بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 6431
تعداد نظرات:۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 29 مهر 93 7:26 ب.ظ

پیگیری یک شایعه /

خبر دستگیری اعضای داعش در کنگان و عسلویه کذب محض است+ عکس

اختصاصی ثلاث – پس از فراگیر شدن نرم افزار های ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی و نیز دسترسی آسان مردم به اینترنت از طریق تلفن های همراه با سرعت بالا بازار شایعات هم گرمای خاصی به خود گرفته است.

به گزارش ثلاث ؛ متاسفانه بسیاری از مردم ما آنقدر زودباور هستند که به راحتی یک مطلب را پذیرفته و خواسته یا ناخواسته(عمد یا غیر عمد) اقدام به بازنشر آن به طور گسترده می نمایند.

لزوم فرهنگ سازی استفاده از اینگونه نرم افزارهای پرکاربرد برای انجام انواع فعالیت های روزانه بسیار مشهود است ولی متاسفانه تا کنون سیاست فیلتر کردن به جای فرهنگ سازی ترجیح داده شده است؛ البته این گفته قصد بر نفی و سرپوش گذاشتن بر استفاده نا به جای برخی ندارد.

روزهای گذشته خبری مبنی بر ورود و دستگیری اعضای داعش در شهرستان کنگان در فضای نرم افزار واتس آپ منتشر شد.

متن خبر این بود:

«  *دستگیری اعضای داعش در شهرستان کنگان*

خبر حاکی از ورود قاچاقی نیروهای داعش از کشور امارات به ایران از راه دریا و لنج های عسلویه.

همچنان از سوی نیروهای امنیتی کنگان چهار نفر از اعضای داعش در روستای تنبک دستگیر شدند.

لطفا اطلاع رسانی کنید تا همه باخبر باشن!!  »

سطح نوشتاری این خبر بسیار پایین است به گونه ای که حتی اصول اولیه نگارشی در آن رعایت نشده است. پس می توان انتظار داشت شخصی برای سرگرمی دست به این اقدام زده است و از تبعات انتشار آن در جامعه بی خبر است. اما در بند آخر آن مردم را به انتشار آن دعوت می کند که جای کمی تامل دارد و می توان انتظار داشت مطلب از روی قصد و غرض نوشته و منتشر شده است.

گفتنی است ردیابی اینگونه پیام ها برای پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بوشهر راحت است و می توان منبع انتشار آن را پس از طی مراحلی پیدا کرد.

تصویری نیز به همراه این خبر منتشر شده است که صحت خبر کذب مذکور را بیشتر به مخاطب تلقین و او را مجبور به باور کردن خبر می کند.

البته پس از بررسی های بعمل آمده از سوی سایت ثلاث مشخص شد که عکس منتشر شده مربوط به دستگیری سه نفر از رهبران گروه تروریستی اخوان در استان قنا کشور مصر است.

این خبر تقریباً ۸ ماه قبل توسط سایت خبری پرمخاطب مصری «صدی البلد» منتشر شده بود که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید.(لینک خبر )

 

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان نیز در این خصوص در گفتگویی کوتاه با ثلاث ضمن تکذیب خبر منتشر شده از مردم و مخاطبان اینگونه نرم افزار ها خواست که به هر مطلب منتشر شده ای در اینگونه فضاها توجه نکرده و اخبار روز و معتبر را از رسانه های رسمی شهرستانی، استانی و کشوری دنبال کنند.

وی گفت: خوشبختانه امروز کشور عزیز ما آنقدر از لحاظ امنیتی و نظامی قدرتمند است که احدی حتی فکر دست درازی به مرزهای جمهوری اسلامی را در ذهن نمی پروراند.

وی اظهار داشت: به شدت با کسانی که در اینگونه فضاها قصد تشویش اذهان عمومی را دارند برخورد خواهد شد.

 

خبر داعش

 

 

نظرات

  1. شهروند says:

    نه داعش پدر جد داعش که آمریکای خائن است جرات ورود به ایران عزیز ندارند . ای دلمون می خواد بیان تا دمار از روزگارشون در بیاریم تا مادراشون به عزاشون بنشونیم

    • زهرا says:

      اینا اگه مادر داشتن حال و روزشون بهتر از این حرفا بود

  2. mohammad says:

    عالیه شهروند عزیز حق باتو..

  3. mohammad says:

    ایران بهش میگن ….
    نه داعش ونه هیچ کسی دیگه نمیتونه واردش بشه/….///

  4. داعش says:

    وقتی شبونه اومدن ترورت کردن اونم تو خونت ببین داعش یعنی چهدست کم نگیر این نیروهایی که امریکا واسراعیلوانگلیس وعربستان وترکیه دارن ساپورتشون میکنن.تو هم با کلاش برو باشون بجنگ خخخخخخ

  5. Ali says:

    تا سردار سلیمانی هست و عزیزای دیگه هستن نه داعش نه پدر جد داعش میتونن اسم ایران بیارن .داعش خر کیه زنده باد ایران

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن