بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 5234
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 9 مهر 93 3:57 ب.ظ

ایرنا

شوک خبری مایکروسافت / سیستم عامل ویندوز۱۰ رونمایی شد

ثلاث: نسخه جدید سیستم عامل ویندوز این بار با شماره ۱۰ رونمایی شد. نسخه نهایی این سیستم عامل قرار است در اوایل سال ۲۰۱۵ منتشر شود. به گزارش ثلاث و به نقل از ایرنا از وبگاه ‘wpcentral’، این سیستم عامل با نام رمز ‘ویندوز تی.اچ’ ( Windows TH ) و دیگرنام ها مانند ویندوز ایکس، […]

ثلاث: نسخه جدید سیستم عامل ویندوز این بار با شماره ۱۰ رونمایی شد. نسخه نهایی این سیستم عامل قرار است در اوایل سال ۲۰۱۵ منتشر شود.

به گزارش ثلاث و به نقل از ایرنا از وبگاه ‘wpcentral’، این سیستم عامل با نام رمز ‘ویندوز تی.اچ’ ( Windows TH ) و دیگرنام ها مانند ویندوز ایکس، ویندوز وان نیز یاد می شد.

مایکروسافت از ویندوز ۱۰ به عنوان جامع ترین پلتفرم دنیا یاد می کند که می تواند نیازهای طیف وسیعی از سخت افزارهای مختلف را پشتیبانی کند.

رابط کاربری این سیستم عامل برای استفاده در ابزارهایی با صفحه نمایش لمسی و انواع رایانه های غیرلمسی ویندوز تغییر شکل می یابد در واقع ویندوز ۱۰ ترکیبی از ویندوز هفت و هشت است که در آن رابط کاربری مدرن در کنار منوی استارت سنتی که در ویندوز ۸ حذف شده بود قرار می گیرد.

منوی استارت کمی از نظر ظاهری تغییر کرده است تا با گرافیک مدرن و زبان طراحی مسطح مایکروسافت سازگار شود.

سیستم جست و جو در این سیستم عامل طوری طراحی شده است که منابع مختلفی از جمله نتایج گردآوری شده از اطلاعات موجود در کامپیوتر تا اطلاعات مرتبط در وب لیست می شوند.

مایکروسافت همچنین روش های جدیدی برای اجرای همزمان چند برنامه در کنار هم در نظر گرفته است که می تواند سرعت بهره وری در سرتاسر سیستم عامل را افزایش دهد.

تغییرات زیادی در بخش ‘Command Prompt’ سیستم عامل ویندوز۱۰ ارایه شده است تا بتوانند دستورات متنی بیشتری را وارد کنند و کنترل بیشتری بر روی سیستم داشته باشند.

مایکروسافت در تلاش است تا رابط کاربری سیستم عامل ویندوز ۱۰ زمانی که حالت تبلت فعال می شود، برای ابزارهای لمسی سازگار شود و هر وقت که به حالت لپ تاپ تبدیل شد برای استفاده توسط ماوس و صفحه کلید فعال شود.

مایکروسافت نسخه خاصی از ویندوز ۱۰ را تحت عنوان «Insider Program» از فردا در اختیار کاربران خاصی قرار می دهد تا از آن استفاده کنند و بتوانند بازخوردهای آن ها را در باره ی تغییرات اعمال شده در نسخه ی جدید ویندوز اعلام کنند.

مایکروسافت وعده داده که تغییرات اعلام شده تنها بخشی از تغییراتی هستند که غول نرم افزاری دنیا برای ویندوز ۱۰ در نظر گرفته است. به این ترتیب احتمالا طی ماه های آینده شاهد اضافه شدن، امکان بیشتری به نسخه ی بعدی ویندوز خواهیم بود.

اینترنت اشیا تا سرورهای پیشرفته ی مراکز داده دیتاسنترها می توانند به ویندوز ۱۰ مجهز شوند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن