بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 6368
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 27 مهر 93 3:03 ب.ظ

همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۰۰ نقطه استان

ثلاث: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۰۰ نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود.

ثلاث : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۰۰ نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش ثلاث : حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی در نشست ساماندهی شئون فرهنگی استان بوشهر با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای برگزاری مناسب برنامه‌های محرم اظهار داشت: باید از همه توان و ظرفیت‌ها در راستای برگزاری منظم این برنامه‌ها استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی منظم برای اجرای برنامه‌های محتوایی در مجالس عزاداری حضرت امام حسین (ع) خاطرنشان ساخت: توسعه برنامه های دینی در سطح استان بوشهر، رسالت اصلی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان داشت:‌ این ستاد قبل از فرا رسیدن هر مناسبتی تشکیل شده و بر اساس اسناد بالا دستی و به ویژه منویات مقام معظم رهبری به تبیین خط مشی و و برنامه های خود در مناسبت های دینی می پردازد.

وی اضافه کرد: امیدواریم همه فعالان اجرای مراسم های عزاداری های محرم و صفر در سطح استان فعالیت های خود را بر اساس سیاست های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان انجام دهند.

برگزاری همایش میثاق عاشورائیان با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی کشور

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی استان بوشهر همواره در طول سال برنامه‌های مختلفی را به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کنند و شاهد نظم مطلوبی در این زمینه هستیم.

نوشاد نوشادی به تلاش‌های صورت گرفته برای برنامه‌های محرم اشاره کرد و بیان داشت: مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش امسال در دو هزار نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی به برخی از این برنامه‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مراسم روضه‌خوانی از چهارم آبان در استان بوشهر برپا است و حرکت دسته‌جات عزادار در استان بوشهر از هشتم آبان‌ماه آغاز می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر اضافه کرد: همایش میثاق عاشورائیان با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی کشور دوم محرم برابر با پنجم آبان در شهر برازجان برپا می‌شود.
وی تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی نیز ششم محرم در ۵۰۰ نقطه استان بوشهر پیش بینی شده است و مادران با فرزندان شیرخوار خود به یاد طفل شش ماه صحرای کربلا عزاداری می‌کنند.
منبع:مهر

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن