بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 4305
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 18 شهریور 93 12:06 ب.ظ

گزارش خبری ثلاث

نارضایتی از عملکرد صدا و سیما در جنوب استان بوشهر/ قول مساعد سیما به شرط همکاری مسولین شهرستانی

اختصاصی ثلاث- شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با مشکلات زیادی روبرو هستند که یکی از این مشکلات که نارضایتی مردم این شهرستان‌ها را در پی داشته است، ناعادلانه بودن پخش برنامه‌ها از صدا و سیماری مرکز بوشهر است که مدعی هستند توجه چندانی به شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ثلاث، صدا و سیما به عنوان قوی ترین رسانه کشور ابزاریست که می تواند در اکثر مواقعی که مسئولین فرصت بازدیدهای مکرر و سفر به مناطقی که مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می کنند را ندارند، به آن‌ها نشان دهد و اینچنین باعث اندیشه کردن چاره ای برای مشکلات و معضلات آن مناطق شود.

در پاره‌ای از مواقع نیز صدا و سیما با تبلیغ مناسب از برخی مناطق می تواند باعث جذب گردشگر و یا جذب سرمایه گذار شود. صدا و سیما حتی می تواند برای مسئولانی که نسبت به مشکلات مردم غافل مانده اند در حکم یک تلنگر آگاهی بخش و بیدار کننده باشد.

مردم جنوب استان بوشهر معتقدند که صدا و سیمای استان بوشهر بیشتر اخبار و موضوعات مربوط به شمال استان را منعکس می کند و مردم جنوب استان از این فرصت و ابزار تا حدود زیادی بی بهره هستند.

این خواسته چهار شهرستان دیر، کنگان، جم و عسلویه با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر است که به طور مساوی با دیگر شهرستان های استان از نعمت صدا و سیما بهره مند شوند.

البته این حق طبیعی مردم جنوب استان است که با وجود تحمل تمام معضلات و مشکلات ناشی از همجواری با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از امکانات و ابزارهای همگانی مانند صدا و سیما به طور برابر با باقی شهرستان ها بهره مند شوند.

پخش برنامه‌های صدا و سیما بین شهرستان‌ها عادلانه باشد

موضوعی که شاید توسط صدا و سیما در این خصوص مطرح می شود بحث بعد مسافت و هزینه های تحمیلی است که در این خصوص نیز روسای شوراهای شهرستان های جنوبی آمادگی تعامل و رایزنی با مدیران صدا و سیما برای رفع آن را دارند.

این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش چشمگیر مخاطبین این شبکه استانی خواهد شد، عدالت را نیز در پخش برنامه های استانی ایجاد می کند و مردم شهرستان های جنوبی نیز می توانند از این ابزار همگانی برای انعکاس مسائل، دیدنی ها، اخبار و مشکلات خود استفاده کنند.

البته افتتاح پروژه ها و حضور مسئولان کلان کشور و استان در شهرستان های جنوبی را نیز نمی توان جزو برنامه های اختصاصی یک شهرستان محسوب کرد زیرا خواه یا ناخواه صدا و سیما باید حضور مسئولین بر سر افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی پروژه های بزرگ را منعکس کند.

 صداوسیما برای پخش‌برنامه همه شهرستان‌ها به مساوات عمل کند

 رئیس شورای اسلامی جم ضمن اعلام عدم رضایت از صدا و سیمای استان از پوشش تصویری شهرستان جم به خبرنگار ثلاث گفت: با توجه به اینکه در طول سال معمولا چند مورد از شهرستان جم در صدا و سیمای استان پخش می شود لذا این گلایه بزرگ از صدا و سیما وجود دارد.

معین راستین تصریح کرد: با وجود مشکلات متعد مردم این شهرستان ولی متاسفانه صدا و سیمای استان به ندرت اقدام به پخش آن می کند.

وی اظهار داشت: شهرستان جم در زمینه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد که هر  یک از آن می توان از طریق صدا و سیما به روی آنتن برود.

رئیس شورای اسلامی شهر جم با اشاره به این موضوع که صدا و سیمای بوشهر طی یک سال گذشته فقط چند بار برای تهیه برنامه در جم حضور یافته است، افزود: صدا و سیمای بوشهر بجای اینکه به عنوان وظیفه در شهرستان جم به مانند دیگر شهرستان های شمالی استان حضور یابند و ماهانه چندبار از این منطقه برنامه تهیه کنند، از ما توقع پهن کردن فرش قرمز در زیر پاهایشان را دارند و متاسفانه تهیه برنامه و گزارش از شهرستان جم را یک وظیفه نمی داند.

راستین با بیان اینکه ما به عنوان یک شهرستان جنوبی به هیچ وجه از صدا و سیمای استان رضایت نداریم و صدا و سیما را در شهرستان احساس نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: فاصله زمانی جم تا مرکز استان نباید باعث دوری این شهرستان از صدا و سیما و دیگر امکاناتی که برای شمال استان وجود دارد بشود و لذا صدا و سیما در این زمینه باید میان همه شهرستان ها به مساوات عمل کند و انتظار ما رعایت این موضوع است و حتی در این زمینه حاضر به همکاری نیز هستیم اما نباید انتظار پهن کردن فرش قرمز را نیز از ما داشته باشند.

وی پیشنهاد داد: صدا و سیما در صورت جذب نیروی جدید می تواند از شهرستان جم و حتی دیگر شهرستان هایی که نیروی کمتری در بدنه صدا و سیما دارند، اقدام به جذب نیرو کند و حتی می تواند با آموزش یکی دو خبرنگار خبره شهرستان جم، باعث شود که این افراد به صورت پیوسته به آن ها کمک کنند.

 صدا و سیما فقط هنگام حضور مسئولان کشوری به عسلویه می‌آید

رئیس شورای اسلامی عسلویه ضمن اعلام نارضایتی از نحوه و میزان پوشش تصویری صدا و سیما از شهرستان عسلویه به خبرنگار ثلاث گفت: متاسفانه صدا  سیمای استان به جز مواردی که مربوط به سفر مسئولین به این شهرستان است، چیز دیگری از این شهرستان پخش نمی کند.

احمد بازیار پخش مسائل، مشکلات و مطالبات مردم شهرستان عسلویه از طریق صدا و سیمای استان بوشهر را حق اولیه و طبیعی مردم این منطقه دانست و افزود: ما معتقدیم که باید در این زمینه مساوات و برابری برای کل شهرستان ها انجام شود تا ما نیز از این حق خود استفاده ببریم.

وی تصریح کرد: صدا و سیمای استان باید در میان مردم شهرستان حضور یابد و مسائل و مشکلات موجود را از زبان خود مردم منعکس کند که متاسفانه تا کنون این امر اتفاق نیفتاده است.

بازیار اظهار امیدواری کرد: با مدیریت و تدبیری که از جناب مهندس لاوری مدیر صدا و سیمای استان سراغ داریم، امیدواریم که این موضوع نیز با یک عزم جدی به سرانجام برسد و شاهد پخش مداوم برنامه و هر چند روز یک بار از شهرستان عسلویه باشیم.

 صداوسیمای استان بوشهر بیشتر به شمال استان می پردازد

رئیس شورای شهرستان کنگان نیز ضمن اعلام عدم رضایت از نحوه عملکرد صدا و سیمای استان بوشهر در خصوص پوشش شهرستان کنگان، به خبرنگار مهر گفت: ما نیز با صحبت های اخیر حجت الاسلام محمودی امام جمعه کنگان در انتقاد از صدا و سیما موافقیم زیرا که صدا و سیما به ندرت مسائل مربوط به شهرستان کنگان و مردم آن را منعکس می کند.

طاها دشتی مطلق ضمن انتقاد از صدا و سیمای استان بوشهر تصریح کرد: صداو سیمای استان بیشتر به شمال استان می پردازد در صورتی که صدا و سیمای استان همانگونه که از اسمش پیداست، مربوط به کل استان است.

وی گفت: باید از شهرستان کنگان نیز به اندازه شهرستان های دیگر در صدا و سیما برنامه پخش شود.

دشتی مطلق عنوان کرد: ما معتقدیم که صدا و سیما به عنوان برترین رسانه استان می تواند در بحث فرهنگی، اجتماعی، محرومیت ها و مشکلات دیگر ما را یاری کند و این حق مردم ماست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان گفت: حق این است که هر چند روز یک بار، شهرستان ما توسط صدا و سیما پوشش داده شود.

 نامی از  کنگان در صدا وسیما نیست

امام جمعه کنگان نیز به کوتاهی رسانه ملی و استانی در خصوص شهرستان کنگان اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه بخش اعظمی از صنعت در این شهرستان قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمود محمودی افزود: متاسفانه رسانه و حتی مقامات کشوری در اخبار و یا سفرهای خود هیچ اسمی از کنگان نمی برند که این موضوع موجب ناراحتی مردم شده و باید این رویه اصلاح شود و در کنار آن حقوق مردم منطقه نیز پرداخت شود.

 شهرستان دیر آمادگی میزبانی از صدا و سیما را دارد

 رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر نیز در خصوص عملکرد صدا و سیمای استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در خدمت مردم است و باید نگاه عادلانه ای به مردم داشته باشد.

حسین دهجان خاطرنشان کرد: از پی نگاه عادلانه صدا و سیما، آمار و نگرش عادلانه ای به مسئولین داده می شود.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: طبیعی است که آقای استاندار و دیگر مسئولین بخاطر مشغله زیاد نتوانند به طور مرتب و مداوم به جنوب استان سفر کنند، لذا صدا و سیما می تواند مسائل مربوط به شهرستان دیر و دیگر مناطق جنوبی استان را به مسئولین و مردم سراسر استان برساند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر عنوان کرد: توزیع اعتبارات، توزیع نیازها و رفع نیازها نیز می تواند ماحصل این پوشش رسانه ای باشد.

صدا و سیما به عنوان یک ابزار می تواند یار و یاور ما باشد

دهجان گفت: چنانچه صدا و سیما در پخش برنامه های خود نگاه عادلانه ای داشته باشد، مردم استان نیز با فرهنگ هم ( گویشها، رفتارها، لباس ها، غذاها، آداب ها، مراسم ها و…) بیشتر آشنا می شوند و در واقع شاهد یک همزیستی و اتحاد بیشتر میان مردم استان خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر در ادامه عنوان کرد: صدا و سیما به عنوان یک ابزار می تواند یار و یاور ما باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر با اشاره به این مطلب که شوراهای اسلامی شهرستان دیر آمادگی میزبانی از صدا و سیما را دارد، افزود: در بحث نرم افزار، سخت افزار و حتی مجری‌گری افراد توانمندی را در شهرستان دیر داریم که می توانند کمک حال صدا و سیما باشند.

دهجان گفت: حضور صدا و سیما در شهرستان دیر و دیگر شهرستان های جنوبی یک تعامل به اصطلاح برد- برد خواهد بود.

انتقال خبر از شهرستان‌ها به مرکز استان مشکل است

معاونت خبری صدا و سیمای مرکز استان بوشهر اما در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: تمام دغدغه ما توسعه امکانات شهرستان ها و نهایتا استان بوشهر است و لذا ضمن انکعاس مشکلات مردم، توانمندی های شهرستان ها را نیز به تصویر می کشیم.

کوروش مسعودی منش خاطرنشان کرد: چندی پیش برای فعال تر کردن جنوب استان در امر خبر، نشست خوبی با فرماندار عسلویه گرفته شد که در این راستا فرماندار این شهرستان نیز قول راه اندازی فیبر نوری برای انتقال سریع اخبار این شهرستان به صدا و سیما را داده است.

وی افزود: در همین راستا برنامه نشست با فرمانداران شهرستان دیر کنگان  و جم برای رفع مشکلات تجهیزاتی و خبری این شهرستان ها را نیز داریم.

معاونت خبری صدا و سیمای مرکز استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه کنگان یک شهرستان بسیار خبر خیزی است، ولی متاسفانه هم اکنون اخبار بسیار کمی از آنجا به دستمان می رسد و توقع می رود از این شهرستان به مراتب اخبار بیشتری را دریافت کنیم.

آمادگی پخش مسائل اجتماعی و مشکلات شهرستان ها را داریم

مسعودی منش خبر داد: کارهای مربوط به ایجاد دفتر خبری در کنگان انجام شده و انشاءالله به زودی این دفتر راه اندازی می شود. این موضوع باعث می شود که در سریع ترین زمان از تصاویر مربوط به کنگان استفاده کنیم.

وی افزود: به لحاظ پخش خبر هیچ مشکلی برای ما وجود ندارد، فقط تنها مورد، سرعت انتقال و کیفیت خبر از شهرستان ها به مرکز استان است.

معاونت خبری صدا و سیمای مرکز استان بوشهر عنوان کرد: از آنجایی که استان ما یک استان طولی است و مسئله بعد مسافت مطرح است لذا حتما باید امکانات و تجهیزات فنی از جانب ما و فرمانداران برای انتقال سریع اخبار از مناطق مختلف استانی و جنوب استان مهیا شود.

مسعودی منش بیان داشت: حوزه ما، آمادگی پخش مسائل اجتماعی و مشکلات شهرستان ها را نیز دارد و چنانچه در این خصوص فیلمی تهیه شود، ما آمادگی پخش آن را داریم و موضوع خبر فقط صرف مسائل عمران شهری نیست زیرا صدا و سیما یک رسانه ملی و متعلق به مردم است.

وی گفت: فرمانداران با خرید برخی تجهیزات و انتخاب نمایندگان دلسوز و فعال خبری برای شهرستان های خود می توانند کمک شایانی در این خصوص داشته باشند.

معاونت خبری صدا و سیمای مرکز استان بوشهر در پایان اظهار داشت: از توانمندی سایت های معتبر نیز با تایید صحت اخبارشان نیز می توانیم استفاده کنیم.

……………………………………………………..
گزارش: مصطفی صفایی

نظرات

  1. محمدزاده says:

    با سلام وخسته نباشید.با کمال تاسف باید بگویم.سالهاست که مردم از این وضعیت رنج میبرند اما کسی جرات گفتنش را ندارد.حال که به فکر افتاده اند به فال نیک میگیریم.همیشه در اخبار سیما چشم وگوشمان در پی شنیدن خبری یا تصویری از سیمای کشوری است .هر مراسم ویا هر برنامه ای که در سطح شهرستانها اتفاق میافتد سریع به مراکز استان ویا پایتخت مخابره میشود اما مسئولین اینجا بعد مسافت وبی کیفیتی تصاویر را بهانه میکنند.چرا برای بی کیفیتی تصاویر فکری نمیکنند؟.هنگام بازدید مسئولین کشوری صدا وسیمای بوشهر فورا حاضر میشود .تمام تصاویری هم که پخش میشود از خودشان گرفته میشود ما چشممان همین طور در پی دیدن تصاویر مسئولین خودمان میچرخد وچیزی نمیبینیم.یک نمونه عرض میکنم:همین رکورد زنی شناگر کنگانی با دست وپای بسته،اینطور گزارش شد شناگر بوشهری رکورد زد و……بدون نام ونشان بعدا ما فهمیدیم که در کنگان اتفاق افتاده.این همه خبر ،این همه محرومیت،این همه استعدادهای درخشان ورزشی وهنری وفرهنگی وعلمی همه بی نام ونشان مانده انددر حق کنگان وجنوب آن بیش از همه جای ایران بی انصافی شده است.بگذارید مردم حرفشان را بزنند.حق خود را مطالبه کنند.نگذارید عد ه ای پاورچین پاورچین ما را دور بزنند.بچه های کنگان شایستگی همه چیز را دارند خدا کند به زودی دفتر خبری در کنگان به راه بیفتد تا کنگان چشم به راه صدا وسیمای بوشهر نماند چه ضرورتی دارد وقتی استان نمیخواهد خبر کنگان وجنوب را پوشش دهد ما منتظر مرکز استان باشیم.مسئولین کشوری شاید فکر میکنند ما خوشبخترین مردم ایرانیم.دریغ از یک متخصص که جسم وروحمان را جراحی کند……..

  2. مهدی بکران says:

    حق با شماست.احسنت مصطفی عزیز

  3. کریمی says:

    امیدوارم بزودی از استان بوشهر جدا شده و از دست حسادتها و تبعیضهای بوشهر نجات پیدا کنیم انشاالله.

  4. حمید says:

    به امید روزهای درخشان در کنگان.. مسئولین جز یک نماد چیزی نیستند، مردم باید بیدار شوند و فریاد بزنند از مشکلات شهرشون و مستقیم رو در رو مسئولین کشوری و استانی بایستند.. اگر منتظر این مسئولین هستید که همیشه گفته اند و می گویند که ما پیگیری می کنیم الفاتحه..!!

  5. عامو جون says:

    عامو جان همه چی سی بوشهری ها خوشونن . شما سی بکنین همی برنامه در شهر گاهی دیدین که به شهرستان های دگه برن شاید سالی یک بار .قبلا که عسلویه جزکنگون بید تو اخبارشون همه میگن عسلویه استان بوشهر ری خوشون نمی نهادن که بگن عسلویه مال کنگونن . کاشکی ما کنگونی ها می رفتیم زیر نظر استان فارس اون موقع میشدیم تنها بندر استان فارس و بیو سی کن که چه سر شهر بیارن که تو دنیا آوازش بخش وابو . ای عامو دست ری دلم ننه که دل پری از ای بوشهری ها داریم که همه چی سی خوشون می خوان . حالا بوشهر کجاش مال بندر آزاد وابیدنن شما خوتون قضاوت کنین .

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن