بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 6379
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 27 مهر 93 3:30 ب.ظ

بررسی ۱۲۰۰درخواست مجوزسایت‌ خبری

معاون مطبوعاتی درباره ساماندهی سایت‌های خبری گفت: تمامی درخواست‌های ارائه شده به هیات نظارت بر مطبوعات تا خرداد امسال، بررسی و پاسخ داده شده است، اما هم اکنون حدود ۱۲۰۰ درخواست در هیات نظارت بر مطبوعات منتظر بررسی است که سایت‌های خبری با اولویت و مساعدت اعضای محترم هیات نظارت بررسی می‌شوند.

به گزارش ثلاث ، برخی از سردبیران و مدیران مسئول سایت‌های خبری – تحلیلی کشور عصر امروز با حضور در ساختمان معاونت مطبوعاتی با حسین انتظامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مواردی درخصوص نمایشگاه مطبوعات، تشکیل انجمن سایت‌های خبری، بیمه خبرنگاران، یارانه سایت ها، تسهیل و تسریع صدور مجوز برای سایت های خبری، بازنگری در جدول رتبه بندی سایت ها، معافیت مالیاتی، ایجاد هیات حل اختلاف برای رسانه‌ها بویژه سایت‌ها و … از سوی فعالان رسانه‌ای مطرح شد.

حسین انتظامی در این دیدار با اشاره به نرم افزار جانمایی بیستمین نمایشگاه مطبوعات، حضور سایت‌های خبری دارای مجوز را در گروه‌های رسانه ای مشخص شده، یک اتفاق نو دانست و گفت: امسال تقسیم بندی نمایشگاه مطبوعات با مشورت تشکل های صنفی قانونی انجام شده است.

معاون وزیر ارشاد درخصوص بیمه خبرنگاران نیز به قاعده جدید معاونت مطبوعاتی در خصوص بیمه از سوی صاحبان امتیاز رسانه ها اشاره و تاکید کرد: این قاعده به صورت دستورالعمل درآمده و در آینده نیز اجرا خواهد شد.

او همچنین در خصوص یارانه سایت های خبری گفت: اعتقاد ما این است که نباید یارانه به صورت نقدی به رسانه ها پرداخت شود و به جای آن از تسهیلات ویژه برای رسانه ها استفاده کرد مانند بیمه، زیرساخت های نرم افزاری، اینترنت و…اما با این حال، دولت مصر است که فعالیت‌هایش را شفاف و با مدل‌های مشخص انجام دهد، بر همین اساس شاخص‌های رتبه بندی به زودی تصویب و منتشر می شود تا یارانه پرداختی بر اساس آن به صاحبان امتیاز سایت‌ها اعطا شود.

انتظامی همچنین از سایت‌ها خواست در مباحث صنفی فارغ از نگاه‌های سیاسی، همدیگر را حمایت و مطالبات صنفی را مطرح و پیگیری کنند.

در این نشست سردبیران و مدیران مسئول سایت‌های «تابناک، عصر ایران، مشرق، الف، انتخاب، فرارو، جهان نیوز، رجانیوز، ورزش ۳ و خبرآنلاین» حضور داشتند.

منبع: ایسنا
برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن