؟

در علم نوین می گویند برای موفق شدن یک باشگاه (تعریف موفقیت برای هر باشگاه مشخص است)درصد ها چنین هستند: سی درصد کادر فنی، سی درصد بازیکنان، سی درصد مدیریت و امکانات و سرمایه و ده درصد هواداران.

هوادار با امتیاز کامل
در بخش هوادار پرسپولیس همه ده درصدش را دارد و قاعدتا در شرایط برابر با دیگران این ده درصد را جلوتر از دیگران است اما به نظر می رسد درسه بخش دیگر مشکل دارد.

دایی ۲۰ امتیاز از ۳۰
اگر منصفانه نگاه کنیم متوجه می شویم که دایی مربی بدی نیست او با سایپا قهرمان شده،با همین پرسپولیس هم در جام حذفی به قهرمانی رسیده و البته سال گذشته هم نایب قهرمان لیگ شده است.

این درست که او ضعف‌هایی هم دارد مثل درگیری‌های مفرط با داوران و مربیان دیگر که بازیکنانش را با بهانه شکست به میدان می فرستد و نیروی جنگندگی آنها را می کاهد (چرا که برخی از بی تجربه ترها با باور حرف‌های آقای گل جهان خود را از پیش باخته به داور می‌دانند و اراده هایشان سست می شود ) و در انتخاب بازیکن هم خوب عمل نمی کند و از جذب بازیکن با تجربه و ملی پوش غافل است اما با همه اینها نمی توان به طور کامل دایی را انکار کرد. پس در این مقال به او امتیاز ۲۰ درصد از ۳۰ درصد ممکن تعلق می گیرد که عدد کمی نیست.

مدیریت و سرمایه ۵ از ۳۰
در بخش مدیریت و سرمایه اما فاجعه ای در پرسپولیس رخ داده است، فاجعه ای غیر قابل اندازه گیری! به واقع از این سی درصد شاید با احترام باید ۵ درصد به مدیران و سرمایه های این تیم امتیاز داد.

از بدهی‌های “چاه ویل” گونه و ارثیه شوم پرسپولیس که به تعبیری در حوالی صد و پنجاه میلیارد تومان است بگیرید تا برسید به قرارداد عجیب علی دایی با مدیریت قبلی و البته انتخابهای اشتباه وزارت ورزش در راس مدیریت این باشگاه (چینش اشتباه و انتصاب مدیرعامل برای هیات مدیره ای ناهمگون که اختلاف در آن موج می زد) و باز انتخاب اسپانسری که مشکلات فراوانی دارد و در نهایت ضعف خود رحیمی که نه می تواند ستاره ها را حفظ کند و نه حتی می تواند ماجرایی به کوچکی پولادی را به سرعت حل کند و تنها درگیر اختلافات داخلی در هیات مدیره است.

بازیکنان ۲۰ از ۳۰
سی درصد بازیکنان که در امتداد مدیریت و سرمایه است نیز وضعیت خوبی ندارد. در واقع جوانگرایی مفرط در پرسپولیس، شاید در پی بی پولی و بدهی‌های سنگین رخ داده باشد که بازیکنان جوان و هیجان زده این تیم از سه متری نمی توانند دروازه هفت متری را بازکنند و در آنسوی میدان در حال مشایعت و همراهی بی دردسر مهاجمان حریف هستند و البته که در وسط زمین کم مانده چای قند پهلو سفارش دهند و چرتی هم وسط چمن سبز بزنند! به اینها که البته بعضا آینده دار هستند باید ۲۰ از ۳۰ درصد امتیاز بدهیم.

جمع بندی
و به این ترتیب است که ۱۰ درصد هواداران، بعلاوه ۲۰ درصد دایی و بیست درصد بازیکنان را با ۵ درصد مدیریت و سرمایه جمع می زنیم و به عدد ۵۵ درصد می رسیم. به جدول هم که نگاه می کنیم می بینیم جایگاه این تیم در رده بندی جایی است در میانه های جدول!

نه دایی مقصر همه اتفاقات امروز پرسپولیس نیست. او البته که اندکی پیش از فصل در مورد جذب بازیکنان سهل انگاری کرد چرا که باید بیشتر فشار می آورد اما او دلیل همه اتفاقات نیست.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن