بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 6383
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 27 مهر 93 3:41 ب.ظ

گاز پارس جنوبی در راه تامین سوخت زمستانی/ مشعل فاز ١٨ بر فراز خلیج فارس روشن شد

خبرگزاری مهر: سکوی ١٨پارس جنوبی به عنوان دومین سکوی فازهای اولویت دار با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش ثلاث ،به نقل ازخبرگزاری مهر، نخستین سکوی فاز ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی اواخر هفته گذشته با موفقیت راه اندازی و تاسیسات این سکو با روشن شدن مشعل آن بهره برداری آزمایشی شد.

هم اکنون گاز ترش مخزن پارس جنوبی در تاسیسات سکوی A فاز ١٨ وارد شده و برای انتقال به خشکی در انتظار آماده شدن خط لوله بین فازی میان این فاز و فازهای ١۵ و ١۶ پارس جنوبی است، قرار است گاز این سکو در پالایشگاه فاز ١۵ و ١۶ پارس جنوبی فرآورش شود.

به گفته مجریان طرح توسعه فاز ١٧ و ١٨ پارس جنوبی با آماده‌سازی خط لوله بین فازی، چاه‌های سکوی A فاز ١٨ به ترتیب در جریان تولید قرار خواهد گرفت. بر اساس برنامه‌ریزی ساخت و نصب دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی باید تا نیمه نخست سال ٩۴ به پایان برسد.

هم اکنون اسکلت سکوهای اقماری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی ساخته و عمده سفارش‌های کالای این پروژه نیز انجام شده است؛ ضمن آن که عملیات حفاری در دو سکوی اقماری فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی نیز با فعالیت دو دستگاه دکل هم اکنون از پیشرفت ٣٠ تا ٣۵ درصدی برخوردار است.

ساخت و بومی سازی ۱۸ قلم قطعه کلیدی موردنیاز شرکت پتروشیمی جم

واحد خودکفایی پتروشیمی جم با همکاری سایر واحد های شرکت و همکاری هفت سازنده برتر داخلی در شهرهای تهران، شیراز و اصفهان در شهریورماه سال جاری موفق گردید ۱۸ قلم قطعه کلیدی مورد نیاز به تعداد کمی ۵۰ عدد را بومی سازی کند.

ساخت  Diaphragm Seal  مربوط به تجهیز۵۰–LT-10108  واحد HD. ساخت  RADIAL BEARING SPLITTED مربوط به تجهیزات ۳۰-R-2001/2002 & 30-PK-2002 واحد PE ساخت SPOOL سلونوئید ولو  مربوط به کارگاه نیوماتیک واحد ابزار دقیق.

مورد یادشده از جمله پروژه های ارزنده ای بوده است که ساخت آنها محقق گردیده و گام مهمی در جهت عبور از تحریم های ظالمانه برداشته شده است. علاقمندان می توانند مشروح این گزارش را در قسمت گزارش های بخش خودکفایی وب سایت مطالعه کنند.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن