بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 4488
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 25 شهریور 93 12:01 ب.ظ

با حضور مدیر حوزه های علمیه برادران استان بوشهر

آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در شهرستان کنگان+ عکس

ثلاث- مام جمعه کنگان گفت: حوزه های علمیه طلایه داران مبارزه با تهاجم فرهنگی اند

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در کنگان گفت: از افتخارات حوزه های علمیه ، طلایه داری در عرصه مبارزه با استکبار است و امروز حوزه های علمیه طلایه دار مبارزه با دشمنان در جنگ فرهنگی است.

وی با اشاره به جریانات ضد دینی در غرب گفت: در شرایطی که دشمن دهها شبکه ماهواره ای ضد دین و مروج فرهنگ غرب را راه اندازی و صحبت از گزینه های روی میز می کند ، و در عصری که دین شاهد بیشترین هجمه ها از سوی دشمنان است ، ضرورت  حمایت و تقویت مراکز دینی بویژه حوزه های علمیه اجتناب ناپذیر است.

مسئول حوزه های علمیه کنگان با بیان اینکه تحصیل و خدمت در حوزه های علمیه که خانه امام زمان است با هیچ منصبی قابل مقایسه نیست گفت:از افتخارات حوزه های علمیه تربیت بزرگانی مانند:شیخ مفید – خواجه نصیرالدین طوسی– علامه حلی– سید مرتضی – شهید اول – شهید ثانی – شیخ انصاری – محقق کرکی و در عصر حاضر امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام و علما و اندیشمندان و … است.

محمودی به اهتمام امام و رهبری به حوزه های علمیه و کرسی درس پرداخت و گفت: درباره اهمیت درس و بحث همین بس که مقام معظم رهبری و ولی فقیه زمان با اینکه در راس حکومت دینی و مدیر انقلابیون عالم است ، در عین حال کلاس خارج فقه او برقرار است.

وی در پایان به بیان باید ها و نبایدها در حوزه پرداخت و از طلاب خواست تا تهذیب نفس و تلاش علمی و انجام کار فرهنگی کارشناسی شده را به جد سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدیر حوزه های علمیه برادران استان بوشهر نیز در این آیین گفت: معرفت بخشی به جامعه و ترویج معنویت در فضای جامعه دو بعد مهم حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با تقدیر از مقام معظم رهبری و عنایات معظم له و احداث حوزه علمیه کنگان از محل اعتبارات سفر ایشان گفت:در حال حاضر حوزه علمیه علی بن ابیطالب (ع) کنگان از همه نظر از حوزه های موفق و پیشرو در سطح استان است.

در این آیین مدیران حوزه های علمیه علی بن ابیطالب (ع) و فاطمه زهرا (س) گزارشی از وضعیت مدارس علمیه ارائه دادند.

 

 ابوذر حسین پور

 

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. سعید دوست احمدهستم خمینی اباد says:

    واقعا ایول به افراد با ایمان.که ازهمین الان تقوای اللهی را پیشه کردن.عبا به احمدقاسمی میات.بگیدهمیشه رو دوشش باشه

  2. omid says:

    آخی علی هوشیار چش بیده دسش اشکسه.خدا قوت آقای هوشیار

  3. افشین says:

    خوب بود ولی کم بود بیشتر بذارین ممنون

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن