بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 4405
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 22 شهریور 93 11:46 ق.ظ

سوک-خلیج فارس

عسلویه منطقه آزاد تجاری می شود / احتمال تجدیدنظر درخصوص تعطیلی ۵ شنبه های ادارات

سایت خبری سوک نوشت : خبرنگاران سوک پیرامون مسائل مختلف استان اخبار مختلفی را دریافت کرده اند که بصورت خلاصه ودر یک بسته خبری در زیر ملاحظه می فرمایید : * گفته می شود مدیران ارشد نفتی در عسلویه مبالغ بسیار بالایی را به عنوان حقوق و مزایا دریافت می کنند . در این بین […]

سایت خبری سوک نوشت :

خبرنگاران سوک پیرامون مسائل مختلف استان اخبار مختلفی را دریافت کرده اند که بصورت خلاصه ودر یک بسته خبری در زیر ملاحظه می فرمایید :
* گفته می شود مدیران ارشد نفتی در عسلویه مبالغ بسیار بالایی را به عنوان حقوق و مزایا دریافت می کنند . در این بین شنیده شده است که حقوق و مزایای دریافتی بعضی از این مدیران بیش از دویست میلیون ریال می باشد .

* مسئولان یکی از شهرستان های جنوبی در اظهاراتی قابل تامل درباره مضرات ماهواره گفته است که در سه ماهه اول ۹۳ حدود هفتاد اقدام به خودکشی در بین زنان و دختران این شهرستان صورت گرفته است که پس از بررسی جامعه شناختی متوجه شده ایم که بیشتر این اقدام به خودکشی ها بعلت استفاده از ماهواره و تغییر سبک زندگی آنان بعلت تقلید از فیلم های ماهواره ای بوده است . این مسئول گفته است اگر این روند ادامه داشته باشد در آینده متاسفانه ما شاهد افزایش گسست خانوادگی و رفتارهای خطرناکی همچون اقدام به خودکشی خواهیم بود.

* گفته می شود بعد از جمع آوری قلیان ها و قلیان فروش ها در ساحل بوشهر ، متاسفانه دوباره بساط این امر نامیمون و خطرناک در ساحل بوشهر گسترده شده است ، موضوعی که بشدت سلامتی جوانان بوشهر را تهدید می کند . امیدواریم مسولان مربوطه اقدامی فوری و مؤثر را تدارک ببینند .

* گفته می شود احتمال دارد که مکان منطقه آزاد تجاری استان بوشهر بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی به مکانی غیر از جایی که تا پیش از این نام برده می شد ( ١۵ کیلومتری شهر بوشهر ) تعلق گیرد . گفته می شود که عسلویه به عنوان منطقه آزاد تجاری انتخاب شود زیرا زیر ساخت های مناسبی مخصوصا در ارتباط با بندر و أسکله های مورد نیاز دارد .

* شنیده شده است تعدادی از اتباع پاکستان و أفغانستان که تصمیم داشته اند از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران به گروهک تروریستی داعش بپیوندند در استان بوشهر دستگیر شده اند .

* هفته نامه اصلاح طلب نصیر بوشهر در آخرین شماره خود با قلم یکی از اصلاح طلبان هم استانی به دفاع از حلقه کیان و نظریات عبدالکریم سروش در ماهنامه کیان پرداخت و رای قوه قضائیه در تعطیلی این ماهنامه را اعدام اندیشه نامید. این اظهارات در حالی است که سروش در جدیدترین مقاله وهن آمیز خود با نام ” خواب احمد خواب جمله انبیاست ” الهی بودن قرآن و نبوت پیامبر ( ص ) را رد و قرآن را حاصل یک خواب شاعرانه دانست.

* گفته می شود عده ای بشدت دنبال خرید زمین در محدوده احتمالی منطقه آزاد تجاری بوشهر هستند . در این زمینه گفته می شود که این افراد حتی استعلام های لازم را نیز از دستگاه های مرتبط گرفته اند .

* شنیده شده است که اخیراً مدیر یکی از رسانه های محلی و اصلاح طلب استان با لابی گری شدید خود به دنبال واگذاری مسولیت برگزاری نمایشگاه پائیزه به شخصی خاص بوده است که با مخالفت مسئولین نمایشگاه بوشهر روبرو می شود .

* حجه الاسلام سیدعلی اکبر حسینی نژاد به تازگی به عنوان یکی از کاندیداهای حوزه دشتی و تنگستان مطرح شده است.ایشان از چهره های شاخص روحانی استان در زمان جنگ و سالهای پس از جنگ در حوزه علمیه قم هستند.در سوابق حسینی نژاد مسول کمیته های انقلاب اسلامی در استان،رییس دفترمقام معظم رهبری در شهر قم به چشم می خورد.وی هم اکنون،نماینده طلاب استان بوشهر،ریاست مجمع طلاب کشور،نماینده مقام معظم رهبری در امور طلاب و جانشین تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد .

* خبر می رسد رکود حاکم بر بازار خرما امسال به شکل وسیع تری گریبانگیر نخلداران استان و مخصوصا شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان دارای نخیلات استان را فرا گرفته است . هر چند دولت برای خرید خرما با نرخ تضمینی برنامه هایی در دستور کار دارد اما نخلداران معتقدند نرخ هایی دولت چندان تامین کننده حداقل های منافع انها نمی باشد.

* اختلافات در بین اعضا شورای شهر برازجان و به حد نصاب نرسیدن تشکیل جلسات سبب شده که انتخاب اعضا هیات رییسه برای سال دوم با چالش جدی همراه باشد.هر دو گروه مورد اختلاف در شورای شهر برازجان همدیگر را در رسانه ها متهم به برچسب های ناروا می کنند.با ادامه روند فعلی و در صورت غیبت شس جلسه ای امکان اخراج قانونی اعضا غایب دور از ذهن نمی باشد که با توجه به این که اعضا علی البدل نیز در گفتگو با رسانه ها از تمایل نداشتن به ورود به شورا خبر داده اند ممکن است شورای شهر برازجان با خطر انحلال مواجه شود .

* افکار عمومی استان بشدت نسبت به کاهش رونق پروژه های عمرانی استان احساس نگرانی می کنند . در یک سال اخیر مخصوصا در سال ٩٣ بسیاری از پروژه های عمرانی استان تعطیل شده است . مردم انتظار دارند که مدیریت ارشد استان فکری به حال این رکود نمایند .

************
سایت خبری خلیج فارس نیز در این خصوص نوشت:

خبرنگاران «خلیج فارس» در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

  • با گذشت ۶ ماه از صعود تیم دلیران دشتی به لیگ برتر والیبال، اما هنوز برای مسابقات اقدامی نکرده اند. براین اساس، رایزنی ها جهت حمایت یکی از صنایع استان از نماینده بوشهر در لیگ برتر والیبال بی نتیجه مانده تا این تیم قادر به جذب بازیکن، انتخاب سرمربی و اغاز تمرینات نباشد. شایسته است مسئولان استان اینک که برای نخستین بار سهمیه لیگ برتر والیبال نصیب استان شده، برای جذب اسپانسر دلیران دشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.
  • احتمال تجدیدنظر درخصوص تعطیلی ۵ شنبه های ادارات و دستگاههای اجرایی استان وجود دارد. شنیده می شود در این خصوص درخواستی از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری به استان ارسال شده که احتمال تغییر ساعت کار ادارات در نیمه دوم سال و حذف تعطیلی ۵ شنبه ها را در پی داشته است.
  • گفته می شود تاخیر در تکمیل و بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر هزینه کردهای عجیبی را در پی داشته است. یکی از این موارد پرداخت ماهانه ۱۰میلیون ریال برای نگهداری چمن این ورزشگاه با وجود عدم بهره برداری از آن می باشد، ضمن اینکه در خوشبینانه ترین حالت، پایان امسال برای افتتاح این ورزشگاه اعلام شده که همچنان هزینه کردهایی از این دست که از ماهها پیش آغاز شده، همچنان باید ادامه یابد.
  • انفجار محموله بنزین در مغازه ای در روستای پهلوانکشی دلوار منجر به مرگ ۲ نفر شد. این حادثه که هفته گذشته در ساعت شب رخ داده، منجر به سوختگی شدید صاحب مغازه شده، ضمن اینکه یکی از اهالی روستا که در حال عبور از محل بوده نیز در پی شدت انفجار و جدا شدن درب فلزی مغازه، مجروح شده و روز بعد در بیمارستان درگذشت. هنوز دلیل آتش سوزی مشخص نشده است.
  • در پی خودداری ۴ تن از اعضای شورای ۹ نفره برازجان از حضور در جلسات و انتخاب نشدن هیات رییسه جدید آن، احتمال سلب عضویت این افراد قوت گرفته است. ظاهرا تلاش های مسئولان محلی نیز برای قانع کردن آنها جهت بازگشت به جلسات شورا بی نتیجه بوده و این افراد معتقدند با توجه به اینکه گروه ۵ نفره اعضای شورا در جریان انتخاب هیات رییسه پست ها را میان خود تقسیم خواهند کرد و آنها نقشی در تصمیم گیری های شورا ندارند، تاکنون حاضر به شرکت در جلسات نیستند. از این رو احتمال طرح شکایت گروه ۵ نفره شورا از ۴ تن از همکاران خود به دلیل غیبت و به حدنصاب نرسیدن جلسات وجود دارد که می تواند زمینه ساز سلب عضویت این افراد شود. جالب اینکه اغلب اعضای علی البدل شورای شهر برازجان نیز دیدگاهی نزدیک به گروه ۴ نفره داشته و تمایلی برای جایگزینی با آنها نشان نداده اند، اتفاقی که می تواند انحلال این شورا را در پی داشته باشد.
  • یکی از فرمانداران با گذشت چندین ماه از انتصابش، هنوز برای انتقال خانواده خود به محل خدمتی اقدام نکرده که این موضوع گلایه هایی در میان امام جمعه و فعالان منطقه در پی داشته است.
  • همزمان با رسانه ای شدن طرح کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس برای افزایش ۲۰ نماینده به دوره آینده مجلس که یکی از آنها مربوط به استان بوشهر است، زمزمه هایی درباره ایجاد حوزه انتخابیه “بوشهر و تنگستان” مطرح شده است. احتمال این اتفاق برای نخستین بار در سال ۸۷ توسط پایگاه اطلاع رسانی «خلیج فارس» در خصوص تغییر در حوزه های انتخابیه استان رسانه ای شده بود، اما بعدها در طرح دولت احمدی نژاد که به مجلس ارسال شد، برای افزایش یک نماینده به استان حوزه انتخابیه بوشهر از شهرستان های گناوه و دیلم جدا شد، هرچند این طرح به تصویب مجلس نرسید و اجرایی نشد. اما بازهم زمزمه هایی درباره ادغام بوشهر و تنگستان در یک حوزه انتخابیه در قالب طرح نمایندگان به گوش می رسد. در صورت پیگیری این اقدام، ترکیب حوزه های انتخابیه به شکل زیر خواهد شد:
حوزه انتخابیه بوشهر و تنگستان
حوزه انتخابیه دشتی و دیر
حوزه انتخابیه کنگان، جم و عسلویه
حوزه انتخابیه گناوه و دیلم
حوزه انتخابیه دشتستان

از کازرونی به عنوان مدیرکل جدید فنی و حرفه ای استان یاد می شود. وی پیش از نکیسا عهده دار این سمت بوده است. چندی پیش «خلیج فارس» از احتمال منتفی شدن انتصاب بهرام نکیسا به سمت مدیرکل فنی و حرفه ای استان به دلیل شرط انتقال وی از بندر به وزارت کار خبر داده بود. شایان ذکر است از سال ۸۴ تاکنون خمسه عهده دار این سمت بوده است

  • ماشاالله حیدرزاده فرماندار اسبق تنگستان و گناوه به عنوان مشاور عمرانی مدیرعامل شهر جدید صدرای شیراز منصوب شد. مدیرعاملی این شرکت برعهده فرشاد فرزین است که شهرداری خورموج و مدیریت خدمات شهری منطقه ویژه پارس را در کارنامه داشته است.
  • کلاهبرداران پیامکی از نقص قوانین سود می برند. در این خصوص باخبر شدیم هفته گذشته پیامک های جعلی از سوی وزارت ارتباطات به تلفن همراه برخی هم استانی ها با مضمون برنده شدن در قرعه کشی شرکت ارتباطات سیار ارسال شده که در پی تماس مردمی با شماره های اعلامی، مشابه ترفند قدیمی، از افراد درخواست می شود به باجه های عابربانک مراجعه تا زمینه فریب برای انتقال وجه به این حساب کلاهبرداران فراهم شود. اما شهروندانی که از این دسیسه مطلع بوده و کلاهبرداران را ناکام گذاشته اند، زمانی که پلیس را در جریان موضوع قرار داده اند، پیگیری ماجرا منوط به طرح شکایت قضایی شده که به دلیل زمان بر بودن این پروسه و عدم زیان مالی افراد، بسیاری پیگیر موضوع نمی شوند. از این رو مواجهه با شکایت های شهروندان از پیامک های کلاهبرداری نیازمند اصلاحاتی است، وگرنه عرصه برای جولان کلاهبرداران فراهم خواهد ماند.
  • شرکت مونتاژ تلویزیون های سامسونگ در سیرجان در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرده که قطعات آن از گمرک بوشهر وارد شده و با انتقال به سیرجان، مونتاژ می شود. گفته می شود سرمایه گذار این پروژه دو سال پیش درخواست خود را برای راه اندازی این شرکت در بوشهر مطرح کرده بود، اما به دلیل برخی ناهماهنگی ها، این سرمایه گذاری را به سیرجان انتقال داد.
  • عدم ارزیابی زیست محیطی برای ساحل سازی های اخیر در شهر بوشهر نگرانی فعالان این عرصه را در پی داشته است.ظاهرا شهرداری به موافقت اولیه و شفاهی شرکت آب منطقه ای در خصوص حریم دریا و اداره کل محیط زیست اکتفا کرده، ولی فعالان زیست محیطی مدعی هستند درباره این بخش مطالعه صورت نگرفته و پوشش مرجانی منطقه آسیب دیده است.
  • شنیدیم شهردار بوشهر “ا- ع” را به عنوان عضو جدید هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری معرفی کرده و تلاش هایی برای انتخاب وی به عنوان مدیرعامل آغاز شده است.
  • افزایش نصب تابلوهای توقف ممنوع در برخی خیابان های شهر بوشهر، نارضایتی کسبه را در پی داشته است. تازه ترین اعلام نارضایتی مربوط به مغازه داران خیابان حافظ (نادر) است که در نامه ای به سردار عباس زاده فرمانده انتظامی استان نسبت دستورالعمل اخیر پلیس راهور درباره ممنوعیت توقف خودرو در سراسر این خیابان و نصب تابلوهای جدید معترض بوده و خواستار تجددنظر در این مورد شده اند. در این نامه اعلام شده: صدور قبض جریمه در ازای توقف مسافرکش ها و خودروهای حامل بار مغازه داران در خیابان نادر باعث کساد شدن فعالیت آنها گردیده است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن