بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 457
تعداد نظرات:۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 11 خرداد 93 1:24 ب.ظ

گزارش خبری/

کنگان شهری با ۹۰ هزار جمعیت و یک کلانتری/ لزوم ایجاد دومین کلانتری در کنگان

اختصاصی ثلاث – کنگان بزرگترین شهرستان جنوبی استان بوشهر است که وجود امکانات مناسب‌تر در این شهرستان باعث شده تا وسعت و جمعیت این شهر نیز با نرخ رشد بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌ها افزایش یابد.

به گزارش ثلاث، ، استقرار صنایع مختلف به ویژه در بخش نفت و گاز و پتروشیمی در شهرستان کنگان باعث شده است تا گروه های مختلف کاری و کارگری از نقاط مختلف کشور در این منطقه مستقر شوند و این موضوع باعث افزایش جمعیت شهرستان کنگان در سال‌های اخیر شده است.

کنگان بزرگترین شهرستان جنوبی استان بوشهر است که وجود امکانات مناسب‌تر در این شهرستان باعث شده تا وسعت و جمعیت این شهر نیز با نرخ رشد بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌ها افزایش یابد.

حضور افرادی با فرهنگ‌ها و مذاهب و سلیقه‌ها مختلف در این شهرستان باعث شده تا شاهد این خرده فرهنگ‌ها در سطح وسیع باشیم و گاها این موارد باعث ایجاد برخی ناهنجاری‌ها می‌شود.

یکی از مهمترین عوامل ایجاد نظم در هر منطقه‌ نیروی انتظامی است که توانمندی بالای این نیرو می‌تواند ضامن امنیت در ابعاد مختلف در آن منطقه باشد و لازم است که تناسبی بین این نیرو و جمعیت و وسعت شهرستان وجود داشته باشد.

شهری با ۹۰ هزار نفر جمعیت و یک کلانتری

با توجه به اینکه شهرستان کنگان یک منطقه اقتصادی است و در زمینه انرژی نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است، امنیت سرمایه‌گذاری در این منطقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید زمینه را برای حضور امن سرمایه‌گذاران در این منطقه فراهم ساخت.

امنیت اجتماعی نیز یکی از مهمترین پیامد های حضور موثر نیروی انتظامی در هر منطقه است که امروزه به عنوان یکی از نیازهای اساسی زندگی و توسعه شهری محسوب می‌شود.

بندر کنگان دارای یک کلانتری است که برای پوشش جمعیتی در حدود ۲۵ هزار نفر در گذشته مناسب بوده اما طی سالیان اخیر رشد جمعیتی کنگان چند برابر شده  است.

طبیعتا یک کلانتری به سختی می تواند پاسخگوی جمعیتی در جدود ۹۰ هزار نفر باشد، لذا راه اندازی دومین کلانتری در شهر کنگان با توجه به بالا بودن و تنوع جمعیت اجتناب ناپذیر است.

هم اکنون شهرستان کنگان سه کلانتری و دو پاسگاه دارد.

 

 

 پس از بهره برداری از ساختمان پاسگاه تمبک ، فرماندهی انتظامی شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث با تاکید بر لزوم توسعه ساختار نیروی انسانی نیروی انتظامی شهرستان کنگان اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی در راستای توسعه امنیت در شهرستان کنگان صورت گرفته است و لازم است که با تلاش همه مسئولان شاهد افزایش این برنامه‌ها باشیم.

سرهنگ کرم دشتیان ادامه داد: مقابله با قاچاقچیان و جرائم خشن و افراد مخل امنیت را با جدیت در دستور کار داریم و از ابتدای امسال نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به جمعیت ۹۰ هزار نفری شهر کنگان گفت: با وجود این جمعیت بالا،  فقط  یک کلانتری این جمعیت را پوشش می دهد و پرسنل آن، نبود یک کلانتری دیگر را با تلاش و همت مضاعف به نحوی پوشش می دهند.

ساختار نیروی انسانی انتظامی کنگان مناسب ۲۰ سال پیش است

دشتیان اذعان داشت با توجه به اینکه ساختار نیروی انسانی نیروی انتظامی کنگان مناسب ۱۵ تا ۲۰ سال پیش بوده لذا درخواست های خود را مبنی بر راه اندازی دومین کلانتری بندر کنگان به مرکز استان اعلام داشته ایم و امیدواریم این مهم محقق شود.

وی تصریح کرد: با توجه با ساخت و سازهای چند ساله اخیر در قسمت بالای شهر که عمدتا چند طبقه و از طیف های مختلف جمعیتی سراسر کشور هستند، لذا لزوم ایجاد دومین کلانتری این شهر اجتناب ناپذیر است.

فرماندهی انتظامی شهرستان کنگان که در ارتباط با بهره برداری از ساختمان پاسگاه تمبک نیز بیان داشت: تا مدت ها قبل این پاسگاه در ساختمان استیجاری قرار داشت.

وی افزود: خوشبختانه از محل اعتبارات سازمانی توانستیم ساختمانی مختص این پاسگاه بسازیم و در اختیار بگذاریم.

………………………………….

گزارش: مصطفی صفایی

عکس:   مهدی روزبازار

عکس های زیر ، مرتبط با افتتاح ساختمان اختصاصی پاسگاه تمبک است

entezami (1) entezami (2) entezami (3)

نظرات

  1. محمد says:

    کنگان کوچکترین شهرستان استان می باشد

    • بومی says:

      دوست عزیز از نظر مساحت شهرستان
      .
      از نظر تراکم شهری و جمعیت خود شهر
      بعد از بوشهر و برازجان
      کنگان بزرگترین شهر استان بوشهر است

    • sami says:

      به شکایات مردم رسیدگی کنید

    • زنی از کنگان says:

      آقا محمد دقت کن ، گفته بزرگترین شهرستان جنوبی استان یعنی بزرگترین شهرستانی که در قسمت جنوبی استان بوشهر هست

  2. مصطفی - برازجان says:

    با سلام
    کلا اوضاع کنگان افتضاحه! اون از شهرداریش! اون از وضعیت آسفالتش! اون از شلوغ پلوغی و در هم ریختگیش! اون از سر و صدای کارگاه های آلاینده اش! باید یک فکر اساسی به حال این شهر کرد.باید تکوندش اساسی.

  3. هم ولایتی says:

    عکس های زیر ، مرتبط با افتتاح ساختمان اختصاصی پاسگاه تنبک است . تنبک = تمبک

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن