بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 4841
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 2 مهر 93 1:25 ب.ظ

در نشست شهرداران شهرستان مطرح شد:

لزوم اصلاح قانون معافیت پرداخت عوارض منطقه ویژه اقتصادی پارس/شرکت های منطقه باید عوارض خود را در حوزه فعالیت پرداخت کنند

اختصاصی ثلاث- شهرداران شهرستان کنگان تاکید کردند: تعمیم قانون معافیت پرداخت عوارض مناطق ویژه اقتصادی به مناطقی مانند منطقه انرژی پارس که عمدتا صنعتی و آلاینده هستند یک نوع اجحاف در حق مردم شهرستان کنگان می باشد، لذا این قانون باید اصلاح شود.

به گزارش ثلاث، نشست شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان کنگان با مشاور حقوقی راجع به اخذ عوارض از صنایع و شرکت ها و موضوعات مرتبط دیگر برگذار شد.

در این نشست مطرح شد: تعمیم قانون معافیت پرداخت عوارض مناطق ویژه اقتصادی به مناطقی مانند منطقه انرژی پارس که عمدتا صنعتی و آلاینده هستند یک نوع اجحاف در حق مردم شهرستان کنگان می باشد، لذا این قانون باید اصلاح شود.

از دیگر موارد مطرح شده در این نشست این بود که شرکت ها باید عوارض خود را در حوزه هایی که فعالیت می کنند پرداخت نمایند ولی متاسفانه اکثر شرکت ها، عوارض خود را در جایی که دفترشان مقیم است پرداخت می کنند.

این عوارض حق مردم این منطقه است زیرا آلایندگی، ترافیک، بالارفتن هزینه زندگی و ده ها مورد دیگر، ماحصل استقرار این شرکت ها در منطقه ما هستند؛ از این رو شرکت ها باید عوارض خود را به حوزه فعالیت خود پرداخت کنند.

در ادامه شهردار کنگان در این نشست پیشنهاد داد: مشاوری جهت مطالعه در کل شهرستان بکار گرفته شود تا صنایع و نهادهایی که محیط زیست را آلوده می کنند را شناسایی کرده و از آنان حق آلایندگی مطالبه شود.

 

 

به نظر می رسد موضوع معافیت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از پرداخت عوارض، جز با تعامل و نگاه منصفانه ی مسئولین کلان نفت و نمایندگان مجلس راه بجایی نمی برد.

مسئولین نفت باید بدانند که شهرستان کنگان، عسلویه و جم سال هاست که میزبانی صنایع الاینده را بر عهده گرفته اند و از قبل این اتفاق متحمل خسارات زیادی شده اند.

به گفته مسئولین فرهنگی استان، هجوم خرده فرهنگ های سراسر کشور به یک منطقه کوچکی بنام کنگان به شدت فرهنگ منطقه را در معرض تهدید و تعارض قرار داده است. این تهدید در زمینه اجتماعی، اقتصادی و بهداشت و درمان نیز به خوبی قابل لمس و مورد تایید همه مسئولین است.

اینکه بقول مدیرعامل محترم منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ۶۰ درصد از تاسیاست پارس جنوبی در شهرستان کنگان قرار دارد و اینکه طبق برنامه این سازمان، شهرک ۱۰ هزار نفری نفت در شهرستان کنگان ایجاد خواهد شد؛ معانی مختلفی از جمله رونق منطقه را می توان از آن استنباط کرد؛ البته معانی دیگری را می توان از این حرف دریافت نمود، مانند افزایش میزان گرانی ها در زمینه املاک و اجاره ها، افزایش ترافیک شهری، افزایش آلایندگی، افزایش مشکلات اجتماعی، افزایش تصادفات و موارد دیگر …

 

 

عکس: علیرضا پرهیز

 

 

 

IMG_0549 [640x480] IMG_0550 [640x480] IMG_0556 [640x480]

//

نظرات

  1. حرف منصفانه says:

    با سلام.
    از اقای یوسفی مدیر عامل پارس جنوبی خواهش داریم موضوع خبر بالا را به گوش وزارت نفت برساند…

    شهرستان کنگان با آمدن صنایع بیش از سود ، متضرر شده
    به لحاظ فرهنگی به شدت تحت تاثیر خرده فرهنگ های سراسر کشور قرار گرفته
    برخی کارکنان و مهندسین فازها و شرکت ها کلا با نظام جمهوری اسلامی و اسلام رابطه خوبی ندارند و مدام در گوش جوانان منطقه که شاغل صنایع هستند چیزهایی عنوان می کنند که اگر در ملا عام گفته شود به تردید حکم مرتد بودن شان صادر میشود.

    قیمت یک تکه زمینی که مثلا ۴ سال پیش ۱۲ میلیون بوده الان شده ۸۰ میلیون تومان
    انواع امراض به واسطه آلاینده ها به منطقه سرازیر شده
    دستگاه های امنیتی شهرستان بارها عنوان کردند که زیرساخت های ما پاسخگوی جمعیت ۱۵ سال گذشته کنگان که حدودا ۲۵ هزار نفر بودیم است.
    آمار جرائم به شدت بالا رفته…
    قیمت انواع کالا ها به نسبت حتی شهرستان های همجوار مانند دیر و دشتی و و…بسیار گران تر است.
    تمام مناطق گردشگری شهرستان را گرفتند.
    آمار تصادفات به شدت رفت بالا…
    ترافیک شهری نیز وحشتناک رفته بالا و این جاده و خیابان های شهرستان به هیچ وجه جوابگو نیست.
    قول اتمام کمربندی که به تعهدات نفت بر می گردد مدت ها روی زمین مانده…
    آب و برقی که قبلا باید میان ۲۵ هزار نفر تقسیم میشد الان باید میان جمعیتی به مراتب بیشتر تقسیم شود.

    عوارض و مالیات حق شهرستان است
    در هیچ جای دنیا حریم شهر و محدوده شهری بر روی هم منطبق نیستند ولی نقطه طلاقی این دو خط در کنگان یکی است و دلیل آن منطقه ویژه است که می خواهد با این کار از پرداخت عوارض فرار کند.
    مگر آلودگی حاصل از الاینده فقط همان قسمت را در بر می گیرد؟ این آلودگی ها به واسطه باد و آب تا کیلومترها آنطرف تر منتشر می شود.

  2. بهناز says:

    سلام با تشکر از سایت خوبتون
    میخواستم بگم شهردار بنک مث بختک افتاد به جون زمینهای مردم که باید عقب نشینی کنید شما خودتون قضاوت کنید ملکی که کل ان توی طرح شهرداری باشد شهردار میگوید که این ملک ۴۰میلیون می ارزد در صورتی که زمین خالی ان اطراف ۴۵ میلیون است ایا این انصاف است که با زور خانه چندتا بچه یتیم را از چنگ انان در بیارند
    لطفا پخش کنید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن