بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 5436
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 13 مهر 93 9:34 ق.ظ

ایسنا

بدن ما چقدر خواب نیاز دارد؟

ثلاث : عوامل مختلفی در نیاز هر فرد به خواب و استراحت دخیل هستند که یکی از آنها فاکتور سن است.

نیاز هر فرد به خواب روزانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که سن در این میان نقش کلیدی بازی می‌کند. در حالی که نوزادان در هر شبانه‌روز به ۱۶ ساعت خواب نیاز دارند، نیاز نوجوانان ۹ ساعت و بزرگسالان هفت تا هشت ساعت است. این در حالی است که این نیاز در برخی افراد بالغ تنها پنج ساعت در حالی که در برخی دیگر ۱۰ ساعت است.

اما علاوه بر سن عوامل دیگری نیز بر نیاز بدن به خواب تاثیرگذار هستند. برای مثال زنان در سه ماه‌ نخست بارداری به خواب بیشتری نیاز دارند. بیش از نیمی از افراد بالای ۶۵ سال دارای مشکلات متعددی در خواب شبانه‌روز مانند بی‌خوابی هستند و در صورت خوابیدن نیز مدت زمان بسیار کوتاهی استراحت می‌کنند و خواب عمیق ندارند. این موضوع در سنین بالا طبیعی است که بخشی از آن به دلیل عوارض مصرف دارو در این سنین است.

به نقل از سای‌سنترال، کارشناسان معتقدند اختلال خواب باید حتما معالجه شود چون در غیر این صورت به فعالیت‌های روزانه‌ فرد آسیب می‌رساند. به اعتقاد متخصصان در واقع کم‌خوابی می‌تواند به اندازه مصرف مواد مخدر و الکل خطرناک باشد. بر اساس آمارهای مدیریت ترافیک در آمریکا، بی‌خوابی، سالانه منجر به ۱۰۰ هزار مورد تصادف و ۱۵۰۰ مورد مرگ ناشی از تصادفات در این کشور می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن