بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 6456
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 30 مهر 93 7:28 ق.ظ

هیئت موسس خانه مطبوعات بوشهر انتخاب شدند/ انتخاباتی دوستانه با تبلیغاتی جالب

ثلاث: اعضای هیئت موسس خانه مطبوعات استان بوشهر با برگزاری انتخابات مشخص شدند تا زمینه را برای برگزاری انتخاب هیئت مدیره خانه مطبوعات فراهم سازند. به گزارش ثلات و به نقل از مهر، نخستین مجمع عمومی خانه مطبوعات استان بوشهر عصر یکشنبه در اداره کل ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد و تعداد از اعضای […]

ثلاث: اعضای هیئت موسس خانه مطبوعات استان بوشهر با برگزاری انتخابات مشخص شدند تا زمینه را برای برگزاری انتخاب هیئت مدیره خانه مطبوعات فراهم سازند.

به گزارش ثلات و به نقل از مهر، نخستین مجمع عمومی خانه مطبوعات استان بوشهر عصر یکشنبه در اداره کل ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد و تعداد از اعضای خانه مطبوعات استان که قبلا نام‌نویسی کرده و شرایط عضویت داشتند در این مجمع حضور یافتند.

دستور کار این مجمع، انتخاب اعضای هیئت موسس خانه مطبوعات استان بوشهر بود که هفت نفر عضو هیئت موسس با برگزاری انتخابات مشخص شدند تا زمینه را برای برگزاری انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات فراهم سازند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آئین اظهار داشت: رسانه‌ها در دنیای امروزی دارای نقش و جایگاه بسیار مهمی هستند و لازم است که برای فعالیت خود داراای یک تشکیلات و ساختار غیر دولتی و صنفی باشند.

آناهیتا مظفری با تاکید بر لزوم تلاش برای ارتقای سطح کیفی مطبوعات محلی و استانی اضافه کرد: تشکیل خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل صنفی فعال در عرصه نشریات و مطبوعات و رسانه‌های مکتوب و مجازی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه نخستین مجمع عمومی خانه مطبوعات استان بوشهر با هدف انتخاب اعضای هیئت موسس خانه مطبوعات برگزار شده است، ادامه داد: از بین افرادی که نامزد می‌شوند، هفت نفر انتخاب خواهند شد که شرایط را برای برگزاری انتخابات هیئت مدیره فراهم خواهند کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: ثبت خانه مطبوعات و همچنین ثبت اساسنامه آن نیز از دیگر وظایف هیئت موسس بود که باید تا یک ماه این اقدامات را صورت دهند.

وی افزود: هیئت موسس فقط مراحل تشکیل مجمع عمومی را برای تعیین هیئت مدیره طی خواهد کرد و پس از انتخاب هیئت مدیره، اعضای هیئت مدیره کارهای خانه مطبوعات را انجام خواهند داد.

پس از سخنان معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، ثبت نام اعضا برای نام‌نویسی در انتخابات هیئت موسس انجام شد و متقاضیان نام نویسی کردند و سپس انتخابات برگزار شد که این انتخابات نیز دارای نکات جالب توجهی بود.

علی‌رغم دیگر انتخابات‌ها که رقابت کاندیداها باعث می‌شود تا رفاقت‌ها از بین برود، در این انتخابات، افراد در یک فضای دوستانه رقابت کردند و نام‌نویسی افراد در این انتخابات نیز با تلاش دیگران صورت می گرفت.

افراد عضو خانه مطبوعات برای انتخاب اعضای هیئت موسس، برگه‌هایی را به نام خود از مسئولان اداره کل ارشاد دریافت کردند و فقط به افراد عضو این برگه‌ها ارائه شد و در مجموع ۵۸ نفر در این انتخابات رای دادند.

عبدالرسول میگلی نژاد با ۴۴ رای ، علی هوشمند ۴۱ رای، حسین حشمتی ۳۸ رای، اسکندر احمدنیا ۳۵ رای، صدیقه جمالی ۳۴ رای، حمید آب آذر ۳۳ رای و عبدالکریم نیسنی با ۳۰ رای به عنوان اعضای هیئت موسس انتخاب شدند.

همچنین یونس جعفری با ۲۸ رای، افشان نعمتی ۲۰ رای، خدانظر خواجه ۱۵ رای، طاهره غمخوار ۱۲ رای، مجتبی عالی حسینی ۹ رای و حسین جعفری با اخذ پنج رای نتوانستند به جمع هیئت موسس راه یابند.

از نکات قابل توجه این انتخابات می‌توان به زمان معرفی یا به نوعی تبلیغات کاندیداها اشاره کرد. در حالی که تعرفه‌های رای بین اعضا توزیع شده بود و بسیاری از افراد آرای خود را نوشته بودند، معرفی و تبلیغات نامزدها آغاز شد.

همه نامزدها به روی سن رفتند و هر یک به معرفی مختصری از خود پرداختند. این در حالی است که معمولا تبلیغات و معرفی‌ها باید قبل از آغاز انتخابات انجام شود.

معرفی افراد نیز با نکات جالبی همراه بود و برخی افراد به سابقه خود اشاره داشتند و برخی افراد به قیافه‌ها و تیپ خود و یکی از کاندیداها هم وعده داد که در صورتی که رای بیاورد، همه اعضای مجمع را به شام دعوت خواهد کرد.

هر چند مدت‌ها است که فراخوان تشکیل خانه جدید مطبوعات استان بوشهر منتشر شده است ولی برخی از اهالی رسانه استان بوشهر اعتقاد دارند که این خانه مطبوعات جدید مشروعیت ندارد و در این مجمع و انتخابات هم حضور نیافتند.

حال با انتخاب اعضای هیئت موسس، این افراد پس از ثبت خانه مطبوعات و همچنین صبت اساس‌نامه آن، شرایط را برای برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات و برگزاری انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات فراهم خواهند ساخت.

لازم به ذکر است که هیئت مدیره خانه مطبوعات استان بوشهر متشکل از هفت نفر شامل دو مدیر مسئول نشریات استانی و یک نفر علی البدل، سه نفر از روزنامه نگاران شاغل در مطبوعات استان با یک نفر علی البدل، یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری با یک نفر عضو علی البدل و یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها با یک نفر عضو علی البدل خواهد بود.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن